Vilken utvecklingsmiljö för detta enkla program?

Permalänk
Medlem

Vilken utvecklingsmiljö för detta enkla program?

Ok, jag vill skapa ett program som gör följande:

Slumpvis tar värden från 4 separata listor och skriver ut på skärmen när man trycker på en knapp. Eventuellt några radioknappar för viss filtrering i listorna.

Hur gör jag detta enklast? Vill behöva lära mig så lite programmering som möjligt, helst något motsvarande Visual Basic där jag kan rita hur jag vill ha det och lägga lite kod bakom knapparna. Textfiler hellre än databas.

Vilka alternativ finns? Plus är om det är enkelt, gratis och har bra tutorials. Programmet ska bara köras på windows.

Permalänk
Medlem

Kan java och C# men jag vet inte, vill du inte lära dig programmering så är det väl bättre att du outsourcar det på fiverr eller något.

Permalänk
Medlem

Tänkte att varför gå över ån efter vatten och började ladda ner Visual Studio "Express" - tills jag upptäckte att den var på 12GB! Sanslöst..

Jag har programmerat ganska mycket C/C++ för 10-15 år sedan så själva tänket har jag koll på, mer jag vill slippa sätta mig in i något programmeringsspråk.

Letar vidare, skulle kunna göras som en html också..

Permalänk
Medlem

Lazarus verkar vara precis vad jag är ute efter. Endast 129MB nedladdning dessutom.

Permalänk
Medlem

sort -R filnamn.txt | head -n 1