Permalänk

Ny skärm, grymma färger?

Hej där, frågar åt min polare som just nu sitter på en 144 hz skärm som main-screen, vilket han tycker funkar utmärkt för spelande - saken är den att han vill ha yttligare en till skärm som ska vara mer för filmtittande, videoskapande och bilder. Ja ni hajjar, frågan är vilken skärm tycker ni han ska köpa samt vad ska han kolla efter (?)

Har ni några förslag på en bra skärm helst runt 23-24 tums med grymma färger så skriv gärna!

Vi kan ju säga att budgeten ligger runtom 1500-2000 ~

Mvh

Permalänk
Skrivet av Imtottson:

Hej där, frågar åt min polare som just nu sitter på en 144 hz skärm som main-screen, vilket han tycker funkar utmärkt för spelande - saken är den att han vill ha yttligare en till skärm som ska vara mer för filmtittande, videoskapande och bilder. Ja ni hajjar, frågan är vilken skärm tycker ni han ska köpa samt vad ska han kolla efter (?)

Har ni några förslag på en bra skärm helst runt 23-24 tums med grymma färger så skriv gärna!

Vi kan ju säga att budgeten ligger runtom 1500-2000 ~

Mvh

en skärm med "grymma färger" är oftast såna för Photoshop och dom kostar inte 2000kr utan billigaste ligger väl på 6-8000kr

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

@Grönahunden: Jamen då säger vi bra färger isåfall? Tänkte mer på nått som är bättre än en 144hz skärm som enligt mig inte presterar så bra färgmässigt