Min Gamingmus beter sig konstigt - måndagsexemplar?

Permalänk
Medlem

Min Gamingmus beter sig konstigt - måndagsexemplar?

Gamingmusen är: QPAD 8K Optical.

I flera månader nu sen jag köpte den i slutet av 2015 har jag haft och upplevt en massa konstiga saker med min Gamingmus när jag lirar spel.

I vissa spel så blir det som att jag rör musen för fort när jag reagerar, precisionen blir inte exakt där jag rör och siktar mig mot.

Och det problemet är jätte irriterande och det är med mjukvaran installerad.

Och för mig blir ju inte alla spel precis perfekt, utan behöver justeras högre i DPI och lägre känslighet i QPAD's mjukvara för gamingmusen.

Och det här händer bara när jag har mjukvaran installerad och alla spel blir inte perfekta av att inte ha mjukvaran.

Och sen det här med 100Hz 200Hz, etc.... Är också en irriterande grej, vissa spel blir inget bra alls av att dra ned till så låg Hz precisionen blir bara helt fel.

Jag sitter nu med min QPAD 5k, den gamla och den fungerar. Men inte Optical, den har dessa problem men inte min 5k.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Vangen:

Gamingmusen är: QPAD 8K Optical.

I flera månader nu sen jag köpte den i slutet av 2015 har jag haft och upplevt en massa konstiga saker med min Gamingmus när jag lirar spel.

I vissa spel så blir det som att jag rör musen för fort när jag reagerar, precisionen blir inte exakt där jag rör och siktar mig mot.

Och det problemet är jätte irriterande och det är med mjukvaran installerad.

Och för mig blir ju inte alla spel precis perfekt, utan behöver justeras högre i DPI och lägre känslighet i QPAD's mjukvara för gamingmusen.

Och det här händer bara när jag har mjukvaran installerad och alla spel blir inte perfekta av att inte ha mjukvaran.

Och sen det här med 100Hz 200Hz, etc.... Är också en irriterande grej, vissa spel blir inget bra alls av att dra ned till så låg Hz precisionen blir bara helt fel.

Jag sitter nu med min QPAD 5k, den gamla och den fungerar. Men inte Optical, den har dessa problem men inte min 5k.

Det första problemet är mouse acceleration. Något som man kan stänga av i programvaran på många spelmöss.

1000Hz är vad jag har kört med på min deathadder i 4 år, och spelat alla möjliga spel utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Det första problemet är mouse acceleration. Något som man kan stänga av i programvaran på många spelmöss.

1000Hz är vad jag har kört med på min deathadder i 4 år, och spelat alla möjliga spel utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, jag kör inte med mus acceleration.

Det är främst det här med 1000Hz, spelen med det fungerande med Optical är inga som helst problem.

Men vissa spel som jag skrev överst, precisionen och där jag siktar blir fucked up och då är det när jag har 1000Hz. Sänker jag ner, då försvinner felen men spelen får inte den här sköna precisionen då utan allt blir obekvämt.

Denna video visar det jag upplever i vissa spel

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil