Ljudkort till en ny dator

Permalänk
Medlem

Ljudkort till en ny dator

Hej

Gör denna tråd så kort som möjlig , jag har nu jobbat ett tag å pengar rullar in och aa en ny dator ska införskaffas runt 20k kanske (inkl skärm) och frågan är om man ska köpa ljudkort till den ?! för jag älskar om ljudet är grymt bra så asså svaret på min fråga kan jag nästan , jag ska "nog" köpa ett ljudkort i datorn, då är frågan vilket isf ? Är de värt det äns ? blir de stor skillnad ? Jag lirar idag med Astro A40 headset och blir de stor skillnad om man skulle safta in ett fett ljudkort ? för isf lär jag göra de

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att du kommer märka särskilt stor skillnad med dom hörlurarna. Kanske liten, men inte mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kp57:

Hej

Gör denna tråd så kort som möjlig , jag har nu jobbat ett tag å pengar rullar in och aa en ny dator ska införskaffas runt 20k kanske (inkl skärm) och frågan är om man ska köpa ljudkort till den ?! för jag älskar om ljudet är grymt bra så asså svaret på min fråga kan jag nästan , jag ska "nog" köpa ett ljudkort i datorn, då är frågan vilket isf ? Är de värt det äns ? blir de stor skillnad ? Jag lirar idag med Astro A40 headset och blir de stor skillnad om man skulle safta in ett fett ljudkort ? för isf lär jag göra de

Du lär behöva ett par bättre hörlurar innan du satsar på ljudkort, annars är det bara bortslösade pengar.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk

Ljudkort asus xonar essence stx 1 eller 2 + 250Ohm+ lurar av rang
Som natt och dag.

typo
Visa signatur

Intel i9 9900K | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG STRIX Z390-H GAMING | Corsair Force MP600 1TB | 2tb Samsung 870 Evo | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Trident | ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX | Seasonic 1000W Platinum | Asus RoG PG279Q 165hz | Vortex P0K3R RGB mx-brown | DT770 Pro 250Ω | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser Game Zero |

Permalänk
Medlem

okej vilka hörlurar skulle rekommenderas isf ? Jag vene om de går att få i ett headset men om man lyssnar typ när dem spelar stora turneringar i CS go etc , så låter ljudet riktigt maffigt , skulle vara guld att få de att låta liknande !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kp57:

okej vilka hörlurar skulle rekommenderas isf ? Jag vene om de går att få i ett headset men om man lyssnar typ när dem spelar stora turneringar i CS go etc , så låter ljudet riktigt maffigt , skulle vara guld att få de att låta liknande !

Hur lyssnar du på dom när dom spelar stora turneringar menar du?