Fnatic Gear Rush och func kb-460 samma tangentbord?

Permalänk
Medlem

Fnatic Gear Rush och func kb-460 samma tangentbord?

Spillde makrill i tomatsås över mitt func idag så det ballade ur. Nu när jag kollar runt efter något liknande då funcen inte säljs längre så sprang jag på Fnatics tangentbord och det såg minst sagt identiskt ut. Är det samma fast med en annan logo?

Är det fortfarande blå brytare som gäller när man ska skriva?

Permalänk
Medlem

Jepp, samma. Fnatic köpte Func för ett tag sedan och döpte i samband med det om tangentbordet.

Permalänk
Skrivet av SexMachine:

Spillde makrill i tomatsås över mitt func idag så det ballade ur. Nu när jag kollar runt efter något liknande då funcen inte säljs längre så sprang jag på Fnatics tangentbord och det såg minst sagt identiskt ut. Är det samma fast med en annan logo?

Är det fortfarande blå brytare som gäller när man ska skriva?

Ditt tangentbord är förmodligen inte helt pensionerat av lite tomatsås, jag själv har spillt vatten på mitt tangentbord 3-4 gånger och har bara skruvat isär "chassit" och dragit över området jag spillde vatten på med en hårtork och därefter har tangentbordet fungerat utan problem igen.

Av erfarenhet så kan jag rekommendera att inte köra på högsta värmen och inte hålla torken allt för nära då flertalet av mina knappar har smällt p.g.a det, håll ett rimligt avstånd så borde det vara lugnt:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Jepp, samma. Fnatic köpte Func för ett tag sedan och döpte i samband med det om tangentbordet.

Okej, ja dom såg så lika ut. Tack för svar.

Skrivet av TokigaSmurfeN:

Ditt tangentbord är förmodligen inte helt pensionerat av lite tomatsås, jag själv har spillt vatten på mitt tangentbord 3-4 gånger och har bara skruvat isär "chassit" och dragit över området jag spillde vatten på med en hårtork och därefter har tangentbordet fungerat utan problem igen.

Av erfarenhet så kan jag rekommendera att inte köra på högsta värmen och inte hålla torken allt för nära då flertalet av mina knappar har smällt p.g.a det, håll ett rimligt avstånd så borde det vara lugnt:)

Tjoho det fungerar=D Tack för tipset. Nu är det bara att invänta att doften från makrill ska försvinna.

Permalänk
Skrivet av SexMachine:

Okej, ja dom såg så lika ut. Tack för svar.

Tjoho det fungerar=D Tack för tipset. Nu är det bara att invänta att doften från makrill ska försvinna.

Kanon:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Okej, ja dom såg så lika ut. Tack för svar.

Tjoho det fungerar=D Tack för tipset. Nu är det bara att invänta att doften från makrill ska försvinna.

Jag skulle rekommendera att du skruvar isär bordet och tvättar av det ordentligt med vatten och sen låter det torka i 48-72h. Då slipper du nog lukten samt att risken för framtida problem blir än mindre

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Jag har skruvat isär det men jag skulle behöva dela PCBn från metallbiten och då skulle jag behöva löda bort brytarna. Så tyvärr gick det inte att ta isär det mer.

Permalänk
Medlem

Har spillt läsk på mitt KB460 3 gånger och vissa knappar osv har då slutat fungera.
Har också bara skruvat isär det och tvättat av med lite vatten försiktigt med tops eller så.
Sen låtit det torka 1 dygn. Fungerat perfekt efter det varje gång

Fnatic pft. Samma keyboard dubbla priset för där är en fnatic logga nu.