Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Surahammar
Registrerad
Jul 2008

Arrogant bastard typhoon

Tja!

Jag är på semester på Gotland och kidsen lyckades slakta sin iphoneladdare så vi sprang in på Kjell och company för att köpa en ny åt dom.

Medans dom letade laddare så såg jag mushyllan med tre arrogant bastard möss uppe och lade självklart handen på en av dom, ni vet, som man alltid gör när man är en geek och ser möss i en butik.

Musen som min hand lades på var en Arrogant Bastard Typhoon och det kändes som om klockan stannade. Jag stelnade till och upplevde samma känsla som första gången en tjej tog mig på pilleskruven, häpen och generad.

Förvånad lyfte jag på handen och tittade på musen. Jag såg då prislappen på 299kr och fick ett plötsligt blodtrycksfall. Jag testade de två andra modellerna Vortex och Whirlwind, men ingen passade min hand som Typhoon gjorde.

Jag har aldrig hört talas om märket, men å andra sidan så har jag inte varit intresserad av andra möss då min flera år gamla MX518 alltid smekt min hand som en sval bris i stekande värme, men nu tror jag att jag har hittat en ny kärlek.

Är det någon som har någon erfarenhet av denna mus?

//Nykär<3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012

Använd sök så finns en tråd om märket

Tadaa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2011

Googlade lite på märket för jag tyckte det såg kul ut med den Razerlika loggan. Hittade denna tråden här på forumet:

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1202164-arrogant-bastar...

Edit: Alligatorn han före

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Surahammar
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av Alligatorn:

Använd sök så finns en tråd om märket

Skrivet av Anaii:

Googlade lite på märket för jag tyckte det såg kul ut med den Razerlika loggan. Hittade denna tråden här på forumet:

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1202164-arrogant-bastar...

Edit: Alligatorn han före

Tack för att ni tog er tid och svarade:)

Innan jag startade tråden så sökte jag såklart och hittade tråden som ni hänvisar till, men modellen jag är intresserad av nämns inte en enda gång utanke endast märket i allmänhet.

Jag kommer att köpa den här musen och får väl ge en recension själv när jag har testat den:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Baptisten:

Tack för att ni tog er tid och svarade:)

Innan jag startade tråden så sökte jag såklart och hittade tråden som ni hänvisar till, men modellen jag är intresserad av nämns inte en enda gång utanke endast märket i allmänhet.

Jag kommer att köpa den här musen och får väl ge en recension själv när jag har testat den:)

Slog du inte till på plats?

Tadaa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Surahammar
Registrerad
Jul 2008

@Alligatorn: Nej, jag gjorde inte det eftersom jag inte kommer hem och kan testa den förrän på Måndag.
Därför tänkte jag kolla upp om någon hade någon erfarenhet av musen här på sweclockers.

Men då ingen avråder mig så kommer jag köpa med mig en som jag kan testa så fort jag kommer hem. Jag kastar upp en liten "recension" så fort jag får chansen:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Klart du skall testa, vad får man för 300 SEK? Använder du den i tre timmar är det billigare timpeng än att gå på bio.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gnesta
Registrerad
Jul 2008

Aldrig hört talas om detta märke förut! Blir intressant att läsa din recension om musen. Är ju alltid lite av en gamble när det gäller kvalité på den prisnivån, men vem vet? Kanske är det en mus som skulle kunna ligga på 700kr och fortfarande rättfärdiga priset

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

Baptisten: Hahaha, vafan.. Det där låter som mig förutom att det var brorsan som drog med mig i jakt efter en ficklampa på Kjell.

Den där musen låg så jäkla bra i handen men man är ju osäker efter hört om deras tidigare revisioner (av andra möss) som haft en riktigt kass kvalité. Eventuellt blir det en sådan vid löning med motiveringen att det alltid är bra att ha en backup-mus.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Celebmir:

Klart du skall testa, vad får man för 300 SEK? Använder du den i tre timmar är det billigare timpeng än att gå på bio.

Dålig jämförelse. Det är till exempel ett dåligt val att köpa en telefonladdare för 1000 kr med motiveringen att timpengen blir låg.

i5 2500K | Noctua NH-D14 | Asus P8P67 PRO | GTX 470 SOC | Corsair 2x4GB 1600MHz XMS3 | Antec 300 | Corsair AX850

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av Baptisten:

Tja!

Jag är på semester på Gotland och kidsen lyckades slakta sin iphoneladdare så vi sprang in på Kjell och company för att köpa en ny åt dom.

Medans dom letade laddare så såg jag mushyllan med tre arrogant bastard möss uppe och lade självklart handen på en av dom, ni vet, som man alltid gör när man är en geek och ser möss i en butik.

Musen som min hand lades på var en Arrogant Bastard Typhoon och det kändes som om klockan stannade. Jag stelnade till och upplevde samma känsla som första gången en tjej tog mig på pilleskruven, häpen och generad.

Förvånad lyfte jag på handen och tittade på musen. Jag såg då prislappen på 299kr och fick ett plötsligt blodtrycksfall. Jag testade de två andra modellerna Vortex och Whirlwind, men ingen passade min hand som Typhoon gjorde.

Jag har aldrig hört talas om märket, men å andra sidan så har jag inte varit intresserad av andra möss då min flera år gamla MX518 alltid smekt min hand som en sval bris i stekande värme, men nu tror jag att jag har hittat en ny kärlek.

Är det någon som har någon erfarenhet av denna mus?

//Nykär<3

Jag tycker att det är ett roligt märke farsan har tangentbordet som dem säljer. Jag anser att det är ett så razer likt märke så att de nästa måste vara razer som igentligen har någon form av koppling till det hela. Alltså att det är något dotter/syster bolag som ägs av razer men inte har razer stämpeln utan bara ser ut och ska likna.

Jag har en dator :)