Fulkultur pratar om Star Wars-spel

Permalänk
Melding Plague

Fulkultur pratar om Star Wars-spel

I och med filmen Episode VII är Star Wars åter på allas läppar. Det här är även ämnet i dagens Fulkultur, där en trio Geeks-redaktörer avhandlar speltitlar som utspelar sig i universumet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den tankar jag ner så att jag kan lyssna på vid nattningen.
Tackarrrrrr!

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

@ 5:04 "AT&T"
American Telephone and Telegraph, ringer Imperiet med dem?

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Att det inte släppts en uppföljare till Tie Fighter är en jävla skandal. Bästa spelet genom spelhistorien alla kategorier. Framför allt bäst story. I princip skulle jag vara nöjd om Disney bara bestämde sig för att släppa en kopia på det gamla spelet med uppdaterad teknik/grafik.

Permalänk
Medlem

Jag hade ett starwars spel på C-64. Man flög X-wing. Åtta färger och mer linjer och "cirklar". Tänk er en TIE fighter, två cirklar och några sträck för att bygga upp vingarna.
Kommer inte ihåg namnet eller år men tidigt 1980 tal.
Hade även ett starwars spel på Atari 520. Return och the jedi, minns inte heller året men jag gissar på 1984. Minns en bana där man sköt ner AT-ST och troopers på Endor. Inte 3D utan liknade 3d person vy långt bak uppifrån.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att det aldrig kom någon uppföljning till Jedi Knight serien.

Force Unleashed var ok men blev aldrig riktigt på samma nivå.

Permalänk
Medlem

Ser mest fram emot Apeiron-modden till Kotor men vågar knappt prata om den längre iom att EA nyss stängde ner Galaxy in Turmoil. Trist men väntat att Disney/EA skulle dra åt snaran för fanprojekt, Lucasfilm/Lucasarts var ju annars extremt uppmuntrande till allt sånt.

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 9 3900X | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 2070 Super 8GB DUAL OC EVO | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define C TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk
Medlem
Citat:

Jedi Knight: Jedi Academy (PC, Xbox, 3003)
https://en.wikipedia.org/wiki/Star_Wars_Jedi_Knight:_Jedi_Aca....

Någon mer som är lika taggad som jag?

Ontopic, körde mycket Empire At Wars för många år sedan. Då gillade jag iaf det, skulle troligen rata det idag.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

Star Wars har blivit ett skämt på senaste åren. Vad hände med Heir to the empire? Karaktärer som Thrawn, Kyle Katarn, Mara Jade, Darth Bane. Spel som Jedi Knight II: Outcast, Jedi Academy, TIE Fighter, Knights of the old Republic I & II, Empire at War, bokserier så som Legacy of the Force, Darth Bane trilogy, Dark Forces, Shadows of the Empire. Även om jag gillade den senaste filmen, har de svikit oss och totalt misslyckats att leverera intressanta spel, böcker eller något som helst media utanför en enda film. Har hört att Rebels är ok, men fortfarande sämre än Clone Wars.

Vi BEHÖVER bra Star Wars RPG, RTS, rollspel. Jag skulle kunna ta ett Star Wars Bounty Hunter Telltale spel vid det här laget...

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Jag kommer ihåg Force Commander från en demo, det hade en väldigt rockig variant av imperial march om jag minns rätt, framför allt därför minns jag den.

Det är lite "Hellmarch" över den med gitarrkompet.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Lite tråkigt att det aldrig kom någon uppföljning till Jedi Knight serien.

Force Unleashed var ok men blev aldrig riktigt på samma nivå.

Håller med, tvåan var och är fortfarande ett riktigt bra spel! Tror att MP delen lever kvar den också.

Permalänk
Inaktiv

Jedi Knight II: Jedi Outcast (PC/Xbox/Gamecube, 2002)
Episode I: Racer (PC, N64, 1999)
Njöt många timmar av dessa. Outcast hittade jag på Steam och tog ytterligare någon timme några månader sedan, slutade med fusk i consolen; nostalgi i all ära! Värt att slösa pengar på!

Permalänk
Skrivet av Bloodstainer:

Star Wars har blivit ett skämt på senaste åren. Vad hände med Heir to the empire? Karaktärer som Thrawn, Kyle Katarn, Mara Jade, Darth Bane. Spel som Jedi Knight II: Outcast, Jedi Academy, TIE Fighter, Knights of the old Republic I & II, Empire at War, bokserier så som Legacy of the Force, Darth Bane trilogy, Dark Forces, Shadows of the Empire. Även om jag gillade den senaste filmen, har de svikit oss och totalt misslyckats att leverera intressanta spel, böcker eller något som helst media utanför en enda film. Har hört att Rebels är ok, men fortfarande sämre än Clone Wars.

Vi BEHÖVER bra Star Wars RPG, RTS, rollspel. Jag skulle kunna ta ett Star Wars Bounty Hunter Telltale spel vid det här laget...

Det är tråkigt att dom tog bort Star wars EU från Canon det fanns mycket bra där, Knights of the old republic hade ju funkat att ha kvar pga att det utspelar sig nästan 4000 år innan A new hope

Visa signatur

NZXT H440 Razer ||ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix ||Intel I7-6700K|| ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO ||Hyper X Fury DDR4 2133MHz 16GB || https://spelfokus.blogspot.se/

Permalänk
Skrivet av Vectuvius:

Det är tråkigt att dom tog bort Star wars EU från Canon det fanns mycket bra där, Knights of the old republic hade ju funkat att ha kvar pga att det utspelar sig nästan 4000 år innan A new hope

Inte nog med att de tog bort de, de förstörde också många av karaktärerna från Kotor med Swtor.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X