Vinn nätagg från Seasonic

Nvidia Titan X "Pascal"

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

Och mitt beggade 980ti OC får fortfarande ca 400 poäng mer i UV Extreme HD än detta i stock

Jag gav två papp + ett gammalt 290X för 980ti (totalt ca 2800kr)

Ja tycker man om att ha höga poäng i benchmark var det ju väldigt prisvärt

sen när det kommer till spel är väl en annan femma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Räcker inte 3 840 x 2 160? Det testar de alltid nu för tiden, även här.

Är inte det 4k?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Så jävla snabbt att man skrattar

Prislappen gör det svårt att motivera köp, men helvete vad det går undan överallt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Är inte det 4k?

Saken är ett det finns två stycken "4K" format, varför det kan bli lite missförstånd ibland:

http://www.extremetech.com/extreme/174221-no-tv-makers-4k-and...

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul att se en överklockad 5775C (länkklick!) para sig med detta kort för att se hur mycket skillnad det enorma cacheminnet gör visavi overheadflaskandet.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Hjälpsam

Angående priset, är det inte här någonstans Titan brukar hamna?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Du kanske ska ta och läsa recensionen...

Skickades från m.sweclockers.com

Läste bara graferna efter oc

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
STORAGE 2x Samsung 990 PRO 2Tb 1x Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Kan man köpa testkortet av Sweclockers?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Står i sammanfattningen att prishäjningen jämfört med tidigare Titan är 20%. Så nä, inte riktigt.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Citat:

Priset är en tredje punkt som förändrats mot tidigare Titan, som legat på 999 USD eller i runda slängar 10 000 kronor. Nya Titan X kostar 20 procent mer och för svenska konsumenter handlar det om förkrossande höga 12 999 kronor – pengar som räcker gott och väl för ett högpresterande system med Geforce GTX 1070.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Då var ett stycke Titan x beställt

Visa signatur

Amd 5900x phantom 4090 Corsair ddr4 3600. Kingston FURY Renegade 2GB .Lg c2 OLED 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

EK lär släppa vattenblock till detta kort (om de redan inte har gjort det).

Man blir bra sugen på detta kortet då mitt i dag lastgamla 680 4GB inte riktigt hänger med i 2160p

Känns dock som att min 2600K kommer att flaska tyvärr.

Om du kör i 4k tror du kortet kommer flaska då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Ja, exakt. Jag hade hoppats på att 1080ti skulle vara så pass mycket bättre än 980ti sli att det var värt att byta, men så ser det inte ut att bli om inte 1080ti är bättre än titan x.

Hoppas man på 50% förbättring lär man nog behöva köra varannan generation Sen vet man ju inte vad board partners kommer lyckas göra med sina superkylare.

Iofs är ju hoppet mellan 980 och 1080 tillräckligt stort för att det ska vara värt det enligt min mening.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av xibit:

Då var ett stycke Titan x beställt

Hur kan du beställa ett sådant kort när du redan har ett grymt bra kort? Är du en ekonomisk människa? Jag skulle kunna köpa 2 sådana kort kontant nu men jag lägger pengarna på resor, träning mm. Gtx 970 som jag har nu är ett suveränt kort som klarar alla spel i 2560x1600 med high/ultra inställningar och hög fps. För min del så byter jag dator när spelen blir ospelbara. Jag klandrar dig dock inte men ifrågasätter bara ditt val då du har 980 ti. Man behöver faktiskt inte dra upp alla reglagen till max, oftast måste man ha ett förstoringsglas för att kunna se skillnaden mellan very high och ultra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Hur kan du beställa ett sådant kort när du redan har ett grymt bra kort? Är du en ekonomisk människa? Jag skulle kunna köpa 2 sådana kort kontant nu men jag lägger pengarna på resor, träning mm. Gtx 970 som jag har nu är ett suveränt kort som klarar alla spel i 2560x1600 med high/ultra inställningar och hög fps. För min del så byter jag dator när spelen blir ospelbara. Jag klandrar dig dock inte men ifrågasätter bara ditt val då du har 980 ti. Man behöver faktiskt inte dra upp alla reglagen till max, oftast måste man ha ett förstoringsglas för att kunna se skillnaden mellan very high och ultra.

Handlar väl om ens egna prioriteringar? Jag beställde ett när det kom upp på deras sida, har fått en notifiering om att det finns att hämta. Tidigare satt jag med två 980 i sli, fanns ingen som helst anledning för mig att byta, förutom att jag ville.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Runt 5-6k mer för ~15 fps jämfört med referens 1080, fuk ye, värt.

i 4K:
+31% bättre lägsta FPS i The Division än 1080
+32% -||- i Dragon Age -||-
+30% -||- i Far Cry Primal -||-

...etc etc etc...

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Hade kortet varit med en fullt aktiverad GP102:a och naturligtvis något snabbare så kanske... Nu känns det bara mäh. Detta kortet borde varit 1080Ti och inte Titan (imho). Titan X och för det priset "tycker jag" borde varit med en fullt aktiverad GP102:a, speciellt med tanke på att det "finns" en sådan och Nvidia valde att inte använda dessa, men ändå ta ut en bra bit mer för kortet än de gjort innan. Vi kommer med stor sannolikhet även se ett kort med en fullt aktiverad krets längre fram, lite beroende på vad AMD lyckas skaka fram.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Hmm. Sitter kvar på 1080 minst fram tills antingen Volta eller fullt upplåsta GP102 med tredjepartskylare finns tillgänglig, tror jag Båda lär ju komma runt samma vecka

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | GTX 1080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem

att de nämns att processorn äntligen är en flaskhals gör mig halvglad på något sätt. betyder att det kommer lika mer press hos processortillverkare att utveckla något som hanterar datan

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av landahl:

Man behöver all GPU-kraft man kan få tag i för 2560x1440 @ 144 Hz. "Ospelbart" är i mångt och mycket ett subjektivt begrepp; jag skulle aldrig sätta mig och spela ett FPS-spel i 60 fps till exempel, men många tycker det är alldeles fullgott.

Även om man kanske inte måste ha ljussättning, skuggor och dylikt på absolut högsta vill man väldigt gärna kunna köra med 4x MSAA, och det får grafikkortet att gå på knäna. Titan XP är ju ca 70 % snabbare än 980 Ti, så det är inte en särskilt konstig uppgradering IMO.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Hade kortet funnits med samma grymma kylare som mitt Palit GTX 1080 Super Jetstream så hade jag köpt ett. Är sugen trots referenskylaren...

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Medlem

Är så avundsjuk på Er alla som köpt nya grafikkort 😉
Då jag själv låter mitt 660Ti jobba som bara den 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Hade kortet funnits med samma grymma kylare som mitt Palit GTX 1080 Super Jetstream så hade jag köpt ett. Är sugen trots referenskylaren...

Hahaha , det spelar ingen roll i vilken grafikkortstråd man läser i så dyker du upp med ditt grymma Palit kort
Du måste vara JÄTTE nöjd med ditt val av graffikkort

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av landahl:

Välkommen till den riktiga världen, här finns det olika människor med olika prioriteringar och ekonomi.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Christley:

att de nämns att processorn äntligen är en flaskhals gör mig halvglad på något sätt. betyder att det kommer lika mer press hos processortillverkare att utveckla något som hanterar datan

Så länge det är en utbredd uppfattning att 120–150 fps är bra nog är knappast just spel en anledning att behöva snabbare processorer. Det spelar tämligen liten roll om det är GPU eller CPU som flaskar om frameraten ändå är "hög nog".

Notera även att det är i låga upplösningar som snabba CPU:er flaskar moderna grafikkort (vid hög framerate). Köper man ett Titan XP för att spela i 1080p och sedan blir besviken över att CPU:n flaskar (vid ~150 fps) får man i någon mån skylla sig själv.

Den stora ökningen i GPU-prestanda (relativt CPU-prestanda) på senare år får nog anses uppvägas av högre upplösningar snarare än CPU-tunga grafiska framsteg och högre uppdateringsfrekvenser. (240 Hz-skärmar är visserligen på ingång, så det finns definitivt en poäng med snabbare CPU:er även för spel, men de skärmarna är främst till för e-sport, där spelen är tillräckligt CPU-snälla för att redan kunna drivas i långt högre framerate.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Hahaha , det spelar ingen roll i vilken grafikkortstråd man läser i så dyker du upp med ditt grymma Palit kort
Du måste vara JÄTTE nöjd med ditt val av graffikkort

Jag ber om ursäkt om jag överdrivit min nöjdhet med Palits kylare på GTX 1080-kortet. Kan försäkra att jag inte är sponsrad av Palit eller har någon dold agenda gällande folks val av grafikkort. Så vitt jag vet så kan vem som helst välja vilket grafikkort de vill till sin PC. För övrigt skiter jag i vilket namn det står grafikkortet, bara det är snabbt och tyst.

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Medlem

@Karazhan:
För att ens skrapa i närheten av samma prestanda från AMD behöver man två stycken Fury X, vilket landar på 12K, och crossfire som fungerar dåligt.

Jämfört med 1080 är det dyrt, jämfört med AMD är det en toppen-deal ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeFeCT79:

Jag håller med, har köpt ett nNvidia refrenskort en gång, det kommer jag aldrig göra om.

Fast Gtx 1080 FE Klockar ju högre än tredjeparts kort.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Fast Gtx 1080 FE Klockar ju högre än tredjeparts kort.

Ja, och låter 3ggr så mycket också. Referenskylaren är en riktig lövblås, det går knappt att sitta i samma rum.

Visa signatur

i7-13700K / Arctic Liquid Freezer III - 360mm * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeFeCT79:

Jag håller med, har köpt ett nNvidia refrenskort en gång, det kommer jag aldrig göra om.

Utav intresse att höra vilket kort det var!

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | GTX 1080 Ti Founders Edition