Trips i datorskärm (ASUS 24" VG248QE)

Permalänk
Medlem

Trips i datorskärm (ASUS 24" VG248QE)

Tjena Sweclockers!

Det är så att jag sitter här med min vackra ASUS 24" VG248QE som jag inte har mycket att klaga på, enda minuset
skulle väl vara att det tog lite tid att ställa in ljus, bild osv på den.

Däremot har jag nu fått ett minus till i den, och då är det att ett "trips" som man kallar dem, vissa kallar dem även millimeterdjur, har lyckats ta sig in i skärmen nu under de varma sommardagarna och sjävklart har den även dött inuti skärmen.
Mest troligt är väl att den sitter mellan topplaget och själva skärmen

Och då är min fråga, om nån av er har något bra tips på hur man få ut detta trips?
Plocka isär den är ju ett alternativ men frågan är om skärmen kommer bli densamma igen eftersom skärmar oftast hålls ihop av lim och plastfästen så vitt jag förstått?

För er som inte vet vad trips är hänvisar jag till https://sv.wikipedia.org/wiki/Tripsar

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

@Swackyz:
Har skärmen garanti, är det möjligt att detta går på den (vissa företag har garanti på detta), kontakta det företag du köpt den hos, alt. kontakta ASUS direkt (det första är lättast, dock möjligt att du ombeds kontakta ASUS beroende på hur de handhar sina garanti ärende).

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

@Belzader: Ursäkta sent svar har varit på semester, ska testa kontakta Asus då det är dom själv som ansvarar för garantin under de 3 åren. Tack för tipset!