Torkad tätning/krympning på H60 V2

Permalänk
Medlem

Torkad tätning/krympning på H60 V2

Jag har börjat rengöra min lite äldre dator. Jag upptäcker genast att kopplingarna/tätningarna eller vad det nu är har fullt med sprickor på min CPU-kylare. Det är sprickor runt hela kopplingarna både vid CPU och pump.
Är det risk att det börjar läcka om dessa går sönder, eller håller det tätt ändå?
Jag har bara använt den 3 år.

Bild: Sprickorna ser större ut i verklighet

Visa signatur

AMD 7600x @eco | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+

Permalänk
Medlem

Min är sprillans ny (6månader) och har liknande märken så det är nog inte sprickor utan någon form av repor ifrån tillverkningen.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Min är sprillans ny (6månader) och har liknande märken så det är nog inte sprickor utan någon form av repor ifrån tillverkningen.

Nej, detta är djupa sprickor och jag har inte sett dessa någon gång innan

Edit: Kan t.om se slangen genom sprickorna

Visa signatur

AMD 7600x @eco | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Kerus3:

Jag har börjat rengöra min lite äldre dator. Jag upptäcker genast att kopplingarna/tätningarna eller vad det nu är har fullt med sprickor på min CPU-kylare. Det är sprickor runt hela kopplingarna både vid CPU och pump.
Är det risk att det börjar läcka om dessa går sönder, eller håller det tätt ändå?
Jag har bara använt den 3 år.

Bild: Sprickorna ser större ut i verklighet http://i64.tinypic.com/21jvok3.jpg

Hejsan Kerus3,

Det du ser som är runt slangarna som spruckit är endast för utseendet, det har ingenting med själva slangarna eller anslutningarna att göra, så det är ingen risk att den börjar läcka.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hejsan Kerus3,

Det du ser som är runt slangarna som spruckit är endast för utseendet, det har ingenting med själva slangarna eller anslutningarna att göra, så det är ingen risk att den börjar läcka.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Okej, skönt att höra, tack för svar

Visa signatur

AMD 7600x @eco | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Kerus3:

Okej, skönt att höra, tack för svar

Ingen fara, tack själv!