Permalänk
Medlem

Info om kommande gamingmöss?

Hej,

Jag är i behov av en ny trådlös gamingmus för min scrollknapp börjar ge sig. Ända sedan jag köpte min gamla Logitech G7 har jag varit frälst av trådlösa möss med hotswap-/quickswapbatterier.
Så nu senast köpte jag en Gigabyte Aivia V2, men ska jag vara ärlig står den ju sig sådär jämfört med G7an. Inget kommer antagligen vara lika bra som den.

Problemet med alla nya trådlösa gamingmöss som kommer är ju att de måste laddas genom antingen kabel, och vad är då vitsen med att ha en trådlös? ><, eller så måste de stå på ett laddställ eller på laddplatta, som jag vet att jag kommer glömma bort/inte vill ska ta onödig plats på skrivbordet. Så det är tyvärr inte ett alternativ.
Vart vill jag komma då? Jo hit:

Vet ni något om kommande trådlösa gamingmöss? Är det någon som lyckats hitta något om nya trådlösa möss från någon mässa eller så?
Tycker mässorna släpper hur mycket info som helst om kommande hårdvara i övrigt, både dator- och hifirelaterat men jag lyckas inte hitta något om just möss. Är det en död fråga för konsumenterna kanske?

Visa signatur

Fractal North, Corsair AX860, ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI, Intel Core i7-13700K, Noctua NH-U12A, Corsair 64GB DDR5 6000MHz, ASUS 4080 TUF Gaming, Kingston Fury Renegade 4TB M.2, Samsung 850 EVO 500GB M.2 + Corsair Force GT 240GB + 3st Mekaniska tot. 16TB

Permalänk
Avstängd

Som jag förstår de vill du ha en mus där du byter batteri själv? Varför inte fortsätta med Logitech och titta på denna: http://gaming.logitech.com/sv-se/product/g602-wireless-gaming...

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 240. Corsair CX550M. Intel Xeon E3-1245v5. ASUS P10S-M WS. Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB. NVIDIA GTX 1060 6GB FE. Samsung 960 Evo 500GB. 2x Samsung 850 Evo 1TB = RAID0.
Kringutrustning: Samsung S27D390. Samsung SE-218GN/RSBDE. Edifier R2600 Studio. Logitech G430. Logitech G402. Logitech G410. Logitech G240.

Permalänk
Medlem

@Evronius:

Egentligen av den enda och enkla anledningen att de efter några års användande antingen har slukat hundratals kronor i batterikostnader eller att jag blivit förbannad över att jag glömt ladda de uppladdningsbara

Hade faktiskt en logitech med AA-batterier i från början. Men jag hatar faktumet att det ska ta 5 minuter att leta fram batterier (om man kommit ihåg att köpa nya ens jämfört med hotswapbatterierna som tar ca 10-15 sekunder att byta om man har bråttom.
Mitt minne e kass så jag vill inte förlita mig på det

I dagsläget finns det ingen spelmus som är tillräckligt bra för mina rätt högt ställda krav. Därför jag vill hitta vad som ligger på horisonten snarare än vad som redan finns, för det lyckas jag faktiskt googla mig till. Däremot inte vad som komma skall.

Visa signatur

Fractal North, Corsair AX860, ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI, Intel Core i7-13700K, Noctua NH-U12A, Corsair 64GB DDR5 6000MHz, ASUS 4080 TUF Gaming, Kingston Fury Renegade 4TB M.2, Samsung 850 EVO 500GB M.2 + Corsair Force GT 240GB + 3st Mekaniska tot. 16TB

Permalänk
Avstängd

Då får jag önska dig lycka till och vi får hoppas att tillverkarna tar fram en ny med batterier som G7:an. Hade en sån själv för några år sen. Jag gick dock tillbaka till sladd då jag själv är glömsk med batterier.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 240. Corsair CX550M. Intel Xeon E3-1245v5. ASUS P10S-M WS. Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB. NVIDIA GTX 1060 6GB FE. Samsung 960 Evo 500GB. 2x Samsung 850 Evo 1TB = RAID0.
Kringutrustning: Samsung S27D390. Samsung SE-218GN/RSBDE. Edifier R2600 Studio. Logitech G430. Logitech G402. Logitech G410. Logitech G240.

Permalänk
Medlem

Varför skulle dom ta fram en mus med vanliga batterier.
Lär inte komma ifrån någon vettigt företag.

Men lycka till med väntandet antar jag

Permalänk
Medlem

@JimmieSan:

Vill inte ha en mus med vanliga batterier, vill ha med lithium ion-batterier som du kan plocka ur. Eller ja jag skiter iof vad det är för typ av batterier men den jag har nu och min gamla G7a hade 2 stycken Lithium ion-batterier där du har en på laddning medans den andra sitter i musen.

Men jag är intresserad av andra varianter också om det finns något smart. De kanske kommer på något sätt att integrera en laddplatta ihop med musmattan så att musen alltid har laddning på exempelvis, vad vet jag.
Det jag är ute efter är om någon vet vad som kommer framöver, finns det något tillverkare som gått ut med nyheter om vad de jobbar på? I dagsläget finns inget jag vill ha på marknaden.

Visa signatur

Fractal North, Corsair AX860, ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI, Intel Core i7-13700K, Noctua NH-U12A, Corsair 64GB DDR5 6000MHz, ASUS 4080 TUF Gaming, Kingston Fury Renegade 4TB M.2, Samsung 850 EVO 500GB M.2 + Corsair Force GT 240GB + 3st Mekaniska tot. 16TB