Apple Watch 2 spås få GPS och större batteri

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Apple Watch 2 spås få GPS och större batteri

Nästa generations Apple Watch behåller nuvarande design och får istället utökad funktionalitet. Det förutspår den välrenommerade KGI-analytikern Ming-Chi Kuo.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005

Låter som han har informatörer snarare än en kristallkula.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

Hoppas "klockan" är rund denna gången.

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kramfors
Registrerad
Mar 2004

Batteriet måste väl bli större i och med GPS funktionen, tveksamt om batteritiden förlängs däremot.

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av BerraJobb:

Batteriet måste väl bli större i och med GPS funktionen, tveksamt om batteritiden förlängs däremot.

Ja, eller att man minskar strömförbrukningen på något annat. Stort batteri är ju trots allt inte samma sak som lång batteritid.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Okt 2003

GPS som i karta eller som i position-tracker?

Om det är en karta så måste det väll nästan vara smidigare att plocka upp telefonen för att kunna zooma osv för att se vart man är, känns som om det kan bli lite väl pilligt och svårt att få en överblick på en sån liten skärm.
Jag kan självklart ha fel uppfattning och det är kul att se hur mkt teknik dom kan pressa in i så små saker.

Gigabyte Z270x Gaming 7 | Intel Core i7 7700K | Corsair 16GB (2x8192MB) | Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III | 2x Samsung 840-Series 250GB | Samsung 850-Series 500GB | HTC Vive

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008

När klockan inte ens kan vara Always-on då ifrågasätter jag hela produkten.
Har provat några smartwatches, mest nöjd är jag med min LG G Watch R.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eksjö
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av Naxos:

Tycker inte riktigt att tiden är mogen ännu.
Får duga med Tissot och Omega

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--EVGA 1080Ti FTW3--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 950 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-11 TBD27"
Data 3 Fujitsu S936

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2015
Skrivet av Whyster:

GPS som i karta eller som i position-tracker?

Om det är en karta så måste det väll nästan vara smidigare att plocka upp telefonen för att kunna zooma osv för att se vart man är, känns som om det kan bli lite väl pilligt och svårt att få en överblick på en sån liten skärm.
Jag kan självklart ha fel uppfattning och det är kul att se hur mkt teknik dom kan pressa in i så små saker.

Om man säger att en pryl har GPS menas alltid att den har ett har ett system som kan bestämma dess position. Vad du sen väljer att göra med den informationen är helt upp till applikationerna. Man kan använda det ihop med en karta för att navigera (turn-by-turn-navigation kan vara väldigt smidigt att få på armen om man har båda händerna upptagna) eller att man efter en löptur kan synka in sin runda till exempelvis sin telefon och få upp den på en karta.

Jag skulle bli mycket förvånad om man inte redan idag har en kartfunktion i iWatch, dock krävs det att man har med telefonen eller har WiFi för att kunna bestämma positionen. Med GPS inbyggt i klockan blir den alltså mer fristående och nödvändigheten att samtidigt ha med sig telefonen minskar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Min stol
Registrerad
Maj 2016

Jag är nu glad för min 1:a generations Pebble klocka, bara synd vibratorn i den har lagt av.

Apples smart klocka känns mera som en dyr gimmick som inte leverera så mycket mera värde att det vägar upp för den ultra korta batteritiden.

Skulle jag köpa någon dyr lyx klocka en dag, då blir det nog en mekanisk klocka made in EU.

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 11TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2015
Skrivet av Naxos:

Jag skulle nästan vilja ifrågasätta varför den ska vara Always-on, om du med det menar att skärmen alltid ska vara på?
Det borde ju rimligtvis räcka att den tänds varje gång du tittar på den?

Jag skulle kunna ha min klocka på Always-on, men då väljer jag hellre att slippa ladda varje natt och istället lyfta på armen när jag vill se tiden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015

WOW GPS ! som jag längtat... NU sticker dom ut med massa funktioner som ingen annan kan !

korWWW

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
10:e våningen
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av jhonekri:

WOW GPS ! som jag längtat... NU sticker dom ut med massa funktioner som ingen annan kan !

Det dryper av sarkasm om ditt inlägg men faktum är att just GPS är det som jag tycker har saknats i apple watch.

Om det nu kommer så kommer jag med största sannolikhet införskaffa ett exemplar och testa den som löp-klocka.

Du får ju funktioner som de flesta renodlade löp-klockorna från Garmin, Suunto och TomTom saknar - möjligheten till både GPS, pulsmätning vid handleden och musikuppspelning.

TomTom har en modell som har allt detta (spark + music) som jag redan testat, men den har inte stöd för musik via streaming-tjänster och är i övrigt ganska enkel.

Det finns även en android-wear modell från Motorola (360 sport) som jag testat som är OK, men har begränsad batteritid mm.

Ska bli kul att se hur apple watch står sig mot dessa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tanzcentrum, Stuttgart
Registrerad
Feb 2007

De kan lägga till hur många funktioner och optimeringar som helst, men den kommer alltid att se ut som något en 13-årig flicka har runt handleden.

Das Haus, det bästa inom House.

| ASRock X370 Gaming Pro Fatal1ty | Ryzen 1700@4Ghz | 32GB DDR4 3200 CL14 | MSI 1080ti Gaming X | Samsung 960 Pro 1tb M.2 SSD | Dell UP3017 2560x1600 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Numera Malmö (igen)
Registrerad
Jan 2009

@kokkojambo:

Håller med om att det inte är den snyggaste klocka jag sett, men med "rätt" armband tycker jag den kan se bra ut även på vuxna människor.

Mac Pro (Mid 2010) | 3,33 GHz 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | 32 GB RAM | GeForce GTX 970, 4 GB | macOS 10.13: Samsung 850 Pro, 512 GB | Windows 10: Samsung 850 Evo, 256 GB | WD Green, 2 TB | Samsung Spinpoint, 1 TB | LG DVD bränn/Blu-ray läs

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Har hört att batteritiden kommer att fördubblas!

Från en bråkdel av ett dygn, till en bråkdel av två dygn.