Apple Watch 2 spås få GPS och större batteri

Permalänk
Melding Plague

Apple Watch 2 spås få GPS och större batteri

Nästa generations Apple Watch behåller nuvarande design och får istället utökad funktionalitet. Det förutspår den välrenommerade KGI-analytikern Ming-Chi Kuo.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter som han har informatörer snarare än en kristallkula.

Permalänk
Medlem

Hoppas "klockan" är rund denna gången.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Batteriet måste väl bli större i och med GPS funktionen, tveksamt om batteritiden förlängs däremot.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BerraJobb:

Batteriet måste väl bli större i och med GPS funktionen, tveksamt om batteritiden förlängs däremot.

Ja, eller att man minskar strömförbrukningen på något annat. Stort batteri är ju trots allt inte samma sak som lång batteritid.

Permalänk
Medlem

GPS som i karta eller som i position-tracker?

Om det är en karta så måste det väll nästan vara smidigare att plocka upp telefonen för att kunna zooma osv för att se vart man är, känns som om det kan bli lite väl pilligt och svårt att få en överblick på en sån liten skärm.
Jag kan självklart ha fel uppfattning och det är kul att se hur mkt teknik dom kan pressa in i så små saker.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

När klockan inte ens kan vara Always-on då ifrågasätter jag hela produkten.
Har provat några smartwatches, mest nöjd är jag med min LG G Watch R.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

När klockan inte ens kan vara Always-on då ifrågasätter jag hela produkten.
Har provat några smartwatches, mest nöjd är jag med min LG G Watch R.

Tycker inte riktigt att tiden är mogen ännu.
Får duga med Tissot och Omega

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

GPS som i karta eller som i position-tracker?

Om det är en karta så måste det väll nästan vara smidigare att plocka upp telefonen för att kunna zooma osv för att se vart man är, känns som om det kan bli lite väl pilligt och svårt att få en överblick på en sån liten skärm.
Jag kan självklart ha fel uppfattning och det är kul att se hur mkt teknik dom kan pressa in i så små saker.

Om man säger att en pryl har GPS menas alltid att den har ett har ett system som kan bestämma dess position. Vad du sen väljer att göra med den informationen är helt upp till applikationerna. Man kan använda det ihop med en karta för att navigera (turn-by-turn-navigation kan vara väldigt smidigt att få på armen om man har båda händerna upptagna) eller att man efter en löptur kan synka in sin runda till exempelvis sin telefon och få upp den på en karta.

Jag skulle bli mycket förvånad om man inte redan idag har en kartfunktion i iWatch, dock krävs det att man har med telefonen eller har WiFi för att kunna bestämma positionen. Med GPS inbyggt i klockan blir den alltså mer fristående och nödvändigheten att samtidigt ha med sig telefonen minskar.

Permalänk
Medlem

Jag är nu glad för min 1:a generations Pebble klocka, bara synd vibratorn i den har lagt av.

Apples smart klocka känns mera som en dyr gimmick som inte leverera så mycket mera värde att det vägar upp för den ultra korta batteritiden.

Skulle jag köpa någon dyr lyx klocka en dag, då blir det nog en mekanisk klocka made in EU.

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

När klockan inte ens kan vara Always-on då ifrågasätter jag hela produkten.
Har provat några smartwatches, mest nöjd är jag med min LG G Watch R.

Jag skulle nästan vilja ifrågasätta varför den ska vara Always-on, om du med det menar att skärmen alltid ska vara på?
Det borde ju rimligtvis räcka att den tänds varje gång du tittar på den?

Jag skulle kunna ha min klocka på Always-on, men då väljer jag hellre att slippa ladda varje natt och istället lyfta på armen när jag vill se tiden.

Permalänk
Medlem

WOW GPS ! som jag längtat... NU sticker dom ut med massa funktioner som ingen annan kan !

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhonekri:

WOW GPS ! som jag längtat... NU sticker dom ut med massa funktioner som ingen annan kan !

Det dryper av sarkasm om ditt inlägg men faktum är att just GPS är det som jag tycker har saknats i apple watch.

Om det nu kommer så kommer jag med största sannolikhet införskaffa ett exemplar och testa den som löp-klocka.

Du får ju funktioner som de flesta renodlade löp-klockorna från Garmin, Suunto och TomTom saknar - möjligheten till både GPS, pulsmätning vid handleden och musikuppspelning.

TomTom har en modell som har allt detta (spark + music) som jag redan testat, men den har inte stöd för musik via streaming-tjänster och är i övrigt ganska enkel.

Det finns även en android-wear modell från Motorola (360 sport) som jag testat som är OK, men har begränsad batteritid mm.

Ska bli kul att se hur apple watch står sig mot dessa

Permalänk
Medlem

De kan lägga till hur många funktioner och optimeringar som helst, men den kommer alltid att se ut som något en 13-årig flicka har runt handleden.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk

@kokkojambo:

Håller med om att det inte är den snyggaste klocka jag sett, men med "rätt" armband tycker jag den kan se bra ut även på vuxna människor.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

Har hört att batteritiden kommer att fördubblas!

Från en bråkdel av ett dygn, till en bråkdel av två dygn.