Hackare kringgår kopieringsskyddet Denuvo

Permalänk
Medlem
Skrivet av xobust:

Bypassen fungerar inte längre men Crack gruppen CPY lyckades kort därefter cracka Rise Of The Tomb Raider.
Om detta leder till att flera spel som är skyddade av denuvo crackas vågar jag inte uttala mig om, men jag har läst på olika forum att denuvo inte skiljer sig speciellt mycket från äldre skyddstekniker. De menar på att det är cracking scenen som saknar talang och intresse nuförtiden.

/r/crack_status är en bra sida för nyheter om cracking

Japp, såg det. Rätt intressant hur de fick till det samtidigt som man hittade denna workaround, som tillfälligt fungerade.
Denuvo är bra märkligt

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

@Sanazin: Den fungerar visst fortfarande.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Asus Z97-P | I5 4690K | Crucial Ballistix 8GB 1600MHz | Gigabyte 970 G1 Gaming | Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halloojj:

@Sanazin: Den fungerar visst fortfarande.

Nope.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nej, du räknar redan lanserade spel och inte vad som lanseras nytt nu idag. Skillnaden mellan de båda tjänsternas utbud vad gäller vad som lanseras nu är liten, GOG har även en variant av Early Access. Den stora skillnaden är bristen på nya AAA-titlar och i viss mån skillnader i tidigare lanserade titlar på vardera tjänst.

Låt oss räkna spel som har lanserats senate Veckan om du nu vill ha det så färskt som möjligt? Så Spel som har släppts sedan måndag förra veckan dvs Augusti 1.

GOG: 9 Spel. (Varav 3 exklusiva till gog (Disney spelen))
Steam: 142 i skrivande stund. (Varav inte ett enda AAA spel under denna period)

Så eh ja vist, du kan fortsätta tro det du vill, åter igen, många utvecklare VILL släppa spel på GOG men kan ej för att de vägrar släppa in fler publishers o.s.v.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Låt oss räkna spel som har lanserats senate Veckan om du nu vill ha det så färskt som möjligt? Så Spel som har släppts sedan måndag förra veckan dvs Augusti 1.

GOG: 9 Spel. (Varav 3 exklusiva till gog (Disney spelen))
Steam: 142 i skrivande stund. (Varav inte ett enda AAA spel under denna period)

Så eh ja vist, du kan fortsätta tro det du vill, åter igen, många utvecklare VILL släppa spel på GOG men kan ej för att de vägrar släppa in fler publishers o.s.v.

Nej, det mesta som släpps på Steam är tyvärr skräp idag, plattformen drunknar i indie och rena skräptitlar. Problemet är väl känt.

Personligen är jag positiv till att det är lätt att publicera spel men samtidigt måste det ske bågon form av kontroll på vad som släpps in. Vad som helst accepteras idag vilket gör att intressantare titlar drunknar i skräp som få/ingen lär vara intresserade av.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nej, det mesta som släpps på Steam är tyvärr skräp idag, plattformen drunknar i indie och rena skräptitlar. Problemet är väl känt.

Personligen är jag positiv till att det är lätt att publicera spel men samtidigt måste det ske bågon form av kontroll på vad som släpps in. Vad som helst accepteras idag vilket gör att intressantare titlar drunknar i skräp som få/ingen lär vara intresserade av.

Kvalitén på titlarna har fortfarande inget med antalet att göra, dessutom har folk olika smak, vist det finns mycket skräp på Steam lika så på GOG med, men mitt skräp behöver inte vara det samma som ditt skräp, tur nog så utvecklas skärp för alla smaker så alla kan spela det de vill.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

@Sanazin: Kanske inte för dig men vet många den funkar för fortfarande.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Asus Z97-P | I5 4690K | Crucial Ballistix 8GB 1600MHz | Gigabyte 970 G1 Gaming | Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

@Halloojj: Bypassen som det handlar om i artikeln är patchad av Steam, det går inte längre att aktivera spelen som kringåtts tidigare. Dvs aktiveringsmetoden har blockerats, har du redan lyckats aktivera den under den tid det fungerade som kommer du självklart kunna fortsätta spela. Så nej, det fungerar inte längre.

EDIT: http://www.sweclockers.com/nyhet/22474-bakdorr-i-kopieringssk...

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Kvalitén på titlarna har fortfarande inget med antalet att göra, dessutom har folk olika smak, vist det finns mycket skräp på Steam lika så på GOG med, men mitt skräp behöver inte vara det samma som ditt skräp, tur nog så utvecklas skärp för alla smaker så alla kan spela det de vill.

Klart det har betydelse, GOG supportar ju själva de produkter de säljer till skillnad mot Valve som i bästa fall knappt supportar Steam och deras egna titlar. Många äldre spel på Steam är i så dåligt skick att de inte fungerar bra under nya OS eller med nyare hårdvara. GOG ser till att det de säljer fungerar.

GOG kan inte sälja en massa skräp som inte säljer och gör då klokt i att inte släppa in allt shovelware som Valve gör. Steam verkligen drunknar i detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@SanCo: Aktivering verkar inte gå längre nej, men att fortsätta spela. Jag citerar din länk: ''Nu har dock Denuvo täppt till aktiveringsmetoden och därmed satt stopp för användare som illegalt laddat ned samt spelat spelen''.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Asus Z97-P | I5 4690K | Crucial Ballistix 8GB 1600MHz | Gigabyte 970 G1 Gaming | Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halloojj:

@Sanazin: Kanske inte för dig men vet många den funkar för fortfarande.

Jag använder inte detta
Och nej, det är tilltäppt. Här har du även Swec's (något fördröjt) nyhet:
http://www.sweclockers.com/nyhet/22474-bakdorr-i-kopieringssk...

Det kan eventuellt fungera tills aktiveringsskyddet får ett time-out, men är det tilltäppt så är det tilltäppt.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Var tvungen att kolla upp detta. Denuvo är hackat och inte "kringgått". Flera spel nu som som har "crack" och som inte är beroende av Steam. Så ni som säger tvärt om snackar bara skit.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz