Unholy DK i WOW Legion

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2009

Unholy DK i WOW Legion

Hej!

Nu när Legion kommer tänkte jag börja köra plate DPS, det verkar roligt.

Just nu lutar det åt att köra Unholy DK eftersom att:

- Min kusin ska köra warrior och vill ej vara samma
- Retri paladin verkar tråkigt, använde min fria boost till att få en level 100 men jag gillar ej deras nya animationer och spells
- Blood DK är tanks och frost DK har dual-wield (bläh)

Alltså, bara Unholy DK kvar.

Min fråga är;

Jag har kollat massa Youtube om Unholys och är lite oroad över att de verkar ha blivit någon hybrid ranged class. Är det så? Finns det inga pure melee builds?

Vill gärna veta innan jag levlar en gubbe

Tack på förhand

/vexxan

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Om det går bra att läsa på engelska skulle jag rekommendra att du läser denna guide på Icy Veins.

Chassi: Fractal Design Mini C, Kylning: Noctua NH-D15S, PSU: EVGA SN G2 750W,
CPU: Intel 8700K @ 4.8Ghz, GPU: Palit GTX 1080 Jetstream @ 2050/5600,
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz, MOBO: ASRock z370m Pro4,
SSD:
Samsung 840 PRO 256GB, SDD2: Samsung EVO 850 250GB,
Övrigt: Ducky Shine3 TKL, Roccat Kone Pure, 1x Asus PG279Q, 1x DELL U2515H, ModMic, Audio-Technica ATH-M50x

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Har sämre koll på hur Death Knights fungerat sedan WOTLK (spelade nästan ohälsosamt mycket under den expansionen), men vad jag minns har Unholy alltid varit en hybrid av melee och range. Det är mer eller mindre alltid varit grundtanken. Blood och frost är rena melee speccs och det är inget som "blivit" med senare tid. Personligen har jag alltid ansett att Unholy är mer utmanande och betydligt roligare att spela än både blood och frost oavsett. Så jag skulle inte vara rädd för att prova på det ändå!

In Win D-frame mini | 4690K | GTX 980 Strix | Asus Z97i-Plus | 2x8GB Corsair Dominator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av vexxan:

Hej!

Nu när Legion kommer tänkte jag börja köra plate DPS, det verkar roligt.

Just nu lutar det åt att köra Unholy DK eftersom att:

- Min kusin ska köra warrior och vill ej vara samma
- Retri paladin verkar tråkigt, använde min fria boost till att få en level 100 men jag gillar ej deras nya animationer och spells
- Blood DK är tanks och frost DK har dual-wield (bläh)

Alltså, bara Unholy DK kvar.

Min fråga är;

Jag har kollat massa Youtube om Unholys och är lite oroad över att de verkar ha blivit någon hybrid ranged class. Är det så? Finns det inga pure melee builds?

Vill gärna veta innan jag levlar en gubbe

Tack på förhand

/vexxan

Nej UH är ingen hybrid ranged Class, det är väl isf death coil som är ranged hybrid och en dom som kan läggas upp på avstånd men för att göra vettig damage måste du in i melee. Den enda pure melee är ju subtletly rogue.

PSU: BeQuiet Dark Power Pro 11 1000w Case: Fractal Design Define S
GPU: EVGA GTX 1080 FTW SLI Watercooled
RAM: Corsair Vengeance LPX 2x16GB
Motherboard: MSI GAMING M7
CPU: i7 6700k @ 5Ghz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av murzoo:

Om det går bra att läsa på engelska skulle jag rekommendra att du läser denna guide på Icy Veins.

Skrivet av fromis:

Har sämre koll på hur Death Knights fungerat sedan WOTLK (spelade nästan ohälsosamt mycket under den expansionen), men vad jag minns har Unholy alltid varit en hybrid av melee och range. Det är mer eller mindre alltid varit grundtanken. Blood och frost är rena melee speccs och det är inget som "blivit" med senare tid. Personligen har jag alltid ansett att Unholy är mer utmanande och betydligt roligare att spela än både blood och frost oavsett. Så jag skulle inte vara rädd för att prova på det ändå!

Skrivet av 13ers3rk:

Nej UH är ingen hybrid ranged Class, det är väl isf death coil som är ranged hybrid och en dom som kan läggas upp på avstånd men för att göra vettig damage måste du in i melee. Den enda pure melee är ju subtletly rogue.

Tack så mycket för alla goda råd. Det kanske var jag som fick för mig fel

Men, jag glömde skriva att det är PVP som jag är intresserad av, och i de videos jag sett kör man mycket range focus. Fast det kanske inte gör så mycket.