Forumdelen sponsras av

3 skärmar. Vill bara utvidga till 2.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

3 skärmar. Vill bara utvidga till 2.

Tjäna!

Har två datorskärmar som jag vill ha utvidgade "extended screens".

Men min TV är också inkopplad i datorn så när jag utvidgar så är det på alla tre skärmar.

Är det möjligt att få det att visas på bara 2 skärmar och inte alla 3?

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jul 2011

Det finns säkert något program på det, inget jag kan kolla lätt på jobbet dock. Kolla här om det är så du menar?

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

@Captain_Spock: hej! Tack för svaret men det var inte riktigt så jag menade. Jag menar att jag har totalt 3 skärmar kopplade till min dator men vill bara utvidga skärmen på 2 utav de 3 skärmarna.
Den 3e skärmen ska alltså inte vara med i beräkningen alls, vill inte ha någon bild på den (förutom när jag ska se film osv på den då, annars kunde jag bara kopplat ur den såklart)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lite här och var
Registrerad
Sep 2008

Vad har du för märke på grafikkort? intel/amd/nvidia?
(inte säker på om det fungerar då jag inte har 3 skärmar.. men)...i t ex. nvidias kontrollpanel under display--> set up multiple displays går det att "bocka ur" skärmar i listan. gör det eller liknande (beroende på mjukvara) och se om det får effekten du vill åt?

edit: jag tänkte på om DisplayFusion skulle kunna göra något sånt här lite smidigare, kollade lite snabbt på features och de har något de kallar "Precise Monitor Controls" och på screenshots visar de "profiler" till olika skärm-uppsättningar.
kanske de du menar @drknuff:?

Dator: MSI Z77A-G45, i7 377k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Crucial M4 64GB, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, Dynavoice D-AMP + Magic S-4 EX

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Har använt mig utav ett program som gjorde exakt detta förut, har dock glömt namnet och känner inte för att leta just nu.
Tänkte bara ge dig en heads-up på att det du letar efter finns någonstans.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

@pjuppi: tack så mycket, jag har Nvidia gtx 970.

Jag testade det du sa och det fungerade!

Ska ta en kik på programmet du länkade också, se ifall det är lite smidigare!
Tack så mycket för hjälpen.