Bakdörr i kopieringsskyddet Denuvo täpps till

Permalänk
Melding Plague

Bakdörr i kopieringsskyddet Denuvo täpps till

Efter endast ett fåtal dagar täpper Denuvo till den bakdörr som gjorde det möjligt att spela Rise of the Tomb Raider och Doom illegalt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

CPY säger sig ha lyckats cracka Tomb Raider på nytt och denna gång är det inte en bypass. Tydligen så ska det ta en liten stund att fixa alla andra spel (pga de är unika), men det ska vara fullt möjligt att använda samma metod om och om igen.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

CPY säger sig ha lyckats cracka Tomb Raider på nytt och denna gång är det inte en bypass. Tydligen så ska det ta en liten stund att fixa alla andra spel (pga de är unika), men det ska vara fullt möjligt att använda samma metod om och om igen.

Som sagt så finns det ju inga skydd som är 100%-iga, bara sådana som fördröjer olika länge.

När det väl är löst så kan de tydligen komma runt resten betydligt enklare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Som sagt så finns det ju inga skydd som är 100%-iga, bara sådana som fördröjer olika länge.

Ingen har ännu knäckt skyddet i Apple TV 3....

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ingen har ännu knäckt skyddet i Apple TV 3....

Tror det kan ha att göra med att det inte finns så stort intresse.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Tror det kan ha att göra med att det inte finns så stort intresse.

Oöverkomliga hinder brukar ha den effekten...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd

Jag vet ett sätt att kunna spela hur länge man vill på demo spel vet dock inte om det var bara just det spelet men lyckas spela 1 dag extra innan min mamma råka dra ut strömmen till internet.

Det var en bug på det spelet tror jag man kunna bara spela 1 dag men jag stänger aldrig av spelet på det sättet kunna jag spela mer.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Oöverkomliga hinder brukar ha den effekten...

För att Android TV finns.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ingen har ännu knäckt skyddet i Apple TV 3....

Vad är det för skydd som sitter i den?
Vad skulle man tjäna på att knäcka det?

Jag har ingen koll...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Vad är det för skydd som sitter i den?
Vad skulle man tjäna på att knäcka det?

Jag har ingen koll...

https://firecore.com/

För att ATV1 och ATV2 kunde man köra KODI/XBMC på, men dom har inte stöd för 1080p.

På ATV3 kunde man inte spela upp filmer/serier från en NAS tex.

På ATV4 kan man installera appar så nu finns inte behovet längre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

https://firecore.com/

För att ATV1 och ATV2 kunde man köra KODI/XBMC på, men dom har inte stöd för 1080p.

På ATV3 kunde man inte spela upp filmer/serier från en NAS tex.

På ATV4 kan man installera appar så nu finns inte behovet längre...

Vad har detta med spel att göra? Och bede Android TV och Apple TV är helt värdelöst jämfört med en riktig HTPC

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maysay:

CPY säger sig ha lyckats cracka Tomb Raider på nytt och denna gång är det inte en bypass. Tydligen så ska det ta en liten stund att fixa alla andra spel (pga de är unika), men det ska vara fullt möjligt att använda samma metod om och om igen.

Chansen att man hittat eller kommer hitta nya sårbarheter är nog rätt stor med. Rätt intressant att läsa hur det går med att komma runt och/eller knäcka detta skydd med tanke på att det varit ett av de bästa skyddeb hitills.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av superegg:

Jag vet ett sätt att kunna spela hur länge man vill på demo spel vet dock inte om det var bara just det spelet men lyckas spela 1 dag extra innan min mamma råka dra ut strömmen till internet.

Det var en bug på det spelet tror jag man kunna bara spela 1 dag men jag stänger aldrig av spelet på det sättet kunna jag spela mer.

Tur att jag inte var ute på internet just då iallafall.. Ni måste ha en rätt saftig elräkning med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

https://firecore.com/

För att ATV1 och ATV2 kunde man köra KODI/XBMC på, men dom har inte stöd för 1080p.

På ATV3 kunde man inte spela upp filmer/serier från en NAS tex.

På ATV4 kan man installera appar så nu finns inte behovet längre...

Okej.

Eftersom det finns så många liknande produkter så känns det ju inte som att man vinner så mycket på att knäcka en sån tänker jag då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Vad har detta med spel att göra? Och bede Android TV och Apple TV är helt värdelöst jämfört med en riktig HTPC

Tror det handlade om "skydd" som inte gick att knäcka. Vet faktiskt inte... svarade bara på en fråga

ATV4 är faktiskt en grym utmanare till en "riktig" HTPC, men håller med om att ATV3 är skit! (Men ATV3 skulle kunnat bli bra om någon hade "jailbreakat" den.)

Permalänk
Medlem

Här är den hemliga listan med verktygen som låser upp både Denuvo och alla kända kopieringsskydd.

Permalänk

@Frux: var har du fått tag på de nycklarna? måste man vara med i nån underground scene på the "dark net" kanske? låter kriminellt,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Clint Eastwood:

Tur att jag inte var ute på internet just då iallafall.. Ni måste ha en rätt saftig elräkning med.

Har igång alla mina dator 24/7 tur att mamma betalar elräkning. xD

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Oöverkomliga hinder brukar ha den effekten...

Ändå kom de in i Apple TV 4, dock handlar det mer om att det behövs en ny George Hotz och inte en 'cracking grupp'.

Vågar CPY/Conspiracy sedan flexa musklerna som vart relativt obetydande genom scenhistorien så lär ju andra grupper inte ligga långt ifrån- förutsatt att det fortfarande finns aktiva och seriösa grupper kvar.

@ sweclockers (mods & co): då jag minns hur det gick sist gång jag svarade i en av dessa trådar bör ni förhoppningsvis se att jag tagit stor hänsyn till (så att vi kanske kan skippa krigsstigen denna gång):

Citat:

Forumregel $ 7 Piratkopigering
...Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd...

inb4 det räcker inte och det är omöjligt att ha relevanta diskussioner i dessa trådar.

Visa signatur

Nä nu är det bannemej pizzadax

Permalänk
Medlem

Finns flera dekrypterade dumps av Denuvo på privata forum, även crack till FIFA 15 såg jag för länge sen men blev aldrig släppt publikt.

Permalänk
Medlem

Säg nej till DRM! Handla på GOG.com om spelet du vill ha finns där. Då slipper man sådana här dumheter.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Oöverkomliga hinder brukar ha den effekten...

Att något inte är knäckt är naturligtvis inte ett bevis för att det är oknäckbart. Men det tror jag du förstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_maffia:

@Frux: var har du fått tag på de nycklarna? måste man vara med i nån underground scene på the "dark net" kanske? låter kriminellt,

I regel så måste man gå offline för att få tillgång till dem. En genväg är via M.A.M.M.A-samarbetet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMDDDDD:

Finns flera dekrypterade dumps av Denuvo på privata forum, även crack till FIFA 15 såg jag för länge sen men blev aldrig släppt publikt.

Vilka forum? De "stora" ryska?

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk

Var tvungen att kolla upp detta. Denuvo är hackat och inte "kringgått". Flera spel nu som har "crack" och som inte är beroende av Steam. Så ni som säger tvärt om snackar bara skit.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Vilka forum? De "stora" ryska?

Inget ryskt, engelsk-talande forum på darknet. Finns massor med debugging-resurser där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMDDDDD:

Inget ryskt, engelsk-talande forum på darknet. Finns massor med debugging-resurser där.

Aha, trodde vi talade clearnet. Lust att skicka PM?
Håller det simpelt här men har ett intresse av Win32 reversing.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maysay:

CPY säger sig ha lyckats cracka Tomb Raider på nytt och denna gång är det inte en bypass. Tydligen så ska det ta en liten stund att fixa alla andra spel (pga de är unika), men det ska vara fullt möjligt att använda samma metod om och om igen.

Allting som är kodat/programmerat går att omprogrammera/omkoda/manipulera

Men att det är tacksamt mot dessa DRMs som bara sölar ner spel som man KÖPT, minns inte vad det DRMet som jag tänker på heter, men det som skrev hela tiden till HDDn var ju förjävligt, visst, är väl nice att de ligger och checkar mot server hela tiden men den FPS-drop det bjöd på i kombination med att slita på mina pengar/HDDs när de skrev över "check-filen" känns bara förjäkligt :/

Köpte inte sådana spel med det DRMet p g a att det inte är ett DRM jag vill stödja, skriver hellre och klagar och säger att jag glatt kan betala bara de tar bort sitt jäkla DRM, för är man en köpare ska man inte få skit för att man vill stödja samt äga ett spel legalt, det är bara sinnessjukt och total dumhet, flera HDD/SSD-aktörer jublar nog och hejar på däremot i det dolda då de ger, i mina ögon, onödigt slitage på mina HDDs :/

Men att dagens DRMs är förjäkliga överlag vad det verkar, minns bara Microsoft med deras XBOX One med vad de gick ut med i krav-väg, vilket då var internetuppkoppling som de sedan tog bort vilket jag är glad över att de valde att ta bort bland andra saker

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Oöverkomliga hinder brukar ha den effekten...

Snälla hur många utanför målgruppen "average joe" äger egentligen en Apple TV? En hög med överprisat skräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av codeinjection:

Vågar CPY/Conspiracy sedan flexa musklerna som vart relativt obetydande genom scenhistorien så lär ju andra grupper inte ligga långt ifrån- förutsatt att det fortfarande finns aktiva och seriösa grupper kvar.

Det gör det :)...

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold