Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

MMO/Gaming-mus

Hej!

Söker efter en ny mus då min gamla trotjänare Steelserier Cataclysm Gaming Mouse (http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/122243-s...) har börjat krångla. Hade helst köpt en likadan, men den verkar inte gå att få tag på längre

Det jag söker är en mus som har 6-8 extra knappar tillgängliga för tumme/pekfinger.
Det som är viktigt för mig är att musen inte binder sina knappar till tangenter, dvs jag vill inte behöva använda upp tangentbords-binds, utan vill att det ska bindas som "mouse button 5", "mouse button 6" osv. Detta klarar min nuvarande mus av, men jag vet inte vad det kallas?

Några förslag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Jun 2011

låter som du beskriver razor naga

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av agitax:

låter som du beskriver razor naga

En kompis har den, men han säger att den binder sina knappar till tangentbordet? Alltså inte så som jag vill ha det. Stämmer inte det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hallryd
Registrerad
Maj 2014

Låter som du skulle vilja ha en logitech g600. Den kan man binda till vilken knapp du vill. Har själv en sån och är jätte nöjd med den.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1313181

Annars finns ju roccat nyth också vet dock inte om man kan binda knapparna på den men har för mig att man kan göra det. Dessutom är knapparna modulära.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3240672

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Jag är inne på min fjärde och förmodligen sista Steelseries Cataclysm Mus (lyckats laga nuvarande provisoriskt) och förstår dig till fullo!
Chansen att du hittar en begagnad från nån glömd låda i nån nörds gömmor börjar bli försvinande liten, har själv haft annonser ute på marknaden för att få tag på en.
Att hitta en ersättare har varit en riktig plåga. Testat ett gäng olika och har slutligen bestämt mig för att köra med en Roccat Tyon.
Många knappar spridda liknande Cataclysmarn, varianten som både razer och corsair kör med x antal knappar för enbart tummen föll mig inte alls i smaken.
Lycka till med jakten på ersättare!

Asus X99M - Ws | I7 5820k | Corsair Vengeance 32Gb | Msi 1080ti Gaming | Corsair Ax860i | 2x Samsung Evo 500Gb | Samsung 950 Pro 512Gb | 2x 4Tb Deskstar | Elgato Hd60 Pro | H110i | Phantek Enthoo Mini XL | X34-A

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av manaspok:

En kompis har den, men han säger att den binder sina knappar till tangentbordet? Alltså inte så som jag vill ha det. Stämmer inte det?

Är väl bara ta f13-f24 eller så? Aldrig varit med om att de används till något

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

Tack för förslagen, ska kika närmare på dem och se vad det blir för något