Existerar inga bra gaming tangentbord som inte är mekaniska?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2010

Existerar inga bra gaming tangentbord som inte är mekaniska?

Hej, tänkt köpa mig ett nytt gaming tangentbord men hittar absolut ingenting.. Allt är mekaniskt och dom låter alldeles för mycket.

Har datorn i ett litet rum dörr i dörr med sovrummet och min sambo skulle halshugga mig om jag köper ett mekaniskt. Kör nu med ett LP andersson tangentbord som är totalt skräp men det är iaf knäpptyst! Men enda jag hittat som är liknande är razer. Är inte speciellt förtjust i razer men är det enda som finns på marknaden idag så är väll det ett måste..

Några tips? Budget ligger på runt 1000kr.

Bring back sidewinder x4!

Mvh

GPU: MSI GTX 1070 Gaming X RAM: 32GB CPU: i5 6600K - Kelvin S24
SSD: 850 EVO 250GB MB: Gigabyte Z170X UG.

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Okt 2015

Laptop: Macbook Air 2017
Stat: CPU: i5-4690k @4.4GHZ + Hyper 212 EVO // GPU: ASUS GTX 970 Turbo // MOBO: ASUS Z97-E // RAM: Crucial Ballistix 8GB // PSU: Corsair CX750M // SSD: Samsung 850 EVO 250GB + Crucial BX 200 240 GB // Chassi: CM Scout II Advanced // Skärm: ASUS MG248Q + BENQ RL2455HM //

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2010

Bara läst massa negativt om dom där tangentborden, rewievs på youtube pratad åxå massa dynga om dom :/
Annars är dom dom lockande förutom mini space

Skickades från m.sweclockers.com

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013

Har själv Sidewinder X4 som håller sig än och det finns tyvärr inga tangentbord som är lika bra men har själv hört många förre detta Sidewinder användare som tycker att SteelSeries Apex 350 eller SteelSeries Apex 300.

Kanske kan funka även för dig?

EDIT: Too late - Vad är det du har hört om dem?

Ens signatur blir aldrig riktigt bra hur man än gör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2014

Har själv ett Logitech G510, skulle föredra ett mekaniskt men detta låter ju inte så farligt iallafal... Kanske kan vara något?

Intel 3960x - Asus Rampage IV Extreme - 32GB RAM - Asus GTX 1070 DUAL OC - MX300 525GB/250gb - Corsair AX1200 - Corsair Air 540 -

BenQ XL2411Z - Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Steelseries SHIFT kanske? Kolla upp det. Vet inte hur exakt hur mycket det låter dock, men är ganska mycket mindre än mekaniska.

Fractal Design Arc Mini R2 | i5 3470 | Powercolor 7970 | HyperX 8GB | Random MSI Mobo | be quiet! 630W | Kingston V300 120GB | Samsung 500GB | Kyld av Noctua

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av DozeN:

Har själv ett Logitech G510, skulle föredra ett mekaniskt men detta låter ju inte så farligt iallafal... Kanske kan vara något?

Skrivet av Keffmode:

Steelseries SHIFT kanske? Kolla upp det

Ingendera tillverkas längre =/

Ens signatur blir aldrig riktigt bra hur man än gör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Cenorida:

Aww

Fractal Design Arc Mini R2 | i5 3470 | Powercolor 7970 | HyperX 8GB | Random MSI Mobo | be quiet! 630W | Kingston V300 120GB | Samsung 500GB | Kyld av Noctua

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av Cenorida:

Ah, ts kanske får kolla begagnat då.

Här är några fler jag hittade: Corsair Raptor K30/K40, Logitech Gaming Keyboard G105, SS Apex, Roccat ISKU FX.

Intel 3960x - Asus Rampage IV Extreme - 32GB RAM - Asus GTX 1070 DUAL OC - MX300 525GB/250gb - Corsair AX1200 - Corsair Air 540 -

BenQ XL2411Z - Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Cenorida:

Har själv Sidewinder X4 som håller sig än och det finns tyvärr inga tangentbord som är lika bra men har själv hört många förre detta Sidewinder användare som tycker att SteelSeries Apex 350 eller SteelSeries Apex 300.

Kanske kan funka även för dig?

EDIT: Too late - Vad är det du har hört om dem?

Kanske är värt ett test iaf då! x4 var ju guld!

Skrivet av DozeN:

Ah, ts kanske får kolla begagnat då.

Här är några fler jag hittade: Corsair Raptor K30/K40, Logitech Gaming Keyboard G105, SS Apex, Roccat ISKU FX.

Mitt förra tangentbord var faktiskt ett Raptor K30, tror mitt nuvarande andersson tillomed är bättre än den skiten ofta den inte läste knapptryckningar osv.. Vilket inte mitt andersson gör heller då.. Iof vart många roliga LoL games man gnällt på att tangenterna inte svarar och man får höra att man bara är noob Roccat har jag dock inte kollat in här ska forskas!

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mellbystrand
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av of-doom:

Hej, tänkt köpa mig ett nytt gaming tangentbord men hittar absolut ingenting.. Allt är mekaniskt och dom låter alldeles för mycket.

Har datorn i ett litet rum dörr i dörr med sovrummet och min sambo skulle halshugga mig om jag köper ett mekaniskt. Kör nu med ett LP andersson tangentbord som är totalt skräp men det är iaf knäpptyst! Men enda jag hittat som är liknande är razer. Är inte speciellt förtjust i razer men är det enda som finns på marknaden idag så är väll det ett måste..

Mvh

Vad har du för kriterier? Likt M$ Sidewinder, ínte mekaniskt och tyst? Vad är det som är skräp med Andersson?

Det finns många gamers som kör på de allra billigaste tangentbord du kan hitta och lyckas ganska bra. Lite svårt att presentera källa på det men så är det helt klart.

Jag har gamat med HPs standard tangentbord plus att jag har ett sånt på ett av mina kontor. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=528663
Det har fungerat. Jag är inget ess men det går.

|| SilverStone Temjin TJ08-EW || Corsair AX860i || Asus Maximus VIII Gene || Intel Core i7-6700K / EK-Supremacy EVO || G-Skill Trident Z || Asus GTX980Ti / EK-FC980 || Intel 600P / EK-M.2. NVMe || Asus VG248QE || Zeal 60 / Tex case / Cherry MX Clear / 85g Sprit / GMK Samurai || Asus ROG Gladius II Origin || Asus ROG Sheath ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2012

Microsoft Sidewinder X4 är bra om du kan hitta det begagnat, har ett själv!

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av =dorf=:

Vad har du för kriterier? Likt M$ Sidewinder, ínte mekaniskt och tyst? Vad är det som är skräp med Andersson?

Det finns många gamers som kör på de allra billigaste tangentbord du kan hitta och lyckas ganska bra. Lite svårt att presentera källa på det men så är det helt klart.

Jag har gamat med HPs standard tangentbord plus att jag har ett sånt på ett av mina kontor. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=528663
Det har fungerat. Jag är inget ess men det går.

Mina kriterier är tyst och ser bra ut
Kan inte trycka ner allt för många tangenter samtidigt på anderssons tangentbord. Derför är det skräp för mig

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Laccy:

Microsoft Sidewinder X4 är bra om du kan hitta det begagnat, har ett själv!

Jo ägt ett par stycken 😁 Letat men allt jag hittat är i riktigt dåliga skick..

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariefred
Registrerad
Jul 2011

Har ett Sidewinder X4 någonstans i källaren..Är dom så eftersökta ??

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-GTX1080TI-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av of-doom:

Jo ägt ett par stycken 😁 Letat men allt jag hittat är i riktigt dåliga skick..

Dom recensera ett nytt idag , http://www.sweclockers.com/testpilot/1438287-testpilot-anders...
Kanske kan va nått?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Vågar aldrig köpa något dyrare tb om man skulle spilla cola över det.

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2013

Bruna brytare och o-rings?

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 980 | 32GiB | 950 Pro 512GB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | AMD 6970 | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 32GiB | UnRAID 6.5.0 | 68TB
HTPC: i7 2600k | GTX 1050ti | 8GiB
Smartphone: Huawei Mate 10 Pro | Android 8.0 | root | Shure SE535

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av fermia:

Har ett Sidewinder X4 någonstans i källaren..Är dom så eftersökta ??

Det är dom

Skrivet av Mange75:

Är ju mekaniskt tyvärr

Skrivet av LudvigLindell:

Bruna brytare och o-rings?

Lyssnar på mekaniska brytare med o-ringar på YT och så himla mkt tystare blir det ju faktiskt inte? :/ Edit: är inte bruna brytare dom som låter högst?

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mellbystrand
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av of-doom:

Mina kriterier är tyst och ser bra ut

Tyst är de flesta rubberdome. Ser bra ut kan bara du bestämma.

Skrivet av of-doom:

Kan inte trycka ner allt för många tangenter samtidigt på anderssons tangentbord. Derför är det skräp för mig

Du är ute efter NKRO. Kolla på:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1808181
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2180324
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2767654

Eller hitta själv på:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s281157486&o=produkt_pr...

|| SilverStone Temjin TJ08-EW || Corsair AX860i || Asus Maximus VIII Gene || Intel Core i7-6700K / EK-Supremacy EVO || G-Skill Trident Z || Asus GTX980Ti / EK-FC980 || Intel 600P / EK-M.2. NVMe || Asus VG248QE || Zeal 60 / Tex case / Cherry MX Clear / 85g Sprit / GMK Samurai || Asus ROG Gladius II Origin || Asus ROG Sheath ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av of-doom:

är inte bruna brytare dom som låter högst?

Blåa är värst med sitt klickande, de bruna har samma känsla som de blåa, men utan klickandet. Övrig ljudnivå har jag inte koll på. :/

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2013

@of-doom: jag har bruna brytare och tycker inte att det är så farligt mycket ljud "/

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 980 | 32GiB | 950 Pro 512GB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | AMD 6970 | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 32GiB | UnRAID 6.5.0 | 68TB
HTPC: i7 2600k | GTX 1050ti | 8GiB
Smartphone: Huawei Mate 10 Pro | Android 8.0 | root | Shure SE535

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av =dorf=:

Tack ska kolla in lite Roccat Isku FX ser väldigt lockande ut. Står inte på prisjakt att den har NKRO dock men tror den har det enligt google.

Skrivet av Laccy:

Blåa är värst med sitt klickande, de bruna har samma känsla som de blåa, men utan klickandet. Övrig ljudnivå har jag inte koll på. :/

Okok typiskt hur allt ska låta som en skrivmaskin idag..

Skrivet av LudvigLindell:

@of-doom: jag har bruna brytare och tycker inte att det är så farligt mycket ljud "/

Bruna brytare med o-ring låter tillomed en hel del. Kan förstå att ett videoklipp inte gör det helt rättvist dock.
https://www.youtube.com/watch?v=FVMe2sMLNPQ

EDIT: Tror ni man kan ta med sig ett par o-ringar till random affär och sätta på ett mekaniskt tangentbord för att testa?

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Halland
Registrerad
Maj 2015

@of-doom:
Svaret är Topre, gärna "type-s", det blir inte tystare än så!

För att rymmas inom din budget föreslår jag ett begagnat (kolla marknaden) eller en Topre-kopia (Noppoo/Plum), t.ex. RC930-104 (-87), som kommer "type-s":ad från fabrik.

Alternativt (om du orkar modda lite själv och/eller kräver ISO): Ett CM Novatouch+hypersphere-ringar

Alternativt om du ökar budgeten: Realforce 88UB (ISO), Leopold FC660C, HHKB pro 2 Type S.

P.S. Sen att det inte finns några "gaming tangentbord" utan bara "tangentbord" behöver vi inte gå in på D.S.

P.S.
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kävlinge
Registrerad
Feb 2002

Cherry STREAM 3.0

kostar typ 350kr

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västmanland
Registrerad
Feb 2004

Razer Deathstalker? Jag använder ett och har inga problem med det.

Thermaltake Core X71 | i7 7800X | Asus X299-A | 32GB HyperX Savage 2666Mhz CL13 | Palit 1080 Ti FE | Samsung 960 EVO 500GB | 560, 280x2 EKWB Rads | D5 Pump | 1080 Ti & Supremacy EVO Blocks

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariefred
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av of-doom:

Det är dom

Är ju mekaniskt tyvärr

Lyssnar på mekaniska brytare med o-ringar på YT och så himla mkt tystare blir det ju faktiskt inte? :/ Edit: är inte bruna brytare dom som låter högst?

Ska leta upp mitt Sidewinder x4 nu

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-GTX1080TI-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av Felion1337:

@of-doom:
Svaret är Topre, gärna "type-s", det blir inte tystare än så!

För att rymmas inom din budget föreslår jag ett begagnat (kolla marknaden) eller en Topre-kopia (Noppoo/Plum), t.ex. RC930-104 (-87), som kommer "type-s":ad från fabrik.

Alternativt (om du orkar modda lite själv och/eller kräver ISO): Ett CM Novatouch+hypersphere-ringar

Alternativt om du ökar budgeten: Realforce 88UB (ISO), Leopold FC660C, HHKB pro 2 Type S.

P.S. Sen att det inte finns några "gaming tangentbord" utan bara "tangentbord" behöver vi inte gå in på D.S.

+1 Håller med till fullo!

@of-doom: Du har svårt att hitta nåt bättre tyst tangentbord än ett Topre, specifikt ett Topre Type-S. Jagar du kronor är CM Storm Novatouch/Noppo/Plum bra val, men har du pengarna skulle jag rekommendera Realforce/HHKB.

MBP | Hackmac | TH-X00 PH/Mojo | Några tangentbord

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jul 2015
Skrivet av of-doom:

Mvh

Tangentborden med "Cherry MX RED" låter inte något speciellt. Sedan kan man dämpa "nedslaget i botten" med O-ringar.

Kvalitétsmässigt så ligger ju alla dessa så kallade "scissor- och rubberdome-switches" långt efter.

Sen om man är en sådan som "hamrar" på tangenterna så finns det inga tangentbord som är tysta. xD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2009

Jag personligen gillar inte annat än mekaniskt just nu. Men om du vill ha en bra deal kan du säkert kolla in på marknaden här så finns det nog något Razer för en bra slant.

Hint: Min annons

Chassi: Fractal Design Define R3, Titanium CPU: Intel Core i7 7700K 4.8 GHz
MoBo: Gigabyte GA-Z270-Gaming K3 GPU: EVGA GTX 970 4 GB
RAM: Corsair LPX 16GB CL15 3000Mhz VENGEANCE SSD: Samsung 750 EVO 500GB
HDD: 500GB Seagate Barracuda 7200rpm PSU: LEPA B1000-MB