Logitech MX Master scroll-hjulet 'wobblar', normalt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Mar 2013

@trollhattan: Är att skrollhjulet låter när man rör på musen ett symtom på att det kommer att hända eller händer det med alla MX Master möss förr eller senare. Men ja jag har läst om det problemet men trodde inte det hände alla MX Master's :/

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: CM Storm Novatouch TKL | Mus: Zowie ZA12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Sennheiser HD598 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: LG 42" LED 3D TV

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tomelilla
Registrerad
Okt 2001

@Arqein: Aa precis MX Master.
Det varierar ordentligt men nu när säsong 7 startade i d3 så håller det en vecka utan laddning men lätt någon månad vid vanligt användande.
Har inte märkt att det blivit sämre med tiden men sen är ju musen bara ett halvår gammal så förväntar mig inte att man bör se några försämringar riktigt än.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
AlienInsideStudios
Registrerad
Dec 2012

Jag köpte min i helgen och känner mig inte direkt orolig, vi har väl nått års garanti?
Dessutom verkar det vara ett enkelt problem att lösa om man orkar öppna den (låset fastnar i ett mellanläge som är enkelt att pilla rätt, vad jag läst).

Underbart skön mus dock!

Mothership: I7 4770k @ 4.3GHz/1.23v | GPU: GTX 980 4GB | Mobo: Z87mx-d3h | RAM: BallistiX Sport 24GB | Kylare: H40 |

Studio: I7 4770k @ 4.3GHz/1.28v | GPU: GTX 970 4GB | Mobo: MPOWER MAX | RAM: BallistiX Sport 32GB | Kylare: NH-D14 |

Min musik hittar du på: AlienInside || OnePlus One 3 ägare!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Mar 2013

@Deerhall: Så du upplever samma sak? Jo, man har ju ganska lång garanti. Jag köpte ifrån Elgiganten så jag har ju utöver det vanliga 30-dagars retur rätt utan några frågor, så jag har ju tid att bestämma mig om jag vill behålla musen eller inte.

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: CM Storm Novatouch TKL | Mus: Zowie ZA12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Sennheiser HD598 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: LG 42" LED 3D TV

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Alla möss jag haft från Logitech genom åren har låtit på det där viset, tror det är ett medvetet designbeslut. Sen hörs det ju bara som sagt om man gör väldigt hastiga rörelser i sidled, åtminstone för mig. Testade nyss med min Deltaco MS-600 mus för 99:- eller nåt sånt och den gör samma sak.

☢ ~ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 ~ Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎬 ~ Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • 8GB Kingston Hyper X memory • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 ~ HTC U11+
🎧 ~ Cowon Plenue J 64GB• Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Frågan är ju egentligen hur mycket du störs av det vid vanlig användning och inte enbart för att testa? Vet att jag noterade på detta också sist med min Logitech MX1000 tror jag det, föregångaren till MX Master, men uplevde det aldrig som störande vid vardags användning. Var också otroligt sällan som jag lyckades framkalla ljudet utan verkligen göra dom nödvändiga rörelserna i sidled.
Kan tänka mig att det kan bli irriterande vid ex FPS spel och liknande, men då finns det ju bättre renodlade spelmöss om det är ens huvudsakliga uppgift för musen. MX Master och dess föregångaren ska nog ses som riktigt skön allt-i-allo mus som fungerar till det mesta, även spel fast det finns som sagt bättre möss för den delen.
Nu kanske jag missade det i tråden, men vad gör du först och främst vid datorn? Arbetar, spelar?

☢ ~ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 ~ Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎬 ~ Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • 8GB Kingston Hyper X memory • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 ~ HTC U11+
🎧 ~ Cowon Plenue J 64GB• Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
AlienInsideStudios
Registrerad
Dec 2012

Jo, jag hör ljudet när jag skakar på musen men hör det aldrig när jag spelar/jobbar. Tror att de flesta möss har detta ljud, alla jag hittade i huset iaf. MX är dock mycket tystare än t.ex en trådlös Microsoft mus. Jag ser det inte som ett problem, är det något som är irriterande är det klickljudet när den byter scroll läge.

Det låter högre i videon än i verkligheten...

Mothership: I7 4770k @ 4.3GHz/1.23v | GPU: GTX 980 4GB | Mobo: Z87mx-d3h | RAM: BallistiX Sport 24GB | Kylare: H40 |

Studio: I7 4770k @ 4.3GHz/1.28v | GPU: GTX 970 4GB | Mobo: MPOWER MAX | RAM: BallistiX Sport 32GB | Kylare: NH-D14 |

Min musik hittar du på: AlienInside || OnePlus One 3 ägare!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranemo
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av Arqein:

Hej! Jag fick precis hem min MX Master mus och allt verkar funka som det ska förutom en liten sak, scroll-hjulet gör ett 'wobblande' ljud (kommer inte på något bättre ord för det) när jag drar musen Höger - Vänster / Vänster - Höger, eller skakar på musen, är detta normalt?

Låter ungefär så här: https://www.youtube.com/watch?v=kO9QfgGIJD4 inte riktigt lika högljutt dock, men ganska lika.

Vad tror ni? I övrigt verkar musen prestera som den ska, blir bara lite irriterad på såna här saker

Om någon annan här med samma mus kan säga om era gör liknande ljud så skulle det vara väldigt tacksamt!

Yup, min performance mx har i princip samma ljud när man rör runt med musen

Skickades från m.sweclockers.com

Brukisen.. C2Q Q9400 | Gigabyte GT 1030 | 12 GB DDR3
När tiden finns där.. i7 4770k | MSI GTX 1070 | 16 GB DDR3