Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Morrowind mods...

Jag surfade runt litet på Youtube nyss medan jag drack mitt morgonkaffe, jag dök på ett referat med olika Betseda titlar kronologisk ordning (finns rätt många sådana...) Men en grej jag noterade var att det verkar ha kommit ut nya grafik overhauls för morrowind så min fubndering medan jag sparar till len ny speldator är om det var någon remake baserad på samma spelmotor som skyrim, eller om det verkligen fans så snygga moddar till original morrowind som inte ändrade känslan i spelet?

Någon här som fortfarande kör Morrowind och har provat de senaste moddarna?

Tänk om det gick att få till hela den världen samlad i en modern spelmotor...

Vänligen Besvara också de SISTA inläggen i trådarna inte bara de första! (Det första inlägget kan mycket väl ha hunnit bli inaktuellt.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004

Det finns en morrowind mod till Skyrim eller om det byggs en vet jag, så det är Skyrim motorn med morrowind.

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
Unigine Superposition 1080p; 17487 @ Medium; 4594 @ Extreme
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall
Registrerad
Aug 2012

http://tesrenewal.com/
Här är forumet som jobbar på Skywind, Skyblivion, Morroblivion. Om man har erfarenhet inom spelutveckling så kan man signa upp sig här och vara med och hjälpa till.

Master [ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 980 Ti Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Asus Xonar Essence STX. Audio Technica ATH-M50. Sennheiser HD 598. Yamaha HS7. Denon DP-37f/Stanton 681EEE. Schiit Mani.]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundbyberg/Bromma
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av Mizzarrogh:

Tänk om det gick att få till hela den världen samlad i en modern spelmotor...

Det hade ju varit drömmen! Men nu försvinner tyvärr känslan från Morrowind i Skywind. Däremot finns det moddar till Morrowind som gör spelet acceptabelt i dagsläget.

CPU: i7 6700K @4,2Ghz GPU: ASUS ROG STRIX 1080Ti RAM: HyperX Savage Black 16GB DDR4 CL12 @2400Mhz
Moderkort:
ASUS ROG STRIX Z270G Gaming Kylning: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Mini C
PSU: EVGA G3 650W SSD1: Samsung 950 Pro M.2 NVMe 256GB SSD2: Samsung 840 Pro 256GB
SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall
Registrerad
Aug 2012

Rekommenderar att testa Tamriel Rebuilt. Otroligt stort mod som tillägger resten av Morrowinds landmassa med massor av nya intressanta quests och godheter.
http://www.nexusmods.com/morrowind/mods/42145/?

Master [ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 980 Ti Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Asus Xonar Essence STX. Audio Technica ATH-M50. Sennheiser HD 598. Yamaha HS7. Denon DP-37f/Stanton 681EEE. Schiit Mani.]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Terra
Registrerad
Aug 2011

Nu måste man ju installera Morrowind igen ju! Bästa Elder Scrolls tycker jag.

[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 + 2 x Scythe GT 1850rpm | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW | Sony 46" LCD Full HD | HTC Vive ]
[ Huawei P20 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Azureye:

Det hade ju varit drömmen! Men nu försvinner tyvärr känslan från Morrowind i Skywind. Däremot finns det moddar till Morrowind som gör spelet acceptabelt i dagsläget.

Exakt, jag har sett några videos om det men var långt ifrån nöjd med resultatet jag såg, bra gjort, men det är inte morrowind man ser och NPCs var skitfula. (No offense, men det var de om man jämför med känslan i originalet...)

Det fanns för mycket länge sedan ett sidoprojekt där någon påbörjade ett projekt som bestod av en stor karta med alla världsdelar (Dåp baserat på samma spelmotor som morrowind eftersom det var före de nyare spelmotorerna) , men tror tyvärr att det dog av.

Egentligen skulle ett next generation vara baserat på någon av de nya generationen spelmotorerna, inte den gamla mögiga de använde till Skyrim.

Vänligen Besvara också de SISTA inläggen i trådarna inte bara de första! (Det första inlägget kan mycket väl ha hunnit bli inaktuellt.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Ok, jag var kanske litet hård där, men jag skall absolut kolla upp de projekten!