Analoga tangentbordet Wooting One går att förhandsboka

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Analoga tangentbordet Wooting One går att förhandsboka

Den som är sugen på analoga tangentbordet One kan värma upp betalkortet. Nu öppnar tillverkaren Wooting portarna till förhandsbokare.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009

Väldigt intressant tangentbord! Stilrent och enkelt. Kommer förmodligen bli ett köp!

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

@jonnti: flera IR tbord är på ingång verkar det som
http://www.tomshardware.com/news/a4tech-bloody-keyboards-b860...

Lenovo Y520 15.6" | i5HQ | 1050ti 4GB | Samsung PM961 250GB
iphone 8+, PS4 Pro
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40,Blue Yeti, Razer Tiamat 2.2, Logitech G933

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

På vilket sätt kan man komma att uppleva en skillnad med detta gentemot vanliga (digitala?) tangentbord?

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Dec 2010

@Zache_: Analog input gör så att Tangentbordet känner hur hårt du trycker, vilket betyder att du skulle kunna använda det för att kontrollera bättre i typ bilspel, likaså typ trycka mjukt på W för att gå, tryck hårt för att springa. likt en joystick på en handkontroll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Delbo:

@Zache_: Analog input gör så att Tangentbordet känner hur hårt du trycker, vilket betyder att du skulle kunna använda det för att kontrollera bättre i typ bilspel, likaså typ trycka mjukt på W för att gå, tryck hårt för att springa. likt en joystick på en handkontroll.

Ooo, ja det är ju klart nu när du säger det. Då kommer jag alltså slippa trycka på caps-lock varje gång jag är rosenrasande i forumet - nu kommer mitt ilskna tangenterande att registreras som stora bokstäver!

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Jag har svårt att se poängen med det. Känns inte som om det kommer vara bättre än en kontroll vid spel där analog input gör stor nytta, typ bilspel och spel där man kan gå så finns det ju en hotkey för det. Finns det några andra användningsområden där det kommer vara bra att ha analog input?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2006

Ser snyggt ut, men skulle kännas konstigt utan numpad. Å andra sidan, inte så ofta jag använder numpad.

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Okt 2008

Vet att jag tidigare beslutade mig för att inte köpa ett, och nu minns jag varför: det går inte att använda hela switchens slaglängd för analogt bruk, utan bara mellan 2 och 4 mm som det är i nuläget.

Alltså måste man precisionstrycka ned till 2mm för att den ska börja registrera, och det vet jag att jag tyvärr skulle få problem med.

Har dock för mig att det stod något i deras FAQ om att de jobbade på att försöka få till en switch med hela 4mm-spannet tillgängligt, som börjar registrera direkt. Om de lyckas med det så köper jag förmodligen.

1800X, 1080 SLI, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av Karazhan:

Jag har svårt att se poängen med det. Känns inte som om det kommer vara bättre än en kontroll vid spel där analog input gör stor nytta, typ bilspel och spel där man kan gå så finns det ju en hotkey för det. Finns det några andra användningsområden där det kommer vara bra att ha analog input?

Senaste splinter cell saknar vad jag vet stöd för att ändra hastigheten när man rör sig. På konsol så använder man thumbsticks och kan alltså smyga tystare.

Tidigare splinter cell spel så kunde man scrolla för att öka/minska rörelsehastighet.

Hade dessutom varit ganska schysst i typ Counter strike.

AMD 1800X@Noctua NH-U12F | asus prime x370pro | MSI ARMOR 1070 8GB| 2x8GB Corsair Vengeance DDR4 3GHZ | NZXT H440 | CoolerMaster V850 | SSD 120GB+240GB*2 | DELL 2713HM | DELL 2209WA | Coolermaster quickfire | Razer Deathadder 2013.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Some Days, You Just Can't Get Rid of a Bomb!
Registrerad
Aug 2008

Fine att en är tkl, men båda?

Skickades från m.sweclockers.com

Some Days, You Just Can't Get Rid of a Bomb!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Det är ju inte två olika modeller som kan köpas, utan två olika paket.
Det dyrare paketet innehåller en uppsättning extra brytare, men det är också allt har jag för mig.
Lite sugen är jag allt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2009

Häftig idé och så med analogt input, särskilt ihop med spelande. Men det måste ju också finnas stöd för det i spelen, eller?

MB: Asus Z97-A CPU: Intel Core i5 4690K 4.6 GHz Kylare: Noctua NH-U14S GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: 16GB (4x4GB) Corsair Vengeance DDR3 1600MHz SSD: Crucial MX100 512GB PSU: Fractal Design Newton R3 600W Chassi: Fractal Design Define R4 (w/ 3x Silent Series R2 140mm)

Skärm: Asus ROG Swift PG279Q Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Mionix Naos 7000

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Zache_:

Ooo, ja det är ju klart nu när du säger det. Då kommer jag alltså slippa trycka på caps-lock varje gång jag är rosenrasande i forumet - nu kommer mitt ilskna tangenterande att registreras som stora bokstäver!

Hahaha

"Whether you think you can or you can't, you're right!"

I7 4790K @ 4,8ghz, Corsair 110i GT, Titan X Maxwell, 32 Gb 1600 Mhz RAM, 2 st 256 SSD i RAID0 för spel, 512 gb SSD systemdisk., Tascam US-2000 ljudkort. Skärm: Philips BDM4065UC 40" 4k.

+ Massa andra datorer i varje hörn av huset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2011

Sugen, men behöver min numpad!

Stationär:Asrock P67 Extreme 4 | i5 2500K@4.5Ghz | Asus GTX 970 black Överklockad | Samsung Evo 960 1TB, 2x WD blue 5TB | 8GB Corsair XMS3 + 8GB Hyper x Fury | EVGA Supernova G2 750W Gold | Silverstone FT02
Laptop: Dell XPS 15 2017
Mobil: Oneplus 6 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Min röda stol
Registrerad
Jul 2014
Skrivet av Bruce Wayne:

Fine att en är tkl, men båda?

De har bara ett tangentbord, det är olika paket bara.

| Rotmoset På Burk => | R4 Define | i5 Kvarg Extreme Edition (4670K) @ 4.3Ghz, 1.275V w/ PH-TC14PE | Asrock Z87 Extreme6/ac | GTX 1080 SuperJetStream @ Stock/StockMhz | HyperX Fury 16GB 4x4 @ CL10 1600Mhz | RM650 | Kingston V300 120GB | 2TB HDD | Logitech G710+ | QPad QH-85 | Naos 7000 @ 800DPI | LG G4 (Rooted) | Acer GN246HLBbid @ 1920x1080 144Hz | BenQ G2420HDBL @ 1920x1080 60Hz |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Baxtex:

Sugen, men behöver min numpad!

Om den här går bra så är det meningen att nästa modell kommer att ha numerisk del.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Undrar just hur tangentbordet hanterar smulor och damm? Eftersom det sitter en IR-diod och lins under varje tangent borde det väl finnas viss risk för att minsta lilla skräp kan störa funktionaliteten?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

förstår ej varför folk lirar med mekaniska tangentbord. använder ett office HP tangentbord o ja maxxar kills på servrar.. de e väl nog bara en kul pryl o möjligheten att trycka på många fler knappar samtidigt e vad jag kan se-

new main rig---i7 6700k,CM Hyper 212evo@63c load,MSI OCv2 GTX1060 6gb H110-I pro mitx, 2x8gb 2133mhz, 250gb 850 Evo + 500gb apple hdd, FD integra 550w 80+, Fractal Design Nano-S mITX
Main Rig--- 2700k,Scythe Samurai ZZ @ 54c load ASUS GTX970 Black OC edition @ 52c load GA-B75-D3H, 2x4gb xms3 1333mhz, 128gb SSD + 4x500gb lagring, OCZ Modxstream Pro 600watt, In-win Dragon Slayer chassi LaptopLenovo Legion y720, Gtx1060, i7 7700hq, 16gb 2133, 250gb ssd, 1tb hdd

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014
Skrivet av Gtoxed:

förstår ej varför folk lirar med mekaniska tangentbord. använder ett office HP tangentbord o ja maxxar kills på servrar.. de e väl nog bara en kul pryl o möjligheten att trycka på många fler knappar samtidigt e vad jag kan se-

Tycker inte heller att mekaniska tangentbord är sååå mycket bättre på spel. Vissa menar att det är bättre på strategispel som SC2 etc. Det kan nog vara så.

Själv har jag mekaniskt tangentbord eftersom jag arbetar med programmering och jag spelar också. Jag gillar att kunna vara så snabb som möjligt när jag skriver kod. Alltså inte enbart att skriva utan att även använda shortcuts. Jag är en sån människa som får ont i huvudet när jag ser folk använda musen för enkla saker som att gå till ett annat program istället för alt-tab, eller när folk inte använder ctrl+c etc. När folk inte använder de mer avancerade shortcuts så är det mindre irriterande men lite är det.

Eftersom jag vill vara så snabb som möjligt på att skriva samt använda shortcuts så vill jag ha exakt samma layout på tangentborden som jag använder. Detta har jag alltid tyckt varit jobbigt varje gång jag bytte tangentbord eftersom tangenterna sitter annorlunda. På mekaniska är de i princip samma på alla. Detta innebär att jag på jobbet och hemma inte behöver tänka på att jag har olika "layouts". Om jag skulle föredra att ha ett nytt tangentbord så kan jag köpa något helt annat och mina fingrar behöver inte vänja sig om.

[OnT]
Själv gillar jag TKL men jag gillar att ha numpad när jag matar in nummer, därför gillar jag min quickfire

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Oj! Den här hade jag glömt bort. Längtar skarpt efter att få se den beprövas av redaktionen!

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841
Google är inte din vän. www.donttrack.us
Skaffa säker epost med ProtonMail! #14698306
Spela Supreme Commander! www.faforever.com

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Boden
Registrerad
Jun 2001
Skrivet av Gtoxed:

För att de är "skönare" och mer distinkta än ett generellt 125kr dito.
Men de gör ju ingen direkt skillnad i prestanda så länge alla knappar fungerar som de ska..

]| MSI Z68A-GD65 | i7-2600k@4.6Ghz | 16GB Ram | 1080Ti FOunders Edition |[
]| Intel D5400XS | 2xQx9775 | 2xD-Tek Fuzion V2 | 8GB Ram | HD4890CF |[