Spotify lanserar musiklistor för gamers

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Spotify lanserar musiklistor för gamers

Spotify vill locka fler datorspelare via nya tjänsten Spotify Gaming. Det handlar om musiklistor som ska vara skräddarsydda för den optimala spelkvällen.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2002

När jag får upp förslag på Whitney Houston och Boyz II Men så vet jag att damen har varit inne på Spotifykontot igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

Discover weekly är värdelöst. Jag vill ha något som fungerar som Last.fm gjorde 20007-2009.. Det var tider det. Många av de banden jag hittade där lyssnar jag på än idag <3

Kan förresten undra om DLC-quest dyker upp där, för då kommer ju min musik med ^^

Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass. http://ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Ozzed:

Discover weekly är värdelöst. Jag vill ha något som fungerar som Last.fm gjorde 20007-2009.. Det var tider det. Många av de banden jag hittade där lyssnar jag på än idag <3

Kan förresten undra om DLC-quest dyker upp där, för då kommer ju min musik med ^^

Discover Weekly så får jag bara massa musik på norska, finska etc. så jag håller med att det är värdelöst. Pratat med supporten om de och de sa att det bara är att vänta tills nästa vecka så får du ny musik och så får man ännu mer musik på finska.

JAG FATTAR INTE FINSKA, JAG VILL INTE HA MUSIK PÅ FINSKA!!! Perkelle!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Dom borde göra att så när man trycker på Delete-tangenten så får man en bekräftelse.

När jag råka komma åt Delete-tangenten när jag skulle trycka på End eller Page Down så tar den bort låtar utan att fråga först och utan att ge en notis om det. Nu har jag råkat tagit bort en massa bra låtar som jag samlat på mig, och vet inte vilka det var. Kommer aldrig få höra dom igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

Tvivlar starkt att de kommer ta in några svenska klassiker.

Extremister hugger alltid på dåligt bete. Man ska värna om sina nära och kära. Det är bara demoner som föraktar sina meningsmotståndare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av LeVvE:

Discover Weekly så får jag bara massa musik på norska, finska etc. så jag håller med att det är värdelöst. Pratat med supporten om de och de sa att det bara är att vänta tills nästa vecka så får du ny musik och så får man ännu mer musik på finska.

Haha, så det är fler än bara jag som random får finska låter på sin Discover Weekly spellista

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Maj 2009

Får nästan alltid upp sånt jag redan hört i Discover Weekly. Ibland har den dock lett mig in på nya spår.

lolclockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storgöteborg
Registrerad
Jul 2005

Nog för att oljud till viss del får anses vara en subjektiv upplevelse, men dagens topplistor får mina öron att kräkas. Långt över 90% av det jag hittade på den där sidan efter en snabb titt var sådant jag aldrig har och aldrig kommer att lyssna på, vare sig när jag spelar eller gör någonting annat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av lakej:

Får nästan alltid upp sånt jag redan hört i Discover Weekly. Ibland har den dock lett mig in på nya spår.

http://i.imgur.com/G91f97q.png

Vänta lite nu.. 1000 olika låtar, men fortfarande 7300 fler låtar än 2014 :')? Eller är det jag som missuppfattar hela grejen?

*edit* .... nu blev det lite pinsamt, ser att det är "17" som gömmer sig i bilden, alltså 17000 låtar

Discover Weekly är ett skämt.. Oftast låtar som man plöjt igenom ett 10-tal gånger redan och när det är något nytt så är det i klass med detta.

M-ITX: Fractal Design Node 304 Gigabyte H97N i7 4790k Msi GTX980 Gaming Ballistix Sport 16GB @ 1600MHz

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Umeå
Registrerad
Feb 2009

Om nu inte Spotify gör enorma förbättringar så kommer detta att bli lika mycket pannkaka som deras tidigare listor.

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

kan ni spela Svenne Rubins - En gammal Amazon

Min dator är Cat-säker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mantorp
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av crew seven:

ja den går att spela

Moderkort: GA-Z170N-Gaming , Minne: HyperX FURY Black Series 2X8GB HDD1: 840 EVO 250Gb, HDD2: 850 Evo M.2 500Gb CPU: I7-6700K, Kylning: Noctua NH-D15 GPU: MSI GTX 1070 Gaming X Låda: Define Mini, Mus: RGB Glaive, Tangentbord:
Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT , Monitor: Acer XB271HU / XG270HU
Surfplatta: Note 10.1 Tab, Telefon: Nokia 8
Media-dator: GA-H87N-WIFI, i3-4130, 8GB minne ,K400 tgb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009

Twitch har redan kört på detta koncept. Listor för specifika spel genom Spotify.

Crucial Ballistix Tactical 16GB 2750Mhz ■ Asus Z170-A ■ MSI GTX 1070 Gaming X ■ Intel i5 6600k 4.5Ghz
be quiet! Pure Rock ■ Samsung EVO 850 250GB
FD Define S ■ EVGA Supernova G2 650W
Seagate 7200RPM 1TB ■ CM Storm Quickfire, Cherry Blue ■ Logitech G403
BenQ 24" XL2430T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karleby
Registrerad
Jun 2012

Discover weekly är ju 100% skit. Har aldrig hittat en enda sång där som jag gillat dessutom finns inte The White Panda på spotify mer vilket gör att jag sänker dess betyg ytterligare.

Feministers ideologi bottnar i att män är svin och kvinnor ska vara lika bra

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2010

Lyckas inte hitta listan

SSD Intel 120GB 510, Samsung 850 evo 500GB MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 5 1600 RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORT2 x GTX 970 sli Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

Bara 1 spellista av 9 är bra imo.

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Jul 2006

Härligt! Jag lyssnar väldigt mycket på olika soundtrack och det är alltför ofta man får lägga till låtarna själv. Nu kanske utbudet växer.

Bryr mig inte så mycket om de färdiggjorda listorna dock.

NZXT H440 | Corsair AX750 | Asus P8P67 Pro B3 | Intel 2500k med Phanteks PH-TC14PE | 8gb Corsair Vengeance | Asus GTX 970 STRIX | 120GB Intel 320 | 250GB Samsung 840 basic | 2TB Seagate Barracuda Green

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Okt 2008

Låter intressant, faktiskt.

Hade inte lagt märke till Discover Weekly förrän nu, och den föreslår ganska bra musik för mig, i en drös genrer jag brukar lyssna på (från dödsmetall till blipp-blopp och en hel del däremellan).

Tillägg: några riktigt jävla bra låtar t.o.m.

1800X, 1080 SLI, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Jul 2009

Musik när man spelar? Då hoppas jag på "två minuter tystnad" på repeat.

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Dahle86:

Musik när man spelar? Då hoppas jag på "två minuter tystnad" på repeat.

Kan tänka mig ha på i bakgrunden på låg volym, särskilt när jag kör Fallout 4 eftersom jag är heligt less på in-game-musiken efter över 1200 timmars spelande (och har dragit ned musikvolymen till noll för länge sedan).

1800X, 1080 SLI, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Jul 2007
Skrivet av crew seven:

Passar fint till bilspel ju

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|Crossfire 290x|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Trodde de skulle ordna spellistor 100% godkända av Twitch/Amazon för VODs med ljud.

Detta var inte direkt lika bra. .

Spelburk: R5 1600 (3,5GHz) | GTX980 | 16GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015
Skrivet av LeVvE:

Inte för att jag är något fan av finska språket per se. Men metal är metal, och finsk metal är bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariestad
Registrerad
Sep 2012

Fullkomligt älskar discover weekly. Får svinbra nya låtar nästan varje vecka. Enda konstiga är att jag ofta får en låt à la aik-trubaduren och en ultima thule (lyssnar inte på något som liknar nåt av dem)

gaminglistor kan kvitta mig men ordna fram låttexter igen!

Värst vad alla sitter på sin utrustning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Kärlekstrollet:

Trodde de skulle ordna spellistor 100% godkända av Twitch/Amazon för VODs med ljud.

Detta var inte direkt lika bra. .

Finns väldigt mycket musik som är öppen osv redan som fungerar bra på Twitch. Lite får väl streamarna jobba, mer än att bara spela och lyssna på musik.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Bara jag som hittar dem under Genres & Moods och inte under Discover ?

OS: Manjaro i3 / Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 8192 MB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av N0iZE:

Bara jag som hittar dem under Genres & Moods och inte under Discover ?

Samma för mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
AlienInsideStudios
Registrerad
Dec 2012

@N0iZE: You're the real MVP!

Mothership: I7 4770k @ 4.3GHz/1.23v | GPU: GTX 980 4GB | Mobo: Z87mx-d3h | RAM: BallistiX Sport 24GB | Kylare: H40 |

Studio: I7 4770k @ 4.3GHz/1.28v | GPU: GTX 970 4GB | Mobo: MPOWER MAX | RAM: BallistiX Sport 32GB | Kylare: NH-D14 |

Min musik hittar du på: AlienInside || OnePlus One 3 ägare!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Aciero:

Haha, så det är fler än bara jag som random får finska låter på sin Discover Weekly spellista

Särskilt finsk rap i stil med Ken Ring eller Emilush.

PSU: BeQuiet Dark Power Pro 11 1000w Case: Fractal Design Define S
GPU: EVGA GTX 1080 FTW SLI Watercooled
RAM: Corsair Vengeance LPX 2x16GB
Motherboard: MSI GAMING M7
CPU: i7 6700k @ 5Ghz