Laddat in nytt spel på lillebrors account, kan man ändra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2016

Laddat in nytt spel på lillebrors account, kan man ändra?

Hej hej,

Min son köpte ett nytt spel idag och har laddat in det på fel account inne på Origin. Accountet där står på hans lillebror och eftersom det är ett 16-års spel kan han nu inte spela det. Finns det något sätt att flytta det till rätt account? Tacksam för hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010

Ring/chatta med Origin-supporten, om det går att flytta spel mellan konton så är det endast de som kan göra det. Om de inte kan flytta spelet kanske de kan hjälpa er att ändra åldern på kontot så att ni i alla fall kan spela spelet.

Du får gärna citera eller nämna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2015

Skulle tro att det är svårt. Har haft ett ärende med en kund som registrerade ett spel ärligt på sin sons konto. Eftersom sonen då var under 16 år kunde spelet inte användas. EA hade ingen möjlighet att hjälpa till alls utan hänvisade till sina villkor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003
Skrivet av Caldetron:

Skulle tro att det är svårt. Har haft ett ärende med en kund som registrerade ett spel ärligt på sin sons konto. Eftersom sonen då var under 16 år kunde spelet inte användas. EA hade ingen möjlighet att hjälpa till alls utan hänvisade till sina villkor.

Jag har fått spel flyttade från ett konto till nästa, dock var båda mina. Så KAN hjälpa kan de. Rimligtvis kommer de kräva minst en uppsättning identifikationsmedel för innehavaren av de båda kontona, samt underlaget för att man faktiskt äger spelet i fråga.

Men frågan är om man lyckas få tag i rätt människa på supporten som är villig att hjälpa en.
Det finns bara ett sätt att få veta, försök, lycka till.
B!

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

I värsta fall kanske det blir enklare att aktivera hävning "[...] inom sju dagar från det datum då du köpte spelet [...]" för att sedan köpa det igen och lägga till i rätt konto..?

Om supporten nu är oförstående inför att det helt enkelt blivit ett oskyldigt fel.

(I övrigt är det bra med dessa spärrar, men det är en annan diskussion.)

Citera för svar :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2016

tack snälla för era svar!
vi provar imorgon

ha en härlig kväll!