Permalänk
Medlem

Single Slot kort

Finns det ens några sådana idag?

Anledningen till denna fråga är att min gamla trotjänare Sapphire HD 3870 Specifikation
För det första gillas inte alls av Win 10. Fläkten kan inte styras av CCC (legacy version (13.1?) installerad genom WU, då Windows bara "uppdaterar" till den om någon annan version installeras), vilket innebär att kortet blir väldigt varmt och överhettas till slut, då fläkten inte ökar vid tempratur stigning. Nu har jag dock löst det temporärt genom att installera MSI Afterburner, och genom detta styra fläkten.

För det andra, som är värre har kortet börjat visa artifakter

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Belzader:

Finns det ens några sådana idag?

Anledningen till denna fråga är att min gamla trotjänare Sapphire HD 3870 Specifikation
För det första gillas inte alls av Win 10. Fläkten kan inte styras av CCC (legacy version (13.1?) installerad genom WU, då Windows bara "uppdaterar" till den om någon annan version installeras), vilket innebär att kortet blir väldigt varmt och överhettas till slut, då fläkten inte ökar vid tempratur stigning. Nu har jag dock löst det temporärt genom att installera MSI Afterburner, och genom detta styra fläkten.

För det andra, som är värre har kortet börjat visa artifakter

Svårt att hitta sådana idag men här är ett som är en hel del snabbare än ditt nuvarande.
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168141278...

Vad har du i övrigt i din burk?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

@Belzader
Behövs någon särskild prestanda?

Hittade en passiv historia som inte är alltför gammal
https://www.netonnet.se/art/komponenter/grafikkort/amd/xfx-ra...

Annars finns GTX 750 Ti som jag tycker nog gör sig bäst begagnat. RX 460 har tyvärr inte kommit som något ettfackskort ännu.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Vad har du i övrigt i din burk?

Det är en gammal sak. ASRock ConRoeXFire-eSATA2 med en Pentium D 940, och 3GB RAM, har den mest som extra dator. Så vill inte lägga ngn större summa på nytt grafik-kort.

Skrivet av GilbertG:

Behövs någon särskild prestanda?

Nä, inte direkt (se ovan svar).
Det kort du länkade, var helt klart intressant.

Tack för era svar

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.