Vilket headset ska jag köpa?

Permalänk
Medlem

Vilket headset ska jag köpa?

Tjena, ska köpa ett nytt headset snart. Och har budgeten mellan 2000-3000 kr.
Kraven är ju att det ska vara bra ljud och bas, de ska även vara skönt att ha på sig. Jag bryr mig inte så mycket om det är öppet eller stängt. Är för det mesta ute efter ett med tyg kuddar ist för läder eftersom jag äger ett qh90 atm och vill testa något annat.

Jag har inte tänkt att köpa något annat ljudkort eller någon förstärkare så helst något headset som fungerar bra med ett integrerat realtek ljudkort.

Jag har själv kikat lite på några Sennheiser modeller såsom PC636, PC350 och GAME ONE. Sen har jag även kollat på Astro A40.
Har även kikat lite på Audio Technica lurarna och dom verkar riktigt schyssta. Någon som använder någon av deras headset?
Det funkar också med något headset utan mic, men då ska en modmic också ingå i budgeten.

Kom gärna med mängder av förslag.

Permalänk
Medlem

Gör dig själv en tjänst och köp ett par hörlurar och separat mikrofon. Du får då betydligt bättre grejor.

Jag använder ett par ATH-MSR7 som jag inte kan rekommendera. Sennheiser HD558 var betydligt skönare att ha på skallen. Min mikrofon är en Shure SM58 som jag starkt kan rekommendera till entusiaster.