Utlåst från min Facebook - Vägrar skicka SMS kod!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2016

Utlåst från min Facebook - Vägrar skicka SMS kod!

Hej!

Jag har varit på resande fot den senaste veckan (befunnit mig i Sverige dock) och loggat in på Facebook från min mobiltelefon samt från en dator i en bostad jag hyrde under resan. Jag har SMS-kod på Facebook vilket innebär att jag får en kod på sms varje gång jag loggar in.

Nu har jag ett problem. Sedan i lördags kl 21.00 har jag inte kunnat ta emot SMS-koderna. Det kommer ingenting till min telefon och när jag försöker välja "Skicka SMS-kod" står det "Du har begärt för många säkerhetskoder per sms på för kort tid. Försök igen senare." på Facebook.

Har väntat nu i mer än 30 timmar och kan fortfarande inte få kod. Ska tilläggas att jag dock försökt logga in då och då, så kanske måste jag upphöra med det i 24 timmar eller något?

Har detta hänt någon annan? Hur kan jag göra för att få SMS-koder igen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2010

@DentonErko:

Först och främst kan man ju alltid vända sig till Facebooks Hjälpsida gällande dessa saker.
FB Hjälpsida

Processor: Intel Core i7 3970X 4.6GHz Moderkort: ASUS P9X79 Deluxe Grafikkort: 2xGeForce GTX1080 8Gb Nätaggregat: Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum HDD: 1 Intel 910 PCIe 800GB, RAID1 2xSSD OCZ Vertex 3 480GB,Chassi: Antec Performance One P280 XL-ATX Super Ram: HyperX 64GB DDR3 PC3-19200 2400MHzSkärm: Asus 3X28" PB287QNAS: Qsnap Linksys 12TBHTPC: Intel NUC & Zotac UH65

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Jan 2004

När du väl kommer åt ditt konto igen, skaffa Google Authenticator (Inställningar > Säkerhet > Kodskapare) istället för SMS-kodsinloggning.

Citera mig om du önskar ett snabbare svar.
Min blogg

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2016

Tja

Jag skrev till Facebook i går om problemet. Testade att logga in när jag kom hem från jobbet i dag, och det funkar fortfarande inte. Står samma felmeddelande om att jag begärt för många SMS-koder på för kort tid.

Kanske måste man hålla sig borta från att ens försöka logga in på 24 timmar? Ska hur som helst testa det nu.

Lite dålig stil av FB att inte varna om detta tycker jag, hade jag vetat om det hade jag så klart inte gått över max antalet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av DentonErko:

Lite dålig stil av FB att inte varna om detta tycker jag, hade jag vetat om det hade jag så klart inte gått över max antalet

Jag tror att de gör så för säkerheten av ditt konto. Säg att någon försöker logga in på ditt konto, så ska ju inte den personen kunna försöka obegränsat

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Exakt samma har hänt mig nu! Har tvåstegs autentisering på men mitt mobilnr är inte längre registrerat verkar det som så jag får inga koder på sms. Testade att skicka in bild på ID osv men inget händer....det går inte att logga in på FB längre och vet inte vad jag ska göra

Någon som vet en lösning eller vet var man kan vända sig? De verkar ju inte gå att kontakta...

Fractal Design Define R5 | Intel Core i7 6700K@4,3 Ghz | ASUS GTX 1080 Ti ROG STRIX GAMING OC 11GB | Corsair Vengeance 16GB LPX 2666Mhz | ASUS Z170-A | Be Quiet! Pure Rock | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HU 27" 165Hz G-Sync