Snyggast UI komponenter till webb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004

Snyggast UI komponenter till webb

Har Googlat runt en stund utan resultat som har varit inspirerande. Känner ni till något snyggt ramverk för större svulstigare UI-reglage?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004

Finns inte detta? En affärsidé att utveckla en bra stan alone lösning med fett customerbara levels och shit?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Dec 2006

Kan du specificera vad du menar med "customerbara levels och shit" ?

Vad är du ute efter? Färdigdesignade knappar?

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | i7 3770k | 16B | GTX 780

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004
Skrivet av Florrpan:

Kan du specificera vad du menar med "customerbara levels och shit" ?

Vad är du ute efter? Färdigdesignade knappar?

Inte färdigdesignade direkt, de tänker jag mig att man får css:a efter smak. Men funktionalitetsmässigt. Och ja, det finns ju Jquery UI osv men alla dem i grundtillståndet ser ju ut som skit. Tänker mig något som ser bra ut från början med nice intuitiv funkitonalitet och ett bra utgångsläge visuellt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av -=*ThE_cRoW*=-:

Inte färdigdesignade direkt, de tänker jag mig att man får css:a efter smak. Men funktionalitetsmässigt. Och ja, det finns ju Jquery UI osv men alla dem i grundtillståndet ser ju ut som skit. Tänker mig något som ser bra ut från början med nice intuitiv funkitonalitet och ett bra utgångsläge visuellt.

Menar du typ som http://demos.telerik.com/aspnet-ajax/ ?
Kolla typ "grid" och "dock", rätt fräna grejer.
Tyvärr endast till .NET, men det var mest för att få en bild av vad du letar efter.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Twitter bootstrap har ju en del, finns både angular och knockout port av dem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
hemma
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av Magnetize:

Menar du typ som http://demos.telerik.com/aspnet-ajax/ ?
Kolla typ "grid" och "dock", rätt fräna grejer.
Tyvärr endast till .NET, men det var mest för att få en bild av vad du letar efter.

Sanning med modifikation. Just den är för .NET men de har även ett ramverk som heter Kendo för HTML5/javascript där de har ett gäng med komponenter. Kendo UI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Wickit:

Sanning med modifikation. Just den är för .NET men de har även ett ramverk som heter Kendo för HTML5/javascript där de har ett gäng med komponenter. Kendo UI

Sant sant, glömde Kendo.
Vi kör endast .NET, så jag har inte testat Kendo faktiskt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knivsta
Registrerad
Nov 2002

Vill man ta del av alla godsaker i Kendo UI så kostar fullversionen 5000 kr senast jag kollade.
Men man får med grymma komponenter och ett mobilt ramverk som underättar utvecklingen av mobila webbappar.

Webb -och apputvecklare på Greater Than AB
Min hemsida | Frilansutvecklaren | LinkedIn profil.
Hemdator: Thinkpad T410S | Jobbdator: Microsoft Surface Pro 4 | Mobil: Samsung S7 Edge.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jul 2001

Bootstrap som CyberVillain nämnde är väl precis vad du söker?

WS: AMD Ryzen 7 1700 | 16 GB DDR4 | Geforce GTX 1060 OC 6GB | 480 + 256 + 240 + 240 GB SSD | Win10 x64 Professional + Antergos Linux (Arch-derivat)
Bärbar: Macbook Pro Retina 13" | Intel Core I5 2,4Ghz | 16GB RAM | 256GB Flash
Server: 3x HP Proliant microserver Gen8 | 16 GB DDR3 ECC ram | Sammanlagt 26TB HDD | Esxi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2015

Bootstrap är det bästa om man vill ha bra webbläsarsupport (kanske mest gäller om man har kunder som använder gamla IE läsare), men ändå ha möjligheten till att modifera det sngygt och modern. Ananrs är ju Material UI något jag gillar att använda, speciellt om hemsidan ska vara fungera som en app på telefonen

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: i5-4690K @ 4.5 GHz | Crucial 16GB 1600 | MSI 100ME GTX 970 | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Win10 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2013

Jag kör på Semantic UI för de flesta av mina projekt, riktigt snygg design och många UI-element.

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com