Permalänk
Medlem

Kurs programmering nybörjare

Jobbar som ekonom men har under flera års tid funderat på att vidga mina vyer och läsa programmering.

Då jag redan sitter på fyrårig universitetsutbildning med lån och allt vad det innebär så jag har inga planer primärt på att fullfölja ytterligare en lika lång utbildning utan vill gå rakt på sak helt enkelt.

Tips på bra och seriösa nybörjarkurser önskas!!! Kan både tänka mig att studera på gymnasial nivå samt universitetskurser. Eftersom jag jobbar så har jag tänkt mig deltidsstudier till en början innan jag vet om programmering är min grej.

Vilka programspråk är lämpliga att börja med?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag kan varmt rekommendera Code academy om du kan tänka dig självstudier hemifrån. Det kostar ingenting och är en bra början

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem

Hermods erbjuder nedan kurs (programmering 1), kan den vara något att ha?

Innehåll och upplägg

Kursen är avsedd för att ge dig användbara och grundläggande teoretiska och praktiska kunskaper i programmering med C# (sharp). Grundläggande programmering behandlar de viktigaste grundprinciperna för den programmering som sker i sekvenser.

I kursen får du lära dig om villkorssatser och loopar, datalogiska begrepp och algoritmer.

Kursen Programmering 1 ger dig kunskaper om:
◦Grundläggande programmering.
◦Villkorsstyrda programsatser.
◦Variabler, deklaration och tilldelning.
◦Felsökning.
◦Introduktion till Objektorientering.

Permalänk
Medlem