Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
i skogen
Registrerad
Feb 2010

7"led skärm

har fått en ide..

men behöver få tag på en 7" skärm med touch screen, så lite strömkrävande som möjligt, och gärna med hdmi på den... alltså inte en hel skärm , skärm... utan bara en själv LED då den ska byggas in.

var hittar man de? behöver inte vara 4k upplösningen, eller om man köper någon riktigt billig bara för att testa min ide, å sedan kan man köpa bättre skärm.

mvh

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

@berne:
Ser inte jättemuntert ut i Sverige https://m.prisjakt.nu/category/s282369779

Kan vara bättre att kolla via amazon/eBay etc

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2002

Det finns att köpa direkt från kina på Aliexpress

MB ASUS P8H61 RAM Kingston DDR3 1333MHz 16GB SSD Crucial RealSSD C300 128GB
CPU i5 i5-2500 GPU Asus Geforce GTX 770 3Gb Chassi FD Define R3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av berne:

har fått en ide..

men behöver få tag på en 7" skärm med touch screen, så lite strömkrävande som möjligt, och gärna med hdmi på den... alltså inte en hel skärm , skärm... utan bara en själv LED då den ska byggas in.

var hittar man de? behöver inte vara 4k upplösningen, eller om man köper någon riktigt billig bara för att testa min ide, å sedan kan man köpa bättre skärm.

mvh

Låter som ett intressant projekt, vad har herrn i görningen?

CPU: AMD Ryzen 1700x @ 3.8GHz || Mem: 16GB Corsair LPX 3000mhz || Mobo: Asus x370 Prime || GPU: EVGA Geforce GTX1070 SC || SSD: WD black 500GB m2 || OS: Linux Mint/Win 10 || Monitor: Dell 43" 4K P4317Q

Citera om du vill ha svar :)

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av berne:

har fått en ide..

men behöver få tag på en 7" skärm med touch screen, så lite strömkrävande som möjligt, och gärna med hdmi på den... alltså inte en hel skärm , skärm... utan bara en själv LED LCD då den ska byggas in.

mvh

LED-skärm är fel ord. Det är en LCDskämr på 7" du är ute efter. Det kommer göra det mycket enklare för dig att hitta rätt.
Jag vet inte exakt vad du är ute efter men gå till aliexpress.com och sök efter 7" lcd (och kanske "hdmi" och/eller "touch")
Där lär du hitta både det ena och det andra.
Exempelvis denna för en femhundring:
http://www.aliexpress.com/item/FREE-shipping-1024-600-resolut...

🖥 → Ryzen 5 2600@4,1ghz • Sapphire Nitro R9 390 • 16GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC (mITX)
💻 → SurfacePro 3 [i5 • 4GB ddr3 • keybaord + pen]
🖱 → Corsair m65 white / ⌨ → pok3r nordic white
📱 → Oneplus6
🎧 → Sennheiser momentum wireless & Logitech g930

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Jan 2008

Jag vet inte av någon försäljare i Sverige, men här kan du nog hitta det du vill ha.

https://www.adafruit.com/categories/336

PC1:
Asus V7-P7H55E Intel Core I5 760 Asus Radeon 6870 1GB Corsair XMS3 8GB Microsoft Windows 7 Pro
PC2:
Asus V3-P5G33 Intel C2D E8200 Corsair XMS2 8GB Microsoft Windows 7 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013

Det kanske finns en GPS eller backkamera som har det som du vill ha. Och då i så fall plocka isär och ta delar ifrån. Dock beroendet på hur duktig du är

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
i skogen
Registrerad
Feb 2010

Tusen tack för era tips...

då ska jag bara försöka hitta en som passar mina behov:S

frågan är som min ide... kommer att funka... tanken är att spegla iphonen, å kunna styra den via den här skärmen... frågan är om det går... får googla lite å se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
i skogen
Registrerad
Feb 2010

Det bästa av alla världar.. skulle varit att hitta en skärm, med någon bild, hdmi, vga eller likande... men att få ljudet på en egen "källa"

alt om man kan modda en hdmi kabel. å ta bort ljudet, å kunna dra det vidare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
i skogen
Registrerad
Feb 2010

så.. då har man besällt...

Det kommer ta tid att hitta alla svar på mitt projekt:) men men del av nöjet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
i skogen
Registrerad
Feb 2010

mmm har tänkte lite... kanske skulle köpa mig en raspberry PI.. men, vet inte så mycket om dom...

1. kan man tex köra spotify på något sätt?
2. kan man koppla ett sim kort på något sätt och använda det som surf som en mobil?
3. finns det GPS funktion på den

mvh