Nån inställning verkar vara fel på mina Edifier högtalare

Permalänk
Medlem

Nån inställning verkar vara fel på mina Edifier högtalare

Hej!

(OBS PROBLEMET LÖST KOLLA LÄNGRE NER)
Köpte ett par edifier högtalare och allt funkar förutom rca till 3,5mm. 3,5mm till mobil går bra, men på datorn kommer inget ljud. Har lite bilder här som visar:

https://gyazo.com/f1cd3fbc2e3f1265f9976aa6354b8119

Det som är skumt är att när jag klickar på "testa högtalare" knappen så kommer ljud ur båda, men inte på youtube/spotify.

https://gyazo.com/26ed3d344d7a5110c2d26c6e96158606

Så de är rätt inkopplad, därför måste det vara någon inställning som är fel. Vad tror ni?

EDIT: Glömde klicka på "ange som standardenhet" XD
^PROBLEM SOLVED

Nu problem två:

Hur kan jag kombinera högtalare och hörlurar att de spelar upp samtidigt?

Permalänk
Medlem

Du måste ange utgången du vill använda som standarduppspelningsenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Du måste ange utgången du vill använda som standarduppspelningsenhet.

Går det på något vis att ha både högtalare och hörlurar som standard?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swires:

Går det på något vis att ha både högtalare och hörlurar som standard?

Inte utan extra programvara som till exempel Virtual Audio Cable eller en hårdvarusplitter.

Om du vill spela upp olika saker genom olika utgångar kan man i vissa program välja vilken utgång som ska användas. Om du använder VLC kan du till exempel spela upp musik genom högtalarna samtidigt som allt annat ljud går genom hörlurarna.

Om du enkelt vill kunna växla mellan olika standarduppspelningsenheter kan du göra genvägar för att byta med nircmd eller installera Audio Switcher.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Inte utan extra programvara som till exempel Virtual Audio Cable eller en hårdvarusplitter.

Om du vill spela upp olika saker genom olika utgångar kan man i vissa program välja vilken utgång som ska användas. Om du använder VLC kan du till exempel spela upp musik genom högtalarna samtidigt som allt annat ljud går genom hörlurarna.

Om du enkelt vill kunna växla mellan olika standarduppspelningsenheter kan du göra genvägar för att byta med nircmd eller installera Audio Switcher.

Tack! Audioswitch fungerar perfekt. Har den i aktivitetsvyn och behöver bara klicka 2 gånger för att byta utång! Super!