Forumdelen sponsras av

All-roundskärm för spel, studier och möjligen film. IPS, 100Hz+, 24"+

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2008

All-roundskärm för spel, studier och möjligen film. IPS, 100Hz+, 24"+

Jag letar efter en ny skärm till min framtida dator. I dagsläget använder jag en LG W2600HP från 2006 som tyvärr blivit skadad (massa mörka partier på bildytan) efter ett halvårs lagring i ett förråd.

Skärmen kommer användas främst till spel men även till mina studier och det första året kommer jag även att kolla på en del film på den. Eftersom jag inte är speciellt tävlingsinriktad när jag spelar utan spelar för att ha roligt värdesätter jag upplevelsen av bra betraktningsvinklar och färgåtergivning högre än "optimal för spelande". Mina krav är att den är minst 24", har en IPS-panel och en uppdateringsfrekvens på minst 100 Hz. 4K hade varit mysigt, men de 4K-skärmar jag har kollat på kostar cirka 12-13 000 kronor.

De tre skärmar jag väljer mellan just nu är Acer Predator XB271HUbmiprz, Asus ROG Swift PG279Q och AOC AG271QG. De tre är ungefär likvärdiga så jag håller på att läsa lite recensioner nu för att bestämma mig. Uppskattar all input jag kan få.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Jag hade valt Acern, faktiskt. Två polare har föregångaren till den och de är kanonnöjda. Färgerna och betraktningsvinklarna är underbara, så jag kan inte tänka mig att efterträdaren skulle vara sämre.