Forumdelen sponsras av

Köpa ny skärm, vilken borde jag köpa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

Köpa ny skärm, vilken borde jag köpa?

Hade tänkt köpa ett GTX 1080 och då också en ny skärm. Men vet inte riktigt vilken, funderar på köpa en asus QHD skärm nen är också sugen på en 4k skärm. Någon som kan rekommendera något? Och borde jag köra på QHD eller UHD?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Aug 2013

Kompl. med budget, användningsområden, vill du kunna spela på high/ultra, eller klarar du av lägre inställningar? Klarar du dig med 60hz, eller behöver du verkligen 144hz skärm?

finns säkerligen bra mycket mer i informationsväg som du kan bifoga, för att öka dina chanser till köpråd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av JLidback:

Kompl. med budget, användningsområden, vill du kunna spela på high/ultra, eller klarar du av lägre inställningar? Klarar du dig med 60hz, eller behöver du verkligen 144hz skärm?

finns säkerligen bra mycket mer i informationsväg som du kan bifoga, för att öka dina chanser till köpråd.

Kan endast tänka mig att spela i ultra, 144hz är ett måste. Min budget ligger på 10000 give or take.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av Mr.Hebrson:

Kan endast tänka mig att spela i ultra, 144hz är ett måste. Min budget ligger på 10000 give or take.

Då kan du plocka bort 4k skärm ur tänkandet iaf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enskede
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av Mr.Hebrson:

Är du ute efter en TN eller IPS panel?

Vill du att den har stöd för freesync eller g-sync?

CPU: i7 6700K 4.5 GHz :: Grafikkort: Asus GeForce GTX 1070 Strix Gaming OC 2xHDMI :: Ram: 16 GB - 2666 Mhz :: Hårdiskar: 2 st: 256 GB SSD från Samsung och en 3 TB disk :: Chassi: Fractal Design Define S :: Tangentbord: K70 RGB RAPIDFIRE :: Headset: HyperX Cloud II Gun Metal :: Hörtalare: 5.1 system från Logitech :: Skärmar: Eizo foris FS2333 och ASUS Swift PG248Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av JLidback:

Då kan du plocka bort 4k skärm ur tänkandet iaf.

Ja förstod nästan det. Men är en QHD skärm värd att köpa? Istället för en Full hd skärm?

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

*Tråd flyttad -> Skärmar och tv-apparater*
/moderator

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av fredrikbra:

Är du ute efter en TN eller IPS panel?

Vill du att den har stöd för freesync eller g-sync?

G-sync vore nice. Inte helt säker men tror jag vill ha en TN panel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enskede
Registrerad
Feb 2008

@Mr.Hebrson:

I såfall skulle jag tipsa om:

AOC G2460PG, 3990 kr (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2651537)

eller

ASUS ROG Swift PG248Q, 4999 kr (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3754941)

CPU: i7 6700K 4.5 GHz :: Grafikkort: Asus GeForce GTX 1070 Strix Gaming OC 2xHDMI :: Ram: 16 GB - 2666 Mhz :: Hårdiskar: 2 st: 256 GB SSD från Samsung och en 3 TB disk :: Chassi: Fractal Design Define S :: Tangentbord: K70 RGB RAPIDFIRE :: Headset: HyperX Cloud II Gun Metal :: Hörtalare: 5.1 system från Logitech :: Skärmar: Eizo foris FS2333 och ASUS Swift PG248Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av fredrikbra:

@Mr.Hebrson:

I såfall skulle jag tipsa om:

AOC G2460PG, 3990 kr (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2651537)

eller

ASUS ROG Swift PG248Q, 4999 kr (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3754941)

Kanske borde sagt att jag endast är intresserad av en 27"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enskede
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av Mr.Hebrson:

Kanske borde sagt att jag endast är intresserad av en 27"

Ah, okej.

Har lite dåligt koll på 27 tum.

Men har filterat en lista på prisjakt som du kan kolla på.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s282644002&o=produkt_be...

Dessa är 144 hertz, 27 tum med g-sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010

Jag beställde en pixio PX277 här om dagen från amazon. Är en 27" QHD IPS 1440p 144hz freesync "korea skärm". Av vad jag läst på internet så tyckte jag det var värt att chansa på den, det landade på 4000:- med frakt och förväntar mig en tusenlapp till i tullavgift.

Men komihåg att det är alltid en större risk med att köpa från utlandet, pixelgarantin är aningen sämre och vid eventuella fel är det bara lättare att ha köpt skärmen inrikes.