Kan inte ansluta till 5ghz nätverk med lösen

Permalänk
Medlem

Kan inte ansluta till 5ghz nätverk med lösen

Hej, jag har precis köpt en ny router (zyxel). Jag blev klar med alla inställningar och när jag skulle ansluta så kunde jag inte det, det stod anslutningsproblem. När jag avaktiverade säkerhet (WPA-2) så kunde jag ansluta utan problem. Jag vill helst ha WPA-2 på mitt nätverk men det går som sagt inte att ansluta när jag har det. Är det någon som känner till problemet och hur jag löser det?
Tacksam för alla svar
(Det är på mobil det inte funkar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hienrush:

Hej, jag har precis köpt en ny router (zyxel). Jag blev klar med alla inställningar och när jag skulle ansluta så kunde jag inte det, det stod anslutningsproblem. När jag avaktiverade säkerhet (WPA-2) så kunde jag ansluta utan problem. Jag vill helst ha WPA-2 på mitt nätverk men det går som sagt inte att ansluta när jag har det. Är det någon som känner till problemet och hur jag löser det?
Tacksam för alla svar

Har du provat att installera senaste versionen av FW i routern?
Har du provat att hoppa ner till lite lägre säkerhetsnivåer som WEP & WPA1 bara för att se om det är samma fel

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Har du nätverkskrets från Atheros i datorn? I så fall, kolla att du har senaste drivrutinerna.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL