Permalänk
Medlem

Val av tjänsteleverantör (fiber)

Nu är det så att det är snack om att dra in fiber i huset och så som jag har förstått det så är det GothNet som drar in fibern och sedan en av de följande leverantörer som erbjuder själva tjänsten.

Bland leverantörerna finns de följande:
Bahnhof
Bredbandsbolaget
Bild@se AB
Bitcom
ComHem
ITUX
OpenNet
Openuniverse
Riksnet
Sappa
Tele2

Det jag undrar är vilken/vilka av de följande som är bäst/bättre med tanke på de följande kriterier:
Support
Integritet (hantering av information osv)
Stabilitet

Motivera gärna varför ni tycker att en specifik leverantör är bättre och berätta även gärna om era egna upplevelser.

Uppskattar alla svar!

Tack på förhand!

Titeländring
Permalänk
Medlem

Missvisande rubrik då du bara har en fiberleverantör och KO, det du frågar efter är sk. tjänsteleverantör.

Men:
Jag har bra erfarenhter av Sappa och Bahnhof ur den listan och vad du har för kriterier.
Bahnhof marknadsför och vurmar för integritet, Sappa har väldigt bra support (väldigt okomplicerat och duktiga medarbetare).

Hade du haft med T3 där så hade jag även sagt dom... skönare kundtjänst kan vara svårt att hitta. (Man blir helt lugn av att prata med en trygg norrlänning liksom)

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

@Gurk: Hur skulle du beskriva Bahnhofs support? Är den bra, acceptabel eller inget att ha alls? Tackar även för svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av chyzerox:

@Gurk: Hur skulle du beskriva Bahnhofs support? Är den bra, acceptabel eller inget att ha alls? Tackar även för svaret!

Faktiskt så för många (många) år sedan argumenterade mina kamrater och jag om olika supporter, Telia, ComHem och BoNet/Bostream (som jag hade) - och på den frågan om vilken support som var bäst kunde jag inte svara. För det hade aldrig krånglat, så jag visste inte om supporten var bra eller inte.

Lite så med Bahnhof... jag vet inte. Det har inte krånglat det jag kört... så... det är iof en positiv sak?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T