Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

Nytt skrivbord (SKARSTA) - behöver råd!

Hej!

Efter att ha suttit med ett gammalt, litet skrivbord i flertal år nu så har jag äntligen bestämt mig för att uppgradera! Har suttit i ett par dagar och surfat på bl.a. IKEA's hemsida och hittade detta skrivbord (SKARSTA):

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S49084965/

Detta skrivbord passar mig bra då det är höj- och sänkbart (jag gillar att variera mellan att sitta och stå när jag arbetar och har inga problem att veva) och verkar rekommenderas av många på bl.a. Reddit. Problemet är att jag inte gillar bordsskivan och om jag förstått det rätt så kan man enbart köpa benen (som för övrigt är justerbart till antingen 120 cm eller 160 cm långa skivor) och därefter välja en annan bordsskiva.

Är det någon som gjort liknande med detta skrivbord, d.v.s. köpt endast SKARSTA benen och därefter en annan bordsskiva, som kan kommentera på helhetsupplevelsen (d.v.s. bygget, stabiliteten m.m.)?

Tack för hjälpen!

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Vill bara säga det att jag har testat det där skrivbordet på ikea. Och jag blev inte imponerad, med tanke på att du kanske vill höja och sänka flera gånger om dagen kommer det garanterat gå sönder. Jag rekommenderar att kolla på blocket efter begagnat, alternativt punga ut för den eldrivna versionen. Funkar mycket bättre!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av dubisoft:

Vill bara säga det att jag har testat det där skrivbordet på ikea. Och jag blev inte imponerad, med tanke på att du kanske vill höja och sänka flera gånger om dagen kommer det garanterat gå sönder. Jag rekommenderar att kolla på blocket efter begagnat, alternativt punga ut för den eldrivna versionen. Funkar mycket bättre!

Jag var också på IKEA och kände på den och den verkade helt sönderkörd där, men har frågat diverse personer som äger just detta skrivbord och de kommenterar att så länge som man är försiktig med vevandet så är det inga större problem. BEKANT (eldrivna versionen) verkar ha problem med att motorn går sönder och den kostar även ganska mycket (min budget ligger kring 2200 kr som max). Ska absolut kolla Blocket också!

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

@Icte: Vem vet, det kanske är ett medvetet drag från IKEA's håll att man ska köpa den dyrare

Gör som du vill, det blir säkert bra med en manuell variant