Steam In-Home Streaming - Ingen input

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2007

Steam In-Home Streaming - Ingen input

Har den senare tiden börjat streama från min stationära till min bärbara i vardagsrummet vilket har fungerat utmärkt förutom att vissa spel, som Life is Strange och Witcher 3, inte går att kontrollera i
Någon som vet hur det kommer sig och vad en eventuell lösning skulle vara?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

@Miikks:
Har du en handkontroll ansluten till den stationära, men inte till laptopen?
Jag hade problem med Skyrim, min speldator hade en handkontroll ansluten vilket Skyrim reagerar på när det startar och vägrar då annan input. Men HTPCn jag strömmade till hade ingen handkontroll, och jag kunde då inte styra spelet alls.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 16GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Noctua NH-D15 || Fractal Design Define R6 || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2007

@Shudnawz: Handkontrollen är ansluten till laptopen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

@Miikks:
Hm, bakvänt problem jämfört med mitt då. Men kan ju fortfarande vara samma orsak, förvirrad inputmappning. Om du kopplar bort handkontrollen och provar med mus/tgb i Witcher? Så laptopens inputmöjligheter matchar den stationära exakt.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 16GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Noctua NH-D15 || Fractal Design Define R6 || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2007

@Shudnawz: Kopplar jag bort handkontrollen blir det ingen skillnad i Life is Strange men i Witcher 3 kan jag röra musen men inte använda den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

@Miikks:
Weird as poop. Har kanske mer med spelen att göra än med Steams streamingfunktion. Har nog inga fler idéer, tyvärr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2007

@Shudnawz: Jag vet. Riktigt märkligt. Tack ändå.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2001

Jag kör Witcher 3 via steam link och det fungerar galant, men har ett vagt minne att man fick justera nåt som jag tyvärr inte kan komma på just nu. Var att den fortfarande letade efter default controller på pcn, eller nåt i den stilen.