[Inet] Fraktskador pga. bristfällig paketering (mosad CPU-kartong)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naion:

@moonblase: Jo det förstår jag. men 246kr för något som varar ganska länge, och hjälper till att skydda produkten är för mig rätt givet.

Länge, skämtar du?
Den kommer inte räcka en dag.

Permalänk
Medlem

Om trasig förpackning är att klassas som demoex/fyndvara som någon annan nämner, så tycker jag att det är självklart att inet drar ner på priset.

Permalänk
Avstängd

Till alla som tycker att originalförpackningar inte har något värde/inte spelar någon roll om skadat: Det har ett absolut värde för mig. Dels känslan av att allt är nytt, helt och rent när man får produkten. Dels för andrahandsvärdet på produkten när man säljer den vidare.

Till alla som tycker att Inet har varit väldigt tillmötesgående med både ursäkter och erbjudanden om kompensation i form av utbyte av processorn: En ursäkt var det minsta jag förväntade mig, att få ett erbjudande om en reklamation faller inte under samma kategori som kompensation. Reklamerat varan hade jag kunnat gjort oavsett om Inet hade "erbjudit det" eller ej.

Till alla som gnäller över att jag vill ha kompensation. Självklart vill jag ha det, jag har betalat dyrt för premiumprodukter från ett premiumföretag som enligt de flesta har den bästa supporten och som dessutom vunnit "årets datorbutik" åtta år på raken. Stora kvalitetsbrister inom detta företag har orsakat mig som kund lidande. Konstigt att man har förväntningar? Dessutom, om ett företag gör fel, ska då kunden straffas genom att krångla sig igenom en reklamation när det egentligen inte behövs? Reklamationer gör man om varan är helt trasig, i detta fallet förpackningen, så reklamation behövdes inte. Sedan är det ju varken ekonomiskt eller miljömässigt försvarbart. Personligen tycker jag att Inet kunde föregå med ett gott exempel och erbjudit en form av kompensation. Trots allt verkar ju detta vara ett återkommande problem som många andra också blir drabbade av.

Exempel:
Trampar jag någon på tårna på stan så ber jag om ursäkt. Heter jag Carl XVI Gustaf och trampar någon på tårna så säger jag förlåt och drar fram en tusenlapp och ger personen.

Det handlar om anseende, ansvar, rykte, tillit, professionalism, crowdcontrol, damagecontrol, ekonomisk potens. Hade det vart cdon.com eller adlibris jag hade beställt från så hade jag inte förväntat mig någon kompensation.

Till er som bara ser detta som en trasig kartongbit: Problemet är större än en skadad kartong. Det hela handlar om bristfälliga och oprofessionella hanteringar av värdefulla och ömtåliga varor som kostar mycket pengar. Det handlar om känslan när man först får produkten, det kan jämföras med att fylla år och få ett sargat paket. Det handlar om känslan av tillit och förtroende man erhåller företaget man beställt hos.

@Inet. Jag förstår. Du har ingen befogenhet att fatta beslut angående eventuella kompensationer i sådana här situationer, eftersom du enbart är anställd som support. Att be om ursäkt, påpeka att ni har ett fungerande reklamationssystem, klia er i flinten och erkänna att ni har brister i era rutiner tycker inte jag är en tillräcklig tillämpning till denna situation som Ni, Sveriges obestritt "bästa" datorbutik åttonde året i rad befinner er i. I och med det så har ni också ett större ansvar och borde ha ett större intresse i att upprätthålla ert rykte.

När vi ändå pratar om kundsupport och kompensationer:

Jag ska dela med mig av en händelse som jag var med om för inte särskilt länge sedan. Det hela började med att jag råkade skada ett av mina moderkort när jag underhöll och skruvade med sagt moderkort. Jag råkade böja till några av de mycket små guld-pinnarna på CPU socketen. Jag skapade då en tråd här på Swec och frågade efter råd om hur jag skulle gå till väga. Efter en liten tid så kommer det in personal från Gigabyte till tråden och erbjuder mig ett sprillans nytt moderkort värt närmare 2000:- inklusive gratis frakt och allt. Helt utan föraning, helt utan tillhörande bakgrundshistoria eller delaktighet, helt villkorslöst. Varför de gjorde så? För att de kände sig extra snälla, det var anledningen. Det roliga var att det inte ens var ett Gigabyte moderkort jag hade pajjat.

Som Gigabyte gjorde, så gör man om man är mån om sitt rykte, mån om kunder. Och så bygger man upp ett förtroende och stärker sitt varumärke. Se och lär är mitt råd.

Inet. Jag kommer inte att handla från er i fortsättningen. Jag kommer även tyvärr inte kunna rekommendera er på mitt jobb, till mina kunder eller till någon i mina sociala kretsar.

Tack och hej.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

@Xaves: Tänk på ditt eget rykte en stund.
Allt detta smutskastande för att få lite pengar aka "kompensation"?

Vad Gigabyte gjorde skulle dom nog inte gjort om dom visste vilken girig person du är.
Nu tror du att man kan få gratis saker för vad som helst.

Skulle inte förvåna mig om du hoppat på paketet själv.

EDIT; VIDEO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Har börjat beställa från Komplett istället då de paket jag fått därifrån är rejält paketerade.

Det var inte mitt paket från Komplett, ingenting skadades dock så inga problem men klart att man gärna har en välpackad kartong.

Permalänk
Medlem

@Xaves:
Tror faktiskt att inet blir glada att inte ha dig som kund i fortsättningen...

Jag och väldigt många andra skulle vara nöjda med byte av produkt, eller dra av till fyndvara-nivå.

Vad vill du att inet ska göra för att du ska vara nöjd? säga att du kan behålla processorn och få pengarna tillbaks?-_-

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

En garanti om bättre paketering från Inet på alla framtida leveranser hade varit bra kompensation plus utbyte av fraktskadade produkter inklusive lådor då. Då hade alla fått mindre fraktskador i framtiden.

Trots allt gör dålig paketering att man tänker både en och två gånger på vem man köper ifrån och vad man beställer för något.

Tex har jag inga problem att köpa fläktar, ljuddämpning, fläktgaller och annat från Inet. Men diskar köper jag inte där likaså inte från CDON då båda paketerat detta med lite eller igen bubbelplats.

Dustin tex där har jag alltid fått diskar i frakt lådor just för diskar med egen vaddering och det känns mycket tryggare.

Dålig paketering gör att folk funderar en extra gång om dom verkligen vill beställa ömtåliga prylar från butik X igen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hultron:

@Xaves: Tänk på ditt eget rykte en stund.
Allt detta smutskastande för att få lite pengar aka "kompensation"?

Vad Gigabyte gjorde skulle dom nog inte gjort om dom visste vilken girig person du är.
Nu tror du att man kan få gratis saker för vad som helst.

Skulle inte förvåna mig om du hoppat på paketet själv.

Jag behöver inte tänka på något rykte, eftersom jag är en drabbad kund i det här sammanhanget.
Har inte pratat om att få "lite pengar". Kompensation kan betyda mycket.

Gigabyte gjorde helt rätt, och de gjorde det mer för sin egen image än för min skull.
Du har full rätt att tycka att jag är grinig. Men jag har underlag på varför jag är besviken. Du kanske inte bryr dig om dina produkter skadas när du köper saker för 8 lök vad vet jag.

Ja, man köper ju verkligen datordelar för över 8 lök för att sedan hoppa på grejjerna. Den idén var född i din hjärna, inte min.

Skrivet av moonblase:

@Xaves:
Tror faktiskt att inet blir glada att inte ha dig som kund i fortsättningen...

Jag och väldigt många andra skulle vara nöjda med byte av produkt, eller dra av till fyndvara-nivå.

Vad vill du att inet ska göra för att du ska vara nöjd? säga att du kan behålla processorn och få pengarna tillbaks?-_-

Det tror jag inte, jag har ett ganska stort inflytande på hur många andra handlar datordelar och sådant.

Ja, visst... du skulle säkert vara helnöjd av att sitta utan processor i en vecka och vänta på en ny, pga en skadad originalförpackning. Sedan var det inte på tal om någon "dra av till fyndvara-nivå". Betalt och klart var det, och 500 kronor dyrare än proshop, och Inet har lagt sitt kort, en ursäkt var det som gällde.

Mja inte vet jag, erbjuda mig någon schysst produkt kanske.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Till alla som tycker att originalförpackningar inte har något värde/inte spelar någon roll om skadat: Det har ett absolut värde för mig. Dels känslan av att allt är nytt, helt och rent när man får produkten. Dels för andrahandsvärdet på produkten när man säljer den vidare.

Till alla som tycker att Inet har varit väldigt tillmötesgående med både ursäkter och erbjudanden om kompensation i form av utbyte av processorn: En ursäkt var det minsta jag förväntade mig, att få ett erbjudande om en reklamation faller inte under samma kategori som kompensation. Reklamerat varan hade jag kunnat gjort oavsett om Inet hade "erbjudit det" eller ej.

Till alla som gnäller över att jag vill ha kompensation. Självklart vill jag ha det, jag har betalat dyrt för premiumprodukter från ett premiumföretag som enligt de flesta har den bästa supporten och som dessutom vunnit "årets datorbutik" åtta år på raken. Stora kvalitetsbrister inom detta företag har orsakat mig som kund lidande. Konstigt att man har förväntningar? Dessutom, om ett företag gör fel, ska då kunden straffas genom att krångla sig igenom en reklamation när det egentligen inte behövs? Reklamationer gör man om varan är helt trasig, i detta fallet förpackningen, så reklamation behövdes inte. Sedan är det ju varken ekonomiskt eller miljömässigt försvarbart. Personligen tycker jag att Inet kunde föregå med ett gott exempel och erbjudit en form av kompensation. Trots allt verkar ju detta vara ett återkommande problem som många andra också blir drabbade av.

Exempel:
Trampar jag någon på tårna på stan så ber jag om ursäkt. Heter jag Carl XVI Gustaf och trampar någon på tårna så säger jag förlåt och drar fram en tusenlapp och ger personen.

Det handlar om anseende, ansvar, rykte, tillit, professionalism, crowdcontrol, damagecontrol, ekonomisk potens. Hade det vart cdon.com eller adlibris jag hade beställt från så hade jag inte förväntat mig någon kompensation.

Till er som bara ser detta som en trasig kartongbit: Problemet är större än en skadad kartong. Det hela handlar om bristfälliga och oprofessionella hanteringar av värdefulla och ömtåliga varor som kostar mycket pengar. Det handlar om känslan när man först får produkten, det kan jämföras med att fylla år och få ett sargat paket. Det handlar om känslan av tillit och förtroende man erhåller företaget man beställt hos.

@Inet. Jag förstår. Du har ingen befogenhet att fatta beslut angående eventuella kompensationer i sådana här situationer, eftersom du enbart är anställd som support. Att be om ursäkt, påpeka att ni har ett fungerande reklamationssystem, klia er i flinten och erkänna att ni har brister i era rutiner tycker inte jag är en tillräcklig tillämpning till denna situation som Ni, Sveriges obestritt "bästa" datorbutik åttonde året i rad befinner er i. I och med det så har ni också ett större ansvar och borde ha ett större intresse i att upprätthålla ert rykte.

När vi ändå pratar om kundsupport och kompensationer:

Jag ska dela med mig av en händelse som jag var med om för inte särskilt länge sedan. Det hela började med att jag råkade skada ett av mina moderkort när jag underhöll och skruvade med sagt moderkort. Jag råkade böja till några av de mycket små guld-pinnarna på CPU socketen. Jag skapade då en tråd här på Swec och frågade efter råd om hur jag skulle gå till väga. Efter en liten tid så kommer det in personal från Gigabyte till tråden och erbjuder mig ett sprillans nytt moderkort värt närmare 2000:- inklusive gratis frakt och allt. Helt utan föraning, helt utan tillhörande bakgrundshistoria eller delaktighet, helt villkorslöst. Varför de gjorde så? För att de kände sig extra snälla, det var anledningen. Det roliga var att det inte ens var ett Gigabyte moderkort jag hade pajjat.

Som Gigabyte gjorde, så gör man om man är mån om sitt rykte, mån om kunder. Och så bygger man upp ett förtroende och stärker sitt varumärke. Se och lär är mitt råd.

Inet. Jag kommer inte att handla från er i fortsättningen. Jag kommer även tyvärr inte kunna rekommendera er på mitt jobb, till mina kunder eller till någon i mina sociala kretsar.

Tack och hej.

Du är bara ute efter extra kompensation, du drar en lång historia som ska få oss att tycka synd om dig eller?
Du har fått samma bemötande som man ska få enligt praxis, sen är det hela olyckligt absolut. Men dom gör exakt allt för att tillmötesgå dig men du biter dig fast vid en liten detalj. Som en terrier.
Du får en eventuell defekt produkt, du får den utbytt plus en ursäkt. Vad exakt mer vill du ha? Preentkort på 1000:- eller vad? För ingen av oss förstår exakt vad du är ute efter.

Detta är den största pajastråden på länge, creds till inet för deras tillmötessätt.
Skulle inte tro att ditt avhopp är direkt avgörande för deras verksamhet, dessutom med den uppmärksamheten du försöker få här kommer du garanterat komma tillbaka vid första bästa rea.

Tänk på ditt rykte här inne.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Jag behöver inte tänka på något rykte, eftersom jag är en drabbad kund i det här sammanhanget.
Har inte pratat om att få "lite pengar". Kompensation kan betyda mycket.

Gigabyte gjorde helt rätt, och de gjorde det mer för sin egen image än för min skull.
Du har full rätt att tycka att jag är grinig. Men jag har underlag på varför jag är besviken. Du kanske inte bryr dig om dina produkter skadas när du köper saker för 8 lök vad vet jag.

Ja, man köper ju verkligen datordelar för över 8 lök för att sedan hoppa på grejjerna. Den idén var född i din hjärna, inte min.

Girig. Inte grinig.

Är man inte nöjd med sitt köp så reklamerar man eller häver köpet.
Oavsett om det är 500kr eller 20000kr.

Kan lova dig att de flesta har köpt datorkomponenter för "8 lök" här på sweclockers. Garanterat tiodubbla i många fall.

Permalänk
Inaktiv

@Inet: Antar att det är "fraktfritt" som är orsaken till detta.
Bättre att man kan välja en annan kartong mot kostnad om man så vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Jag behöver inte tänka på något rykte, eftersom jag är en drabbad kund i det här sammanhanget.
Har inte pratat om att få "lite pengar". Kompensation kan betyda mycket.

Gigabyte gjorde helt rätt, och de gjorde det mer för sin egen image än för min skull.
Du har full rätt att tycka att jag är grinig. Men jag har underlag på varför jag är besviken. Du kanske inte bryr dig om dina produkter skadas när du köper saker för 8 lök vad vet jag.

Ja, man köper ju verkligen datordelar för över 8 lök för att sedan hoppa på grejjerna. Den idén var född i din hjärna, inte min.

Det tror jag inte, jag har ett ganska stort inflytande på hur många andra handlar datordelar och sådant.

Ja, visst... du skulle säkert vara helnöjd av att sitta utan processor i en vecka och vänta på en ny, pga en skadad originalförpackning. Sedan var det inte på tal om någon "dra av till fyndvara-nivå". Betalt och klart var det, och 500 kronor dyrare än proshop, och Inet har lagt sitt kort, en ursäkt var det som gällde.

Mja inte vet jag, erbjuda mig någon schysst produkt kanske.

Jag hade varit småsur för det, men vet ju att det hade löst sig... i värsta fall hade jag åkt till göteborg dagen efter å plockat ut en ny...

Citat:

Mja inte vet jag, erbjuda mig någon schysst produkt kanske.

Jag trodde inte du var girig? dessutom drog jag exemplet med fyndvara då de ändå hade sålt den som det senare, så win win, du slipper vänta och det hade väl varit en bra kompensation? -20% av priset

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Du är bara ute efter extra kompensation, du drar en lång historia som ska få oss att tycka synd om dig eller?
Du har fått samma bemötande som man ska få enligt praxis, sen är det hela olyckligt absolut. Men dom gör exakt allt för att tillmötesgå dig men du biter dig fast vid en liten detalj. Som en terrier.
Du får en eventuell defekt produkt, du får den utbytt plus en ursäkt. Vad exakt mer vill du ha? Preentkort på 1000:- eller vad? För ingen av oss förstår exakt vad du är ute efter.

Detta är den största pajastråden på länge, creds till inet för deras tillmötessätt.
Skulle inte tro att ditt avhopp är direkt avgörande för deras verksamhet, dessutom med den uppmärksamheten du försöker få här kommer du garanterat komma tillbaka vid första bästa rea.

Tänk på ditt rykte här inne.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, nu tänker jag på mitt rykte här inne. Vad finns det att tänka på? Ska jag bli brydd om folk blir saltiga för att jag kritiserar deras favoritföretag?

Mja.. en schysst produkt kanske. En T-shirt eller vad som helst Spelar ingen roll, en kompensation behöver inte handla om pengar eller några presentkort med stora belopp.

Och dina argument innehåller stora pajasvarningar. Inet hanterar det enligt protokollet ja. Men det är inte så man vinner förtroende eller växer i allmänhetens ögon. Du verkar ha dålig koll på vad bra service egentligen handlar om. Ta dig runt lite i vida världen så kommer du se.

Skrivet av hultron:

Är man inte nöjd med sitt köp så reklamerar man eller häver köpet.

Kan lova dig att de flesta har köpt datorkomponenter för "8 lök" här på sweclockers. Garanterat tiodubbla i många fall.

Och du tror på fullaste allvar att det blir någon förändring på Inets klantiga och bristfällande paketering om alla bara håller käften och reklamerar så fort sånt här händer? Man reklamerar inte en produkt att färdas över 90 mil på lastbil bara för att produktkartongen är skadad. Man lyfter fram problemet och ber om kompensation, precis som jag gjorde. Men förväntade mig för mycket, bevisligen.

Skrivet av anon179202:

@Inet: Antar att det är "fraktfritt" som är orsaken till detta.
Bättre att man kan välja en annan kartong mot kostnad om man så vill.

Som jag tidigare påpekat valde jag aldrig fraktfritt alternativ. Jag betalade fullpris för frakten.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

Gnälligaste användaren på swec. Denna tråden har motsatt effekt på mig, har tidigare handlat mycket hos andra leverantörer, men kommer definitivt gå över till inet!

En skada skedde under transport, skicka in den och få den utbytt är hur en resonabel person skulle agera.

Uppenbart att du startar en tråd på swec för att kunna fiska efter kompensation. Att du sen hävdar en nonsense-anledning som att du bryr dig om CPU-boxen är patetiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Och du tror på fullaste allvar att det blir någon förändring på Inets klantiga och bristfällande paketering om alla bara håller käften och reklamerar så fort sånt här händer? Man reklamerar inte en produkt att färdas över 90 mil på lastbil bara för att produktkartongen är skadad. Man lyfter fram problemet och ber om kompensation, precis som jag gjorde. Men förväntade mig för mycket, bevisligen.

Du tror att det är billigt för INET att få betala returfrakt, administration kring ärende och sedan eventuellt ny frakt om du inte häver köpet?

Då ska du få lära dig något nytt. Det kostar dom massor och är självklart något dom vill undvika.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Gnälligaste användaren på swec. Denna tråden har motsatt effekt på mig, har tidigare handlat mycket hos andra leverantörer, men kommer definitivt gå över till inet!

En skada skedde under transport, skicka in den och få den utbytt är hur en resonabel person skulle agera.

Uppenbart att du startar en tråd på swec för att kunna fiska efter kompensation. Att du sen hävdar en nonsense-anledning som att du bryr dig om CPU-boxen är patetiskt.

Gör så du! Njut av deras gedigna packmaterial, deras låga priser samt breda sortiment

En skada skedde under transport, i normala fall hade jag kunnat byta ut produkten, men inte denna gången. Har du hört talas om ASIC kvalitet och överklockningspotential? Just det, detta chippet var riktigt bra på dessa delar. Byter jag ut CPU så finns risk att jag får en sämre, den risken tar jag inte över en skadad produktkartong.

Jag fiskar inte specifikt efter kompensation eller pengar. Jag ville framföra till allmänheten hur bristfälliga Inets paketeringar kan vara. Jag ville även prova på Inets kundsupport om den var så grym som alla sade. Uppenbarligen inte riktigt så grym nej, standard procedures skulle jag nog säga.

Boxen har ett värde, inte bara fysiskt. Tycker jag. Det tycker inte du, och det respekterar jag.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hultron:

Du tror att det är billigt för INET att få betala returfrakt, administration kring ärende och sedan eventuellt ny frakt om du inte häver köpet?

Då ska du få lära dig något nytt. Det kostar dom massor och är självklart något dom vill undvika.

Och det är därför man inte ska göra returer enbart över skadade produktförpackningar.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Så, vad får jag för kompensation?

Har inte pratat om att få "lite pengar". Kompensation kan betyda mycket.

Det är alltså vad ni erbjuder? En ursäkt och en erbjudan om att byta ut varan? Varför ska jag som drabbad kund, gå igenom allt krångel och all extra tid för att byta ut en produkt som annars fungerar? Det är ju principen det handlar om här, att jag fått en skadad vara p.g.a eran bristfälliga paketering.

Till alla som tycker att originalförpackningar inte har något värde/inte spelar någon roll om skadat: Det har ett absolut värde för mig. Dels känslan av att allt är nytt, helt och rent när man får produkten. Dels för andrahandsvärdet på produkten när man säljer den vidare.

Jag ska dela med mig av en händelse som jag var med om för inte särskilt länge sedan.

Det hela började med att jag råkade skada ett av mina moderkort när jag underhöll och skruvade med sagt moderkort. Jag råkade böja till några av de mycket små guld-pinnarna på CPU socketen. Jag skapade då en tråd här på Swec och frågade efter råd om hur jag skulle gå till väga. Efter en liten tid så kommer det in personal från Gigabyte till tråden och erbjuder mig ett sprillans nytt moderkort värt närmare 2000:- inklusive gratis frakt och allt. Helt utan föraning, helt utan tillhörande bakgrundshistoria eller delaktighet, helt villkorslöst. Varför de gjorde så? För att de kände sig extra snälla, det var anledningen. Det roliga var att det inte ens var ett Gigabyte moderkort jag hade pajjat.

Dold text

Mja inte vet jag, erbjuda mig någon schysst produkt kanske.

Ok, nu tänker jag på mitt rykte här inne. Vad finns det att tänka på? Ska jag bli brydd om folk blir saltiga för att jag kritiserar deras favoritföretag?

Dude, what? Du fick hem ett par (fullt fungerande) produkter vars kartonger var krossade p.g.a. PostNords hantering (jag kan inte tänka mig att Inet krossar sina paket med vilja innan de skickar iväg dem) och Inet, som både bad om ursäkt och var ärliga med att de har ett litet problem just nu i form av paketering, lovade dig att ersätta produkterna utan någon kostnad men ändå så agerar du så här?

Om orignalkartonger betyder så mycket för dig - varför inte skicka tillbaka produkterna till Inet och få nya med (förhoppningsvis) ej krossade kartonger? Just nu verkar det mer som att du är en dålig kund - en av de typerna man inte vill ha i sina affärer då de gör en så stor grej över en liten småsak (krossad kartong i ditt fall) bara för att få en kompensation. Bara för att Gigabyte av "ren goodwill" (verkar mer som reklam för deras service) skickade dig ett nytt moderkort efter att du skadade ditt gamla innebär det inte att du för alltid kommer att få gratis kompensation bara för att du lägger upp en gnällig tråd i ett populärt forum om din otur.

Ja, ditt rykte här är något du bör tänka på, speciellt om du planerar att köpa/sälja varor. Jag som säljare kommer nog inte ge mig på att sälja dig en produkt även om du bjuder högst på denna då jag nu vet att det finns en risk att du kommer gnälla över dålig paketering och försöka tvinga till dig kompensation.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Jösses denna pöbel och inet fanboy's gör mig illamående!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Icte:

Dude, what? Du fick hem ett par (fullt fungerande) produkter vars kartonger var krossade p.g.a. PostNords hantering....

Wow, Dude, längre pallade jag inte läsa. Välkommen tillbaka till det första inlägget i tråden efter mitt originalinlägg. Nu är det PostNords fel igen. Attans!

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Jag fiskar inte specifikt efter kompensation eller pengar. Jag ville framföra till allmänheten hur bristfälliga Inets paketeringar kan vara. Jag ville även prova på Inets kundsupport om den var så grym som alla sade. Uppenbarligen inte riktigt så grym nej, standard procedures skulle jag nog säga.

Märkligt... Här kommer några citat från dig i denna tråd:

Skrivet av Xaves:

Pingvinstången gömde sig bakom moderkortet, instucken i ett litet hål för att hålla den på plats. Jordgubbsstång var det visst. Men tyvärr räcker inte den som plåster på såren när man får en försändelse som är (som om den vore) packad av dagisbarn.

Skrivet av Xaves:

Det är alltså vad ni erbjuder? En ursäkt och en erbjudan om att byta ut varan? Varför ska jag som drabbad kund, gå igenom allt krångel och all extra tid för att byta ut en produkt som annars fungerar? Det är ju principen det handlar om här, att jag fått en skadad vara p.g.a eran bristfälliga paketering.

Så, vad får jag för kompensation?

Skrivet av Xaves:

En ursäkt var det minsta jag förväntade mig, att få ett erbjudande om en reklamation faller inte under samma kategori som kompensation. Reklamerat varan hade jag kunnat gjort oavsett om Inet hade "erbjudit det" eller ej.

Skrivet av Xaves:

Till alla som gnäller över att jag vill ha kompensation. Självklart vill jag ha det, jag har betalat dyrt för premiumprodukter från ett premiumföretag som enligt de flesta har den bästa supporten och som dessutom vunnit "årets datorbutik" åtta år på raken.

Skrivet av Xaves:

Mja inte vet jag, erbjuda mig någon schysst produkt kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Och det är därför man inte ska göra returer enbart över skadade produktförpackningar.

Du ber (kräver) alltså om kompensation för att vara snäll mot INET?

Permalänk

Känns som om substansen i detta ämne är slut och kvar finns bara subjektiva bedömningar om personliga referenser om värdet på en kartong.

Fridens liljor på er! Det är fredag och jag gissar att det är flera än jag som sitter med en kall öl och väntar på att fredags pubben på någon TS kanal ska dra igång

Visa signatur

Nickade Nightswe men bytt för varför ha olika nick på olika platformar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Wow, Dude, längre pallade jag inte läsa. Välkommen tillbaka till det första inlägget i tråden efter mitt originalinlägg. Nu är det PostNords fel igen. Attans!

Skrivet av Icte:

... och Inet, som både bad om ursäkt och var ärliga med att de har ett litet problem just nu i form av paketering...

Läs vidare så fattar du att det är p.g.a. Inets paketering + PostNords hantering av paketen som att du fått mosade kartonger. Men i alla fall, nu vet jag att man inte kan ta dig seriöst.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

Jösses denna pöbel och inet fanboy's gör mig illamående!

Har handlat där säkert 2 ggr. USB-kablar typ. Wow. Such fanboy.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hultron:

Märkligt... Här kommer några citat från dig i denna tråd

Märkligt... Jag har för mig att jag skrev "specifikt" men du kanske inte brydde dig om den detaljen.

Självklart ville jag ha en kompensation. Men tråden är inte "specifikt" skapad för att fiska efter en sådan.

Jag var inte heller ute efter någon "specifik" kompensation.

Specifik, sug på det ordet lite och återkom sedan

Skrivet av 120hz:

Jösses denna pöbel och inet fanboy's gör mig illamående!

Hehe, mig med. Ska strax bryta, ska upp gräsligt tidigt i morgon och konsulta, sedan blir det mer datorskruvande.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Märkligt... Här kommer några citat från dig i denna tråd:

Det är lite som att se nån i mataffären stå med armarna i kors, gloendes på en och undra hur mkt man ska betala dom i skadestånd för att man stötte ihop med kundvagnen.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tror att tråden har gjort sitt nu. Frågor gällande enskilda supportärenden (returer, kompensation o.l.) tas bäst via de officiella supportkanalerna.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...