[Inet] Fraktskador pga. bristfällig paketering (mosad CPU-kartong)

Permalänk
Avstängd

Påminner mig om...beställde en fläkt från CDON...paketet som fläkten ankom i var 1x1M..gigantisk med massa papper i..''allt eller inget...eller?

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Trist att det här händer! Jag har iofs bara beställt via Inet en gång, och då med två separata försändelser (moderkort, psu). Fick tre paket hem, där två av dem var (framförallt) väl packade och hade pingvinstång. Blev lite fundersam över vad det tredje paketet innehöll då jag hade fått båda av prylarna jag beställt i de tidigare två. Visade sig vara en pingvinstång + ett paket pingvinstänger till.

Känns som om att personen som paketerat i fråga tänkt mer på utrymmeseffektivitet i paketen än att skydda produkterna. Trist!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179202:

Det har ju definitivt stått något ganska tungt ovanpå, och det är transportfirmans ansvarsområde.
Borde väl heller inte vara någon överraskning att Inet packar så där vid det här laget.
Tur att dom brukar ha en pingvinstång i.

Alla paket ska packas så att de tål frakhantering. Det ligger helt på de som packat, och fraktbolagen är endast ansvariga om du gjort det och det ändå blivit skadat (pga tex grovt felhantering). Det är därför man inte ska använda dessa skit "kartongliknande" saker. Som @VideoyGTX säger... det är en kvalitetsrisk de tar, och de räknar tom med att de flesta "skiter it det". Inte direkt vad jag förväntar mig från "årets butik"...

Men den dagen ett garantiärende sker, och du kommer in med produkten i original kartong på det sättet, så nekas du troligen garanti. Så kräv ersättning/dokumentering i dessa fall där det är skadat som TS förpackning är, oavsett om produkten fungerar eller inte, så du får dokumenterat att den var i detta skick när den ankom till dig, och om garantiärende behövs om tex 3 månader så finns detta dokumenterat.

Eller vill du själv sitta där och bråka med dem den dagen du måste returnera en vara?

Permalänk
Inet
Skrivet av Xaves:

Beställde lite datordelar och får hem ett packet som ser ut att vara packad av inkompetenta medarbetare.

Paketet består alltså av två lindor wellpap, utan stötdämpande material, med processorn överst som stötdämpare = Mosad processor :(.
Bilden är tagen direkt efter att buntbanden skurits loss och wellpappen vikt åt sidan.
http://abload.de/img/dsc_0744s4bgi.jpg
http://abload.de/img/dsc_0746r1x1k.jpg
http://abload.de/img/dsc_0752bsra6.jpg

Det var processorn som fick ta smällen denna gången

PS, hade inte pingvinstången vart instucken i ett litet hål i wellpappen så hade den garanterat! flugit ur!

Är ledsen och besviken på er Inet! Tveksam om jag kommer att handla hos er i fortsättningen.

Det här är absolut inte acceptabelt och vi tar självklart tillbaka produkten och skickar ut en ny oavsett om den skulle fungera eller inte, om det är det du önskar.

Det är tyvärr vi som har brustit i våra rutiner här. Visst har PostNord varit hårdhänta i sin hantering men det är absolut något som vi ska ta i höjd för när vi paketerar och väljer emballage. Och vi har supertydliga rutiner som vi faktiskt postat i forumet tidigare och om dom hade följts så hade det här inte uppstått.

Vi kommer alltid att ha en liten liten andel fraktskador och det kommer vi nog aldrig komma ifrån men här var det ett scenario som vi borde undvikit och känns otroligt tråkigt och onödigt.

Får helt enkelt be om ursäkt och vill du ha hjälp med retur så kontakta oss direkt på 031-652700 / info@inet.se.

Skrivet av Inet:

Vi tänkte att vi skulle reda ut lite hur våra rutiner ser ut när det kommer till packning. Nedan har ni våra två rutiner som ska gälla när vi packar varor och är framtagna ihop med Posten som har väldigt hårda regler för sånt här om man vill att försäkringar och annat ska gälla. Allt är noga reglerat och testat för att säkra upp att det ska tåla en hårdare hantering.

Rutin 1: Packning in en vik-kartong:

Steg 1:
Moderkort och processor - en rätt vanlig order hos oss.
http://www.inet.se/gfx/ext/packning/vik-kartong_1.jpg

Steg 2:
Processorn (eller andra ömtåligare produkter t ex mekaniska hårddiskar) får ett lager bubbelplast och en egen vik-kartong.
http://www.inet.se/gfx/ext/packning/vik-kartong_2.jpg

Steg 3:
Den egna vik-kartongen för processorn buntas separat. Notera "kanterna" som finns runtom - det är med flit för att absorbera stötar och säkra upp mot t ex fallskador.
http://www.inet.se/gfx/ext/packning/vik-kartong_3.jpg

Steg 4:
Processorn läggs sedan tillsammans med moderkortet i en större vikkartong. (Notera pingvinhållaren )
http://www.inet.se/gfx/ext/packning/vik-kartong_4.jpg

Steg 5:
Allt viks ihop..
http://www.inet.se/gfx/ext/packning/vik-kartong_5.jpg

Steg 6:
Buntas ordentligt med buntband och fraktsedel klistras på.
http://www.inet.se/gfx/ext/packning/vik-kartong_6.jpg

Steg 7:
Ordern är färdigpackad och redo att gå iväg till slutkund!
http://www.inet.se/gfx/ext/packning/vik-kartong_7.jpg

Dold text

Rutin 2: Packning av order som inte får plats i en vik-kartong:

Steg 1:
En större order där alla produkter inte får plats i en av våra vik-kartonger.
http://www.inet.se/gfx/ext/packning/vanlig-kartong_1.jpg

Steg 2:
Hårddiskarna får ett eget lager bubbelplast och vik-kartong precis som processorn.
http://www.inet.se/gfx/ext/packning/vanlig-kartong_2.jpg

Steg 3:
Alla varor paketeras i en "vanlig" kartong.
http://www.inet.se/gfx/ext/packning/vanlig-kartong_3.jpg

Steg 4:
Överflödigt utrymme fylls upp med bubbelplast för att säkra att varor inte studsar runt.
http://www.inet.se/gfx/ext/packning/vanlig-kartong_4.jpg

Steg 5:
Kartongen buntas ordentligt.
http://www.inet.se/gfx/ext/packning/vanlig-kartong_5.jpg

Steg 6:
Och sist åker fraktlappen på och ordern är reda att gå iväg till slutkund!
http://www.inet.se/gfx/ext/packning/vanlig-kartong_6.jpg

Dold text
Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Har handlat otaliga mängder gånger genom åren från er och alltid har det fungerat toppen, misstag och missar sker alla företag, jo alla. Alla får dock inte en tråd med sig på köpet.
Supertydliga rutiner som länkats ang hur packningen går till, det hela är självklart olyckligt för vem som än blir drabbad.
Nu har det ju som tur är löst sig snabbt för ts.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Steg 2:
Hårddiskarna får ett eget lager bubbelplast och vik-kartong precis som processorn.
http://www.inet.se/gfx/ext/packning/vanlig-kartong_2.jpg

kan ju säga att på senaste tiden stämmer inte det där.

jag köpte 3st 8tb wd reds för ungefär 2-3 veckor sedan tillsammans med en 250gb ssd.
fick bubbelplast runt wd reds men dom hade inte sin egna vikförpackning. allt låg istället i en enda stor vikförpackning

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Jag fick precis hem ett paket (vik-kartong) där lådan inuti hade liknande "skada".
Endast lådan, produkten i sig var OK.

Gissningsvis så berodde det på att buntbanden spändes åt för hårt, då det inte var någon yttre skada på kartongen.
Värt att se över om så är fallet, @Inet.

Permalänk
Inet
Skrivet av Christley:

kan ju säga att på senaste tiden stämmer inte det där.

jag köpte 3st 8tb wd reds för ungefär 2-3 veckor sedan tillsammans med en 250gb ssd.
fick bubbelplast runt wd reds men dom hade inte sin egna vikförpackning. allt låg istället i en enda stor vikförpackning

Hm, det är inte bra. Mycket bra feedback och har redan tagit upp det här med lageransvarig.

Tack!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Jag har kanske fått 4 sådana paket fast då har det aldrig varit någon liten kartong som din cpu som har kunnat tagit mycket tryck som kommer av att de lastar på den stora kartongen som blir mycket högre på den lilla.

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Paddanx:

Alla paket ska packas så att de tål frakhantering. Det ligger helt på de som packat, och fraktbolagen är endast ansvariga om du gjort det och det ändå blivit skadat (pga tex grovt felhantering). Det är därför man inte ska använda dessa skit "kartongliknande" saker. Som @VideoyGTX säger... det är en kvalitetsrisk de tar, och de räknar tom med att de flesta "skiter it det". Inte direkt vad jag förväntar mig från "årets butik"...

Men den dagen ett garantiärende sker, och du kommer in med produkten i original kartong på det sättet, så nekas du troligen garanti. Så kräv ersättning/dokumentering i dessa fall där det är skadat som TS förpackning är, oavsett om produkten fungerar eller inte, så du får dokumenterat att den var i detta skick när den ankom till dig, och om garantiärende behövs om tex 3 månader så finns detta dokumenterat.

Eller vill du själv sitta där och bråka med dem den dagen du måste returnera en vara?

Nej absolut inte, du har rätt där.

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Har börjat beställa från Komplett istället då de paket jag fått därifrån är rejält paketerade.

har fått moderkort skickade från komplett i bara moderkortskartongen ihoptejpad så den inte ska gå upp och adresslappen klistrad på kartongen så alla har sina ställen att fuska på. sålänge cpu´n funkar ser ja inget att gnälla på kartongen åker ju ändå i soporna så fort man sett att datorn fungerar korrekt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

kartongen åker ju ändå i soporna så fort man sett att datorn fungerar korrekt.

I vissa fall krävs originalförpackningen vid garantiärenden, så det är bäst att se upp.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

har fått moderkort skickade från komplett i bara moderkortskartongen ihoptejpad så den inte ska gå upp och adresslappen klistrad på kartongen så alla har sina ställen att fuska på. sålänge cpu´n funkar ser ja inget att gnälla på kartongen åker ju ändå i soporna så fort man sett att datorn fungerar korrekt.

Normalt sett hade jag hållit med dig, men det är principen det handlar om....oavsett butik.
Ens varor ska inte komma hem med helt söndersmashade kartonger bara för att, sen så är kartonger alltid bra att ha vid en eventuell försäljning.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Att posten skulle ha varit "hårdhänta" tivivlar jag på. Alla paket staplas, och innan dem kommer till sorteringen så slängs alla paket i en stor säck där paket som inte är bra packade tyvärr krossas. Det är ju därför man använder en kartong med dämpande material runt om. Både för att katrongen ska kunna ge ökad rigiditet (så att inte inehållet inne krossas) och för att inehållet ska tåla eventuella fall från marken eller åkande 10 meter ner från en ruchkana eller liknande.

Förr i tiden fick man alltid en riktig kartong som hade åt miståne 5 cm dämpning run om, sedan så började säljarna skicka kartong med ingen dämpning i, dvs. endast originalkartongen placerad i en annan kartong, och nu så får man endast en vikt partongbit kring emballaget.

Jag tvivilar inte på att varorna klarar att packas så "slarvigt", de har ju trots allt orginalemballaget som är designat för att skydda produkten. Problemet är att säljarna oftast kräver att man ska packa varorna vid retur mycket bättre än vad de skickades till kund.

Själv har jag inte fått en enda produkt väl packad (så som affärerna hävdar att man ska packa vid retur) på jag vet inte hur länge. 90% har levererats i en vikt kartong oavset om det har varit moderkort, processor, grafikkort, minnen, osv. Jag har handlat från alla de "större" butikerna.

Men som sagt, tiden som sparas och pengarna som sparas på packmaterial är nog väsentligt för att riskera att en och annan reklamerar produkten. De flesta som köper hänger ju inte på swec och de bryr dig troligen inte hur grejerna är packade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

kan ju säga att på senaste tiden stämmer inte det där.

jag köpte 3st 8tb wd reds för ungefär 2-3 veckor sedan tillsammans med en 250gb ssd.
fick bubbelplast runt wd reds men dom hade inte sin egna vikförpackning. allt låg istället i en enda stor vikförpackning

Kan bara hålla med om att HDD förpackningen är under all kritik !

Fick hem 2 st WD red 4TB för 5 dagar sedan som bara låg i bubbel plast och åkte runt i kartongen.

Som tur så var inget sönder, skärpning @Inet

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Inaktiv

Sådär såg min 6600k från Netonnet ut också, packad på liknande vis. Men det är inte direkt någonting som kan gå sönder, lite trist med mosad förpackning bara.

Permalänk
Medlem

Inet har paketerat så i flera år. Första gången jag märkte av deras nya packetering vad när polaren beställde sin dator som jag skulle sätta ihop åt han. Var lika ihopknölat också. Det vari5 2500K, Z68 osv så en 6-7K grejor som var packade precis som TS bild.

Har fått det så flera gånger med och jag har i bland haft hål stora nog att det är under att saker och ting inte trillat ur.
Tom folk på utlämningsstället undrade lite vad det var frågan om en gång när jag beställt grejor som var mindre än hålen i emballaget.
Då var man nervös det är säkert och hon som lämnade ut det sa att hon intygar hur uselt det var packat om något saknas.

Nej deras paketering är jag inget fan av och kan jag köpa för samma peng på ett anat ställe så blir det inte Inet.

Ren snålhet som som gör att dom packar så jävla uselt då dom som sagt gjort det i minst 4 år på regelbunden basis.
Dom vet att folk inte orkar klaga så länge skiten inte går sönder men denna typ av packetering, vad som ser ut som en ihopfäld låda med svarta buntband runtom, det är deras standard paketering senaste 4+ åren och inget annat. Får man en låda med vaddering då har man tur för det är undantaget.

Det faktum att man vet att Inet packar som skit hälften av gångerna, Även CDON gör det, fick två diskar av CDON där diskarna gnidit sig igenom ESD påsarna när diskarna kanat runt emot varan.
Så båda dom butikerna köper jag typ inte diskar av då bubbelplats eller skumgummi är ett MINIMUM, ett ABSOLUT MINIMUM för att jag ska köpa igen.

Därför betalar jag hellre 100Kr extra på Dustin för en HDD då den alltid kommer i egen papp låda med eget skumgummi.

Permalänk
Medlem

@inet Jag fick hem min 480GB SSD här om dagen om den hade inte heller någon typ av bubbelplast runt sig utan den låg i sin kartong med vik-kartong runt sig, den funkar kanon, men känner att det har blivit lite missar i dom senaste ordrarna som jag har lagt. vet inte om det beror på att det är många ordrar för er att hantera så personalen väljer att ta lite genvägar för att hinna med, men det är inte lika bra som det en gång var.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Aktieägarna vill ha mer avkastning annars hotar dem med att inte investera, så inet måste kapa kostnader. Troligtvis något i den stilen. De flesta varorna som skickas skadas ju trots allt inte så det är bara att köra på som vanligt.

Permalänk
Medlem

Problemet är att Inet använder Exertis (distributör) som lagerförvaltare, och som skickar deras paket.

Vet inte exakt hur paketen packas, om de bara strappas ihop av robot eller om det plockas av robot också, men problemet har funnits i ca 2 år (då investerades i denna robot). Vi har fått en del paket av captech/exertis som packats på mindre bra sätt, likt detta. Många gånger skickat info om bristfälliga rutiner och dålig paketering, men det blir tyvärr inte bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

I vissa fall krävs originalförpackningen vid garantiärenden, så det är bäst att se upp.

Originalförpackning har återförsäljare ingen rätt att kräva tillbaka, däremot uppskattas det gärna då leverans från butik till leverantör blir smidigare så. Det underlättar för ÅF på alla sätt och vis helt enkelt - men neka dig garantin får de inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Jag glömde faktiskt bort att man kunde få gratis frakt om man angav sweclockers koden. Så jag betalade fullpris på min frakt ändå. Tycker iofs att man borde få gratis frakt oavsett när man handlar för så stora belopp. Gissar att Inet likes it their way... :/

men nu får du väll ge dig för fan...

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

PostNord = PostMord

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cr0wl3y:

Är det bara jag som tycker att omgivningen på kortet ser lite underhållande ut? Två utbrunna tändstickor på ett litet grönt porslinsfat. En prydnadsgris som hänger över en silverbricka, 1 burk krydda och en trådad mus kopplad till någon form jobbdesktop eller liknande

@Xaves är kryddan till för grisen eller processorn?

Hehehe, kryddburken är en gammal kanelkryddsburk (santa maria) som i nuläget innehåller malen Scotch Bonnet chili (inköpt på en mycket liten delikatessbutik på en småö i Danmark), grymt stark är den! Kryddan är tänkt till min mat, inte till dekorationsgrisen (jag samlar på grisar f.ö).

Skrivet av Inet:

Det här är absolut inte acceptabelt och vi tar självklart tillbaka produkten och skickar ut en ny oavsett om den skulle fungera eller inte, om det är det du önskar.

Det är tyvärr vi som har brustit i våra rutiner här. Visst har PostNord varit hårdhänta i sin hantering men det är absolut något som vi ska ta i höjd för när vi paketerar och väljer emballage. Och vi har supertydliga rutiner som vi faktiskt postat i forumet tidigare och om dom hade följts så hade det här inte uppstått.

Vi kommer alltid att ha en liten liten andel fraktskador och det kommer vi nog aldrig komma ifrån men här var det ett scenario som vi borde undvikit och känns otroligt tråkigt och onödigt.

Får helt enkelt be om ursäkt och vill du ha hjälp med retur så kontakta oss direkt på 031-652700 / info@inet.se.

Det är alltså vad ni erbjuder? En ursäkt och en erbjudan om att byta ut varan? Varför ska jag som drabbad kund, gå igenom allt krångel och all extra tid för att byta ut en produkt som annars fungerar? Det är ju principen det handlar om här, att jag fått en skadad vara p.g.a eran bristfälliga paketering.

Så, vad får jag för kompensation?

Skrivet av Marticus:

men nu får du väll ge dig för fan...

Detsamma

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Hehehe, kryddburken är en gammal kanelkryddsburk (santa maria) som i nuläget innehåller malen Scotch Bonnet chili (inköpt på en mycket liten delikatessbutik på en småö i Danmark), grymt stark är den! Kryddan är tänkt till min mat, inte till dekorationsgrisen (jag samlar på grisar f.ö).

Det är alltså vad ni erbjuder? En ursäkt och en erbjudan om att byta ut varan? Varför ska jag som drabbad kund, gå igenom allt krångel och all extra tid för att byta ut en produkt som annars fungerar? Det är ju principen det handlar om här, att jag fått en skadad vara p.g.a eran bristfälliga paketering.

Så, vad får jag för kompensation?

Detsamma

Snälla säg att detta klagande är pga av att processorn är trasig, och inte bara att det gäller en tillklämd orginalkartong.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

@93Clocker: Det var mitt paket det där. Jag håller med om att det är usel paketering, men som tur var hade inget gått sönder, så jag orkade inte bry mig.

Permalänk
Avstängd

Jösses vad nån verkligen fiskar efter pengar, hade absolut inte blivit förvånad om det är du själv som mosat kartongen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Det är alltså vad ni erbjuder? En ursäkt och en erbjudan om att byta ut varan? Varför ska jag som drabbad kund, gå igenom allt krångel och all extra tid för att byta ut en produkt som annars fungerar? Det är ju principen det handlar om här, att jag fått en skadad vara p.g.a eran bristfälliga paketering.

Så, vad får jag för kompensation?

Ja kom igen Inet, skicka ut en ny processorkartong till denna stackars drabbade kund, annars kan han ju inte avnjuta sina nya fungerande delar.

Herregud alltså, det är stort av dem att ens erbjuda ett utbyte pga en liten mosad kartongbit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xaves:

Det är alltså vad ni erbjuder? En ursäkt och en erbjudan om att byta ut varan? Varför ska jag som drabbad kund, gå igenom allt krångel och all extra tid för att byta ut en produkt som annars fungerar? Det är ju principen det handlar om här, att jag fått en skadad vara p.g.a eran bristfälliga paketering.

Så, vad får jag för kompensation?

Det verkar som att det lutar mer åt en dålig kund än ett dåligt företag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Så, vad får jag för kompensation?

Så det räcker inte med att Inet lägger tid på detta, svarar dig med ett ordentligt och uttömmande besked och förklarar allt från deras sida. De tar dessutom på sig felet helt och hållet och ber om ursäkt för det inträffade samt erbjuder dig att få varan utbytt oavsett om den fungerar eller inte.

Kompensation.. ja herregud.

Vad vill du ha? En lifetime supply av pingvinstänger för denna otroligt traumatiska upplevelse?

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz