Dags för ny nördyta med multipla skärmar. Råd!

Permalänk
Medlem

Dags för ny nördyta med multipla skärmar. Råd!

Hejsan,

Känner att det är dags att förnya min arbetsyta med nya skärmar (och ett skrivbord etc). Är ingen superhaj på skärmar, även fall jag förstår det grundläggande.
Sysslar en hel del med programmering, så det är främst för det syftet. Kan väl hända att jag kikar på streams eller så medans jag jobbar, men vi snackar inte "ta fram popcorn-skålen, nu är det filmdags" här. Spelar spel gör jag även ibland, dock sällan FPS, utan mest Dota 2 / Civilization och diverse indie spel mm. Har aldrig varit petig, och behöver inte dom mest optimala skärmarna för spelandets skull.

I dagsläget sitter jag med två Philips 246ELH t.ex. och har väl aldrig haft något att klaga med dom.

Just nu lutar det åt en setup med tre skärmar, varav två med pivot kanske. Gillar att ha en skärm i mitten framför mig. Har kikat en del på Dell U3415W, som skulle vara najs som den primära i mitten då, men knappast tre st. sådana. Och vid var sin sida skärmar med pivot som gör det lite estetiskt snyggt. Men alla förslag mottages!

Så för att sammanfatta:
27+ , helst 30+, tum på minst en av skärmarna.
Primärt syfte: Programmering
Sekundärt syfte: Spel antar jag, men är ej petig.
Högtalare är ej nödvändigt.

Freesync, är väl bonus.

Har ingen specifik budget, men visst är väl inte så sugen att lägga över 15k för skärmarna.
Kör i dagsläget två st Sapphire Radeon R9 290 Tri-X, om det spelar roll.

Också bonus om någon har tips på Fäste som lämpar sig, och ett najs skrivbord

Tack på förhand!