Bredband slutar fungera intermittent?

Permalänk
Medlem

Bredband slutar fungera intermittent?

Sen ett par dagar problem med att bredbandet slutar fungera, reparera anslutningen går inte, när jag kollar status på uppkopplingen ser jag att absolut ingen trafik flödar och startar jag om datorn fungerar det direkt utan vidare åtgärd.
Kan installera en bunt spel med både origin, steam samtidigt och ha en ftp server aktiv utan att det krashar men lite känsligt med µtorrent, inte så det krashar direkt men kan krasha efter en stund även när trafiken är minimal.
Windows 7 64bit premium, inga uppdateringar har gjorts och sitter med comhem 50/50 netgear cg3700.

Nätverk är inte riktigt min grej så undrar om nån har ett bra tips på var jag ska börja felsöka?
/Raven6666

Permalänk
Medlem

Om den dör är den blir hårt belastad så är den halvt kaputt. Eller så är det model sämre så man får räkna med problem efter ett tag. Antar att reperationsgrejset gör en förnyelse av ipt? Hur ofta sker det, flera ggr per dag? Oavsett om ni använder internet eller inte? nästa gång den dör kan du kolla ipconfig / all på din dator, skriver du i kommandotolken: start->kör->skriv: cmd.
Kan du logga in på enheten när internet slutar fungera, pinga den? Prova också pinga 8.8.8.8 funkar det? Prova isf pinga www.google.se. Det är väl en bra början. Pinga gör du också via kommandotolken (startmenyn->alla program->tillbehör

Kör du med kabel eller trådlöst? Är ni flera som använder internet och det slutar fungera för alla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av raven6666:

Sen ett par dagar problem med att bredbandet slutar fungera, reparera anslutningen går inte, när jag kollar status på uppkopplingen ser jag att absolut ingen trafik flödar och startar jag om datorn fungerar det direkt utan vidare åtgärd.
Kan installera en bunt spel med både origin, steam samtidigt och ha en ftp server aktiv utan att det krashar men lite känsligt med µtorrent, inte så det krashar direkt men kan krasha efter en stund även när trafiken är minimal.
Windows 7 64bit premium, inga uppdateringar har gjorts och sitter med comhem 50/50 netgear cg3700.

Nätverk är inte riktigt min grej så undrar om nån har ett bra tips på var jag ska börja felsöka?
/Raven6666

Prova uppdatera datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av swehunter2000:

Prova uppdatera datorn

Ah läste snabbt och tolkade det som att du inte uppdaterat routern Fast om det slutar för alla enheter samtidigt så beror det inte på datorn. Men som hunter säger, uppdatera datorn oavsett.

Kom på en sak till. Kolla http://www.dd-wrt.com/site/index om din router har stöd för dd-wrt. Gör routern mycket stabilare rent allmänt och i vissa fall mer/bättre funktioner.
Vad är det för router? Skulle troligen också hjälpa folk att ge dig mer tips.

Permalänk
Medlem

Använder ingen router och kör trådat, en användare och det krashar oavsett belastning.