Permalänk
Medlem

Basic Java kurs i Vancouver?

Hej SweC,

Jag har fått OK från jobbet att gå en javakurs och jag får välja vart jag vill ta kursen.
Eftersom jag har ett brinande intresse för skidåkning tänkte jag slå två flugor i en smäll och ta kursen i Vancouver.
Jag har lite basic kunskap om Java men tänkte ändå gå en introduktionskurs.

Det verkar finns ett väldigt stort utbud, nästan lite för mycket. Många av utbildningarna när jag googlar verkar vara online eller "Live online". Jag vill helst gå en kurs där man sitter face to face med utbildaren.

Det jag har hittat är:
http://www.nobleprog.ca/java-fundamentals-maven/training-cour... - Oklart vad de menar med "Public class room" men jag uppfattar det som att det är på plats iaf. Men priset? Ser jag rätt att den kostar 9750 CAD?

https://www.webucator.com/java-training/course/introduction-j... - Den här kursen innehåller precis det jag är ute efter men är en "Live online" kurs.

Anledningen till att jag vill lära mig java är att jag ska rikta in mig på testautomatisering, jag jobbar idag som teknisk testare.

Finns det någon som har tips på sajter eller kursers för java och då gärna i kanada, vancouver är inget måste men iaf gärna i British columbia området.

Visa signatur

NAS: QNAP TS-469L | 4x3TB WD RED - 3GB ram

Permalänk
Medlem

Varför går du inte kursen på University of BC? Väl ansett universitet och de borde ha specifika kurser anpassade efter industrins behov.

Vancouver är en väldigt fin stad dessutom, hamnar du där kommer du ha det hur bra som helst! Vet inte hur skidåkningen är men naturen är helt oslagbar.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Mattecoach

Varför går du inte kursen gratis i Sverige? Bara att söka på valfritt universitet/högskola...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Varför går du inte kursen gratis i Sverige? Bara att söka på valfritt universitet/högskola...

Han ville ju kombinera nytta med nöje

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av al10001:

Han ville ju kombinera nytta med nöje

Jag förstod det, men är 64000 kr för kursen värt det? Om jag hade varit arbetsgivaren hade jag nog inte tyckt det...
Vill man åka skidor kan man ju göra det efter.

Ett alternativ är att plugga någonstans inom EU då det är gratis. T.ex. alperna.