Lenovo Tab 3 TB3-X70F 10.1 vs Lenovo Tab 2 A10-70 10.1

Permalänk
Inaktiv

Lenovo Tab 3 TB3-X70F 10.1 vs Lenovo Tab 2 A10-70 10.1

Hej. Planerar att införskaffa en platta inför skolstarten. Står i valet mellan dessa två.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/246088-l...

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/232287-l...

Min fråga är då vilken jag ska välja. Priset är just nu väldigt likt. Just nu lutar jag åt den modernaste. Men samtidigt så läste jag att den har långsammare processor, vill väldigt gärna inte ha en seg platta.

Ska användas till största del för läsande och annat skolrelaterat arbete. Så det är absolut viktigt med responsiv interface och skärm som inte tröttar ut ögonen i för hög grad.

Permalänk
Medlem

Kör på Tab 3 med Android 6.0. Men om du ska använda den till skolarbete bör Windows-platta vara bättre. Titta in exempelvis.. T100HA.

Permalänk

Jag upplevde Lenovon som väldigt vek och kan inte rekommendera ett köp.

Permalänk
Medlem

Köpte nyss en Tab 2 när den var på rea för 1490:- hos elgiganten, brukar vara rea på denna platta lite då och då.

Upplever inga som helst problem med den, prestandan räcker gott för vardagligt bruk. Räcker säkert inte till om man planerar att spela avancerade 3d-spel, men om man som jag mest ska surfa, läsa, titta på film, sortera och gallra bilder i raw-format mm så duger den alldeles utmärkt. Beror såklart på vad man har för förväntningar. Som oväntad bonus så märkte jag att den har gps och vibrator, något som jag inte hade räknat med. Skärmen är trevlig och batteritiden är i sammanhanget mycket bra. Ställer man inte den på att inte ha wifi igång när den är i standby så verkar batteriet klara sig i någon månad eller så i just standbyläge. Kort sagt en alldeles utmärkt budgetplatta. Finns garanterat plattor som är bättre på allt, men då kostar det också därefter.

Interfacet är i mitt tycke responsivt och skärmen är som sagt trevlig med bra upplösning. Men precis som de flesta andra plattor så är den högblank så det blir en hel del reflexer i skärmen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lorault:

Kör på Tab 3 med Android 6.0. Men om du ska använda den till skolarbete bör Windows-platta vara bättre. Titta in exempelvis.. T100HA.

Den ''T100HA'' verkar vara ett bra köp, 4GB RAM och gott med lagring, samt en Atom Z8500.

Jag kan tänka mig att köpa en sådan, tack för tipset!

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Den ''T100HA'' verkar vara ett bra köp, 4GB RAM och gott med lagring, samt en Atom Z8500.

Jag kan tänka mig att köpa en sådan, tack för tipset!

Jag är nöjd med min Book. Använder den för spela upp till en inkopplad TV och slösurf. Dessutom skönt att koppla bara ur tangentbordet och använda den som surfplatta.