World of Warcraft - Legion - Vilka kommer spela?

Permalänk

World of Warcraft - Legion - Vilka kommer spela?

Tjena alla sweclockers medlemmar!

Expansionen är strax här och jag tänker enkelt bara fråga vilka som kommer spela, jag lutar mig åt framförallt ni som lirar Horde.

Jag kommer tillsammans med ett par vänner spela igenom hela expansionen men har absolut inga planer på att raida, jag vill bara köra najs content, framförallt 5-manna instanser och bara ha det riktigt jävla gött. Och de som kommer hänga med mig och spela är duktiga vilket gör allting så mycket roligare.

Jag vet att det finns många här som är precis som mig, folk som inte kan lägga lika mycket tid längre på ett sånt här spel, som inte kan raida eller göra något som kräver många dagars spelande med flera timmar i sträck för att de antingen har skaffat familj eller helt enkelt har prioriterat annat, men man vill ändå uppleva expansionen så gott man kan.

Så jag slänger in en liten tråd här och ser vilka som skulle vara sugna att hänga med, som är duktiga spelare.

Men varför skulle ni vilja svara på den här tråden? Vad finns det som säger att jag är en duktig spelare att investera min lilla tid jag har för just dig? För att inte tråka ut er så skriver jag lite kort vad jag har åstadkommit under åren som gått (framförallt de tidiga)

Vem är jag och vad har jag gjort?
Jag är en snubbe på 28 år som har spelat WoW ända sen betan, jag körde seriöst raidande genom allt vanilla content, hela The Burning Crusade samt Wrath of the Lich King.
Jag har en serverfirst i bagaget med min gamla guild som leddes av jag och mina två bröder - The Eye of Eternity (Heroic) Cleared → Eon - 23rd Nov 2008
Horde 2nd på kil'jaeden (pre nerf patch)
Tidig kill på Lich King, tror vi var 3e Horde på den.

Nä men om ni är sugna så hojta fan, tror det här kan bli riktigt najs, framförallt att Karazhan kommer komma tillbaka lite senare som 5-manna raid typ.

Jag kommer lira Demon Hunter tank denna expansionen. Jag spelar på servern Bladefist som är crossrealm med Zenedar och Frostwhisper

Battletag: Zhoto#2527

Permalänk
Medlem

Kommer spela som Enhancement Shaman på Ragnaros EU. Blir även en Demon Hunter som alt.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Kommer spela som Enhancement Shaman på Ragnaros EU. Blir även en Demon Hunter som alt.

grymt, blir najs om fler folk vill vara med å lira

Permalänk
Medlem

Kommer att spela men kör tyvärr alliance, precis flyttat över från horde pga. vänner som spelar hos det blå laget.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Kommer köra vid 12 slaget har kört wow sen 2004 och testat alla expansions . Jag och en polare kommer köra fast har fler vänner fast dem är allys . Hälsningar från veteran till veteran Commander . Kör Hunter på Darksarrow horde fast har massa alts . Är främst pvpare men kommer testa pve i legion pga de grymma tbc temat .

btw har många lvl 100 men kommer maina både Survival hunter och Demon hunter .D

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Kommer att spela men kör tyvärr alliance, precis flyttat över från horde pga. vänner som spelar hos det blå laget.

Den raidingguilden jag körde lite med i Warlords har bytt över till alliance, så kommer inte kunna köra med dom... vill aldrig lira med det blåa laget, har väl spelat upp till lvl 18 som mest, diggar horde för mycket faktiskt.

Skrivet av Lexius:

Kommer köra vid 12 slaget har kört wow sen 2004 och testat alla expansions . Jag och en polare kommer köra fast har fler vänner fast dem är allys . Hälsningar från veteran till veteran Commander . Kör Hunter på Darksarrow horde fast har massa alts . Är främst pvpare men kommer testa pve i legion pga de grymma tbc temat .

btw har många lvl 100 men kommer maina både Survival hunter och Demon hunter .D

Låter riktigt fett, bara till att adda eller hojta så kan vi säkert lira lite dungeons å så när folk har börjat dinga max level

Permalänk
Medlem

Ska fixa käk och sen sova fram till 00:00, tog ledigt i 3 dagar för att kunna köra med guildet. Hype

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem

Ska levla upp med min fru till 110 som Alliance, bara casual, nån dungeon ibland typ. Jag kör nog enhancement shaman även om den blev tråkigare efter senaste patchen, och hon kör beast mastery hunter. Jag spelar lite mer så kommer levla upp en demon hunter och druid på horde senare också.

Vilket klockslag börjar det i Sverige btw? Tolv nu inatt?

Permalänk

Horde, spelat sedan 2007. Ska i första hand levla upp warrior och Lock. Jobbar natt så blir inte speciellt mycket raidande. Kommer att köra fem manna hc/mythic när man är redo.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

Vad "tråkigt" att man "råkade" tajma in semestern i samband med releasen av Legion...

Permalänk
Skrivet av ante9224:

Ska fixa käk och sen sova fram till 00:00, tog ledigt i 3 dagar för att kunna köra med guildet. Hype

Kör hårt! Hype

Skrivet av Frux:

Ska levla upp med min fru till 110 som Alliance, bara casual, nån dungeon ibland typ. Jag kör nog enhancement shaman även om den blev tråkigare efter senaste patchen, och hon kör beast mastery hunter. Jag spelar lite mer så kommer levla upp en demon hunter och druid på horde senare också.

Vilket klockslag börjar det i Sverige btw? Tolv nu inatt?

Övertala henne att horde är bäst bara, gillar ändringarna på druiden väldigt mycket, ska bli kul att lira som alt.
Jupp, Midnatt drar det igång, ni kan följa countown här - http://www.mmo-champion.com/content/5937-Patch-7-0-3-Hotfixes...

Skrivet av devilstar:

Horde, spelat sedan 2007. Ska i första hand levla upp warrior och Lock. Jobbar natt så blir inte speciellt mycket raidande. Kommer att köra fem manna hc/mythic när man är redo.

Låter gött, kommer köra liknande, för mycket annan skit som tar upp massor med tid

Skrivet av Billy Joe Bob:

Vad "tråkigt" att man "råkade" tajma in semestern i samband med releasen av Legion...

har du 2 veckors (extra) nötande i expansionen nu då?

Permalänk
Medlem

Lirade Resto i Vanilla och raidade allt då! Jag försökte fixa lite Feral gear under tiden då jag tyckte Feral PvP var skitroligt. Lyckades få Draconic Maul innan TBC, vilket jag fortfarande tycker är ett av de snyggaste vapnen i WoW.

I TBC körde jag Feral både i PvE och PvP och raidade allting då också. Gick bra! Feral var ganska stark som jag minns det. Efter ett tag tröttnade jag och la ner.

Lirade lite under WOTLK men inget raidande, tröttnade snabbt.

Sedan började jag lira igen i WOD. Det var riktigt roligt fram till dess att man inte längre hade någonting att göra. Raidsen var roliga men all content släpptes ju alldeles för långsamt, och Garrisons var bara jobbigt. PvP:n struntade jag i (förutom nån BG här, nån Ashran där) och tur är väl det för den sägs ha varit hemskt dålig.

Nu inför Legion har jag förberett min druid för Resto, en rogue, och en shaman. Jag vill helst köra rogue då jag tycker det är skitkul, men kommer att försöka hålla druiden ungefär på samma nivå så att jag har en healer redo om det skulle behövas. Kanske t.o.m. försöka geara upp Guardian så jag kan tanka också? Shaman har jag mest för att den verkar ganska rolig, men jag kommer nog inte lägga så mycket tid på den.

Tvingades köra Alliance under WOD pga en bekant hade ett guild på den sidan, men nu är jag äntligen tillbaka till Horde igen. Tusen gånger bättre faction, på alla möjliga sätt.

Permalänk
Medlem

Jag och min windwalker är redo!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Funderar på att lägga mig tidigt så att jag kan gå upp vid tre-fyra och spela lite innan jag måste iväg
samt förhoppningsvis slippa de värsta laggen vid release. Kommer aldrig glömma releasen av WoD :S

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Medlem

Tjenare! Snubbe på 28 år här med, lirat on-off sedan några veckor in i vanilla. Inget direkt hardcore-spelande längre på grund av fru och barn. Brukar oftast spela senare på kvällen.

Kommer maina Fire Mage på Horde Ragnaros. Letar alltid efter fler folk att spela med! Lägg gärna till mig: Beta#2705

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk

Kommer spela, men primärt alliance på emerald dream, lite horde på chamber of aspects ibland också.
kommer maina en Destro warlock genom legion som det ser ut nu.

spelat privatserver sedan lich king, och retail sen cata, men ska man vara petig så spelad jag vanilla, i en hel vecka! men räknar inte in det

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Kommer säkerligen spela...men blir som vanligt 1-2 mån så är det klart sen och man lägger wow på hyllan igen

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Har just köpt det och spelat igenom DH quest-linjen. Men efter att ha spelat andra modernare spel så känns WoW lite föråldrat. Fast kommer nog att spela till level 110 bara för att se lite story och så. Efter det får vi se hur det blir.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk

Kommer lira ifrån tolvslaget och fram tills jag somnar vid datorn Om någon känner för att lira är det bara skicka ett PM, spelar Alliance på Silvermoon (DH Tank).

Permalänk
Administrativ avgift

Kommer tillbaka från WOD efter myhthic archi var på farm. Byter till svenska vännernas guild på stormscale och får äntligen spela mage igen då jag vart tvingad att byta till Paladin i WOTLK

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

Är det inatt ni snackar om? Kommer man kunna lira inatt 00:00 ?? :D:D

Permalänk
Skrivet av ackwell:

Lirade Resto i Vanilla och raidade allt då! Jag försökte fixa lite Feral gear under tiden då jag tyckte Feral PvP var skitroligt. Lyckades få Draconic Maul innan TBC, vilket jag fortfarande tycker är ett av de snyggaste vapnen i WoW.

I TBC körde jag Feral både i PvE och PvP och raidade allting då också. Gick bra! Feral var ganska stark som jag minns det. Efter ett tag tröttnade jag och la ner.

Lirade lite under WOTLK men inget raidande, tröttnade snabbt.

Sedan började jag lira igen i WOD. Det var riktigt roligt fram till dess att man inte längre hade någonting att göra. Raidsen var roliga men all content släpptes ju alldeles för långsamt, och Garrisons var bara jobbigt. PvP:n struntade jag i (förutom nån BG här, nån Ashran där) och tur är väl det för den sägs ha varit hemskt dålig.

Nu inför Legion har jag förberett min druid för Resto, en rogue, och en shaman. Jag vill helst köra rogue då jag tycker det är skitkul, men kommer att försöka hålla druiden ungefär på samma nivå så att jag har en healer redo om det skulle behövas. Kanske t.o.m. försöka geara upp Guardian så jag kan tanka också? Shaman har jag mest för att den verkar ganska rolig, men jag kommer nog inte lägga så mycket tid på den.

Tvingades köra Alliance under WOD pga en bekant hade ett guild på den sidan, men nu är jag äntligen tillbaka till Horde igen. Tusen gånger bättre faction, på alla möjliga sätt.

Förstår precis vad du menar, och ja feral var starkt i TBC, druider allmänt var awesome i både pve och pvp.

Jag har labbat runt lite med min druid och läst på, kollat lite videos och jag måste säga att både katt och björn är riktigt najs att lira, har bra känsla och impact i specsen.

Ja, man ska bara spela det man själv vill spela, annars blir det bara tråkigt i slutändan.

Skrivet av Marticus:

Jag och min windwalker är redo!

Grymt! Hur tycker du att monksen är nu efter patchen?

Skrivet av Ajin:

Funderar på att lägga mig tidigt så att jag kan gå upp vid tre-fyra och spela lite innan jag måste iväg
samt förhoppningsvis slippa de värsta laggen vid release. Kommer aldrig glömma releasen av WoD :S

Funderade på samma sak, men jag försöker jobba in lite extra timmar och sluta lite tidigare varje dag från jobbet istället, gött att starta innan folk kommer hem från skolan eller jobbet när det börjar bli lite tryck

Skrivet av Beta:

Tjenare! Snubbe på 28 år här med, lirat on-off sedan några veckor in i vanilla. Inget direkt hardcore-spelande längre på grund av fru och barn. Brukar oftast spela senare på kvällen.

Kommer maina Fire Mage på Horde Ragnaros. Letar alltid efter fler folk att spela med! Lägg gärna till mig: Beta#2705

Kul! Ses ingame!

Skrivet av Toivo83:

Kommer säkerligen spela...men blir som vanligt 1-2 mån så är det klart sen och man lägger wow på hyllan igen

Kanske låter konstigt, men jag tror faktiskt att det kommer hålla längre denna gången, framförallt med att karazhan kommer tillbaka som 5-manna raid

Skrivet av mibsweden:

Har just köpt det och spelat igenom DH quest-linjen. Men efter att ha spelat andra modernare spel så känns WoW lite föråldrat. Fast kommer nog att spela till level 110 bara för att se lite story och så. Efter det får vi se hur det blir.

Gameplay är ju lite oldfashioned, men å andra sidan så har det gjort att det här spelet har rullat på så länge. Men jag diggar verkligen det mesta av hur de har gjort om klasserna och hur de känns, så du kanske hittar något du diggar.

Skrivet av andra94:

Kommer tillbaka från WOD efter myhthic archi var på farm. Byter till svenska vännernas guild på stormscale och får äntligen spela mage igen då jag vart tvingad att byta till Paladin i WOTLK

Mage är sjukt najs, verkar som att alla specsen funkar och är intressanta med

Skrivet av Farsanbalou:

Är det inatt ni snackar om? Kommer man kunna lira inatt 00:00 ?? :D:D

Lycka till, jag tror det kommer vara en bättre release generellt, men ska bli kul att läsa lite nyheter imorgon på morgonen på jobbet.

Verkar ändå som det är en del sweclockers medlemmar som kommer spela, riktigt kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CommanderZoa:

Grymt! Hur tycker du att monksen är nu efter patchen?

Dom passar mig perfekt. Spelstilen är snabb och involverande, det är sällan du bara står och maler samma attack, speciellt med tanke på att din mastery (+% bonusskada för nästföljande attack om den inte är samma som innan). Du använder hela tiden olika attacker och du flänger fram och tillbaka över slagfältet. Transcendance är otroligt underskattad och gör bossfighter otroligt mycket mer intressanta då det blir en extra sak att tänka på i förväg, det finns mycket springtid att eliminera med denna färdighet om du är smart.

Har kört andra klasser ganska friskt dom senaste veckorna, men dom faller allihopa mot windwalkers snabba och relativt unika stil på ett eller annat sätt. Så jag har bestämt mig och jag vet att jag kommer bli nöjd

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Mycket möjligt att det blir en klassisk "spela två veckor och sen känna mig nöjd" som förekommit mer eller mindre varje expansion.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av CommanderZoa:

Förstår precis vad du menar, och ja feral var starkt i TBC, druider allmänt var awesome i både pve och pvp.

Jag har labbat runt lite med min druid och läst på, kollat lite videos och jag måste säga att både katt och björn är riktigt najs att lira, har bra känsla och impact i specsen.

Ja, man ska bara spela det man själv vill spela, annars blir det bara tråkigt i slutändan.

Grymt! Hur tycker du att monksen är nu efter patchen?

Funderade på samma sak, men jag försöker jobba in lite extra timmar och sluta lite tidigare varje dag från jobbet istället, gött att starta innan folk kommer hem från skolan eller jobbet när det börjar bli lite tryck

Kul! Ses ingame!

Kanske låter konstigt, men jag tror faktiskt att det kommer hålla längre denna gången, framförallt med att karazhan kommer tillbaka som 5-manna raid

Gameplay är ju lite oldfashioned, men å andra sidan så har det gjort att det här spelet har rullat på så länge. Men jag diggar verkligen det mesta av hur de har gjort om klasserna och hur de känns, så du kanske hittar något du diggar.

Mage är sjukt najs, verkar som att alla specsen funkar och är intressanta med

Lycka till, jag tror det kommer vara en bättre release generellt, men ska bli kul att läsa lite nyheter imorgon på morgonen på jobbet.

Verkar ändå som det är en del sweclockers medlemmar som kommer spela, riktigt kul!

inget konstigt med det.
Får min WoW dos fylld, sen tröttnar man

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Kommer lira i eftermiddag, lutar åt att jag startar kring kl 17:00 (drar lite tidigare från jobbet), har just nu mig själv (tank) och 3 dps i min grupp, om det är någon som är sugen å köra någon form utav lite healing så hade det varit guld!

Glöm inte att adda mig om ni vill spela på lvl 110.

Min battletag står på första posten

Snackade runt med lite vänner världen runt och det har varit en sjukt smooth release tydligen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CommanderZoa:

Kommer lira i eftermiddag, lutar åt att jag startar kring kl 17:00 (drar lite tidigare från jobbet), har just nu mig själv (tank) och 3 dps i min grupp, om det är någon som är sugen å köra någon form utav lite healing så hade det varit guld!

Glöm inte att adda mig om ni vill spela på lvl 110.

Min battletag står på första posten

Snackade runt med lite vänner världen runt och det har varit en sjukt smooth release tydligen!

Ja, jag läste också det. Spelar själv inte spelet längre, men det var många i EU som kunde komma in runt 23:40 och börja questa.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

spelar började lite smått med alten igår då jag ska levla mainen med sambon

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk

kommer dra igång kl 17:00 idag om någon vill hänga på, har plats för 1 dps och en healer

Permalänk
Medlem

Hur funkar det nu att spela med folk från andra servrar, är det sånt där Crossrealm som gäller eller går det att gruppa upp (i premades så att säga) med folk från vilken server som helst? Ehm..