Forumdelen sponsras av

PG279Q/XB271HU Återkallas pga firmware "bugg"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

Skärmarna/panelen är präglad av problem sedan lanseringsdagen så detta tror jag inte direkt förvånar många.

Jag väntar ivrigt till nästa "gen" av skärmarna som förmodligen inte kommer ha lika mycket problem.

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I Villan
Registrerad
Jul 2001

Återkallas? Jag tycker det är en service-åtgärd (FW-update) som ska utföras? Men jag kan ju ha läst fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Dunde:

Återkallas? Jag tycker det är en service-åtgärd (FW-update) som ska utföras? Men jag kan ju ha läst fel.

Alla butiker har slut på lager gällande dom här två skärmarna då dom skickas in för service.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3333873
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3410310

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Trädvy Permalänk
Acer
Registrerad
Okt 2013

Rättelse

Hej

Vill tillägga en rättelse.
Vi återkallar inte de här skärmarna.

Detta felet uppkommer på några skärmar, inte alla ur en batch (tillverkningscykel). Det åtgärdas genom en firmware uppdatering av vårt reparationscenter, på nyare exemplar finns denna firmwaren från fabrik.

Om du upplever detta problem, kontakta vår support på 060 102500 och skapa ett serviceärende, du kan få skärmen upphämtad samma dag. Det tar i snitt 5 arbetsdagar att få en sådan service utförd och skärmen returnerad, vi kör dom som prio när dom kommer in.

Acer Sverige | Support & Service: 060 - 10 25 00 | support.sweden [at] acer.com | Facebook | Acer Web | Acer Community