PG279Q/XB271HU Återkallas pga firmware "bugg"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem

Skärmarna/panelen är präglad av problem sedan lanseringsdagen så detta tror jag inte direkt förvånar många.

Jag väntar ivrigt till nästa "gen" av skärmarna som förmodligen inte kommer ha lika mycket problem.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Återkallas? Jag tycker det är en service-åtgärd (FW-update) som ska utföras? Men jag kan ju ha läst fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Återkallas? Jag tycker det är en service-åtgärd (FW-update) som ska utföras? Men jag kan ju ha läst fel.

Alla butiker har slut på lager gällande dom här två skärmarna då dom skickas in för service.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3333873
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3410310

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk

Rättelse

Hej

Vill tillägga en rättelse.
Vi återkallar inte de här skärmarna.

Detta felet uppkommer på några skärmar, inte alla ur en batch (tillverkningscykel). Det åtgärdas genom en firmware uppdatering av vårt reparationscenter, på nyare exemplar finns denna firmwaren från fabrik.

Om du upplever detta problem, kontakta vår support på 060 102500 och skapa ett serviceärende, du kan få skärmen upphämtad samma dag. Det tar i snitt 5 arbetsdagar att få en sådan service utförd och skärmen returnerad, vi kör dom som prio när dom kommer in.

Visa signatur

Acer Sverige | Support & Service: 060 - 10 25 00 | support.sweden [at] acer.com | Facebook | Acer Web | Acer Community