AMD och Nvidia rekommenderar drivrutiner för Battlefield 1 Beta

Permalänk
Skrivet av FredrikMH:

Ni som spelat. Hur är balansen mellan fordon och infanteriet? Jag hatar känslan av att en tank har problem med en ensam soldat. Det förstör hela realismen för mig Man ska inte kunna gömma sig bakom väggar och träd och tro man är tillfälligt säker mot en stridsvagn.

Det är snarare många i betan som tycker att tanksen har blivit för OP, så jag tror du kommer bli nöjd ^^ Ensam eller ens flera infanterister har sällan en chans

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define mini c window | Ryzen 3900X & noctua nh-u12a | Sapphire vega 56 nitro+ | 2x16gb 3200Mhz cl16 Hyperx predator rgb | Samsung 970 evo plus 500gb | Corsair AX 760 | Asrock X570M pro4

Permalänk
Entusiast
Skrivet av FredrikMH:

Ni som spelat. Hur är balansen mellan fordon och infanteriet? Jag hatar känslan av att en tank har problem med en ensam soldat. Det förstör hela realismen för mig Man ska inte kunna gömma sig bakom väggar och träd och tro man är tillfälligt säker mot en stridsvagn.

Som @archnisse: sade så är de snarare lite OP.

Detta på grund av att det enda bra sättet att ta ut dem på är via Assault-klassens TNT som man bara kan kasta inom en kort radie till skillnad från Battlefields i modern tid där man såklart kan skjuta jättelångt ifrån med en RPG och gå och gömma sig

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Testpilot
Skrivet av TrueType:

Neshhh, Starwars är ju mycket bättre

Jag tycker absolut inte det känns som att man får mer för valutan, särskilt inte när Battlefront redan släppts.
Jag menar: Det måste ju vara samma spelmotor som Dice har använt i både BF1 och Battlefront, samma grafik, samma stil på UI:t / menyerna också.

Kollar man då på priset 1288:- för BF1 Ultimate på Origin, så får man ju inte alls mycket för "valutan" eftersom de bara använder samma grejer som redan finns. (Jag säger inte att det är fel, spelmotorer är dyra att skapa, så jag hade förmodligen gjort likadant, det är ingen dålig grafik. Men eftersom jag spelat en hel del Battlefront så är jag inte så sugen på ett snarlikt spel.)

Kul för dig

Samma motor - Men helt andra texturer, fordon, physics och andra effekter.
Har hittat liknande texturer, men inte en enda som jag direkt tänkte "HA! Där har ni allt snålat!"
Och du har rätt, det är nya Frostbite(4?) som använts i Need for Speed (2016), Battlefront, Fifa 17 och nu Battlefield 1.

Sedan beror det på hur man räknar.
För mig när det kommer till spel så ska 1$ motsvara 1 timmes spelande. Så skulle jag köpa Ultimate för 1300kr och spelar 130+ timmar är det i mina ögon bra valuta.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Ni som spelat. Hur är balansen mellan fordon och infanteriet? Jag hatar känslan av att en tank har problem med en ensam soldat. Det förstör hela realismen för mig Man ska inte kunna gömma sig bakom väggar och träd och tro man är tillfälligt säker mot en stridsvagn.

Tanksen är definitivt bättre än i BF4. Tycker dock ovanstående är lite väl negativ. Har inte haft några problem att ta ut tanks som ensam infanterist.
Gäller bara att ta vara på sina AT-granater/AT-raketer samt att använda kanonerna ute på mapsen.
Har snarare större problem med snipers. Finns inte direkt något som kan ta ut en sniper förutom en annan sniper.
Och andra sidan var det inte bättre i BF4 då man som sniper kunde förlora strider mot vanliga assault rifles på distans..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av makarickiri:

Tanksen är definitivt bättre än i BF4. Tycker dock ovanstående är lite väl negativ. Har inte haft några problem att ta ut tanks som ensam infanterist.
Gäller bara att ta vara på sina AT-granater/AT-raketer samt att använda kanonerna ute på mapsen.
Har snarare större problem med snipers. Finns inte direkt något som kan ta ut en sniper förutom en annan sniper.
Och andra sidan var det inte bättre i BF4 då man som sniper kunde förlora strider mot vanliga assault rifles på distans..

Skickades från m.sweclockers.com

Då måste tanken varit skadad antar jag? Eller vad använder du för antitank-utrustning? Nyfiken då jag inte låst upp så mycket och har svårt för att få ihjäl tanksen, men kanske har jag mött duktigare tank-förare än du... (jag har 1500+ timmar i bf4 och liknande i bf3 så rätt bra erfarenhet av hur andra spelare tänker och smyga sig på tanks har jag ändå även om det är annorlunda i bf1 ).

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av milky81:

Då måste tanken varit skadad antar jag? Eller vad använder du för antitank-utrustning? Nyfiken då jag inte låst upp så mycket och har svårt för att få ihjäl tanksen, men kanske har jag mött duktigare tank-förare än du... (jag har 1500+ timmar i bf4 och liknande i bf3 så rätt bra erfarenhet av hur andra spelare tänker och smyga sig på tanks har jag ändå även om det är annorlunda i bf1 ).

Tanks slutar ju repareras ifall dom blir attackerade medans dom håller på så det kan vara en anledning. Beror sig väl på vilken tank det är också, finns flera olika - light och heavy t.ex. Jag förstörde en med 3 såna där dynamitgubbar, vet inte om han var skadad eller inte och vilken typ av tank det var.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Tanks slutar ju repareras ifall dom blir attackerade medans dom håller på så det kan vara en anledning. Beror sig väl på vilken tank det är också, finns flera olika - light och heavy t.ex. Jag förstörde en med 3 såna där dynamitgubbar, vet inte om han var skadad eller inte och vilken typ av tank det var.

Ok. Jo det är ju sånt man inte vet nu som man visste precis hur det fungerade i tidigare spelen. Saknar avståndsbaserade antitankvapen, men som jag förstått så ska man kunna låsa upp något med assaultklassen som funkar så. I alla fall på den här öppna banan Sinai så är det jobbigt att man måste komma så nära tanksen

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av milky81:

Ok. Jo det är ju sånt man inte vet nu som man visste precis hur det fungerade i tidigare spelen. Saknar avståndsbaserade antitankvapen, men som jag förstått så ska man kunna låsa upp något med assaultklassen som funkar så. I alla fall på den här öppna banan Sinai så är det jobbigt att man måste komma så nära tanksen

Gå in på customize som assault så kan du välja geväret som skjuter antitankkulor (vilket konstigt ord).

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Gå in på customize som assault så kan du välja geväret som skjuter antitankkulor (vilket konstigt ord).

Haha ja det är ju lite knas, jag har faktiskt hittat antitankgeväret på E-flaggan men visste inte att man kunde utrusta sin gubbe med sånt. Den skadade dock inte särskilt mycket

Ska prova, tack för info!

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Jag var väldigt hypad inför detta för jag tänkte äntligen något nytt. Men vad jag sett från folk som spelat verkar det vara samma gamla BF med ny skin.

Skulle vilja ha nytt Bad Company. Älskade Bad Company 2 och Vietnam expansionen till det.

Skickades från m.sweclockers.com

Knappast, gunplay är väldigt annorlunda mot tidigare titlar och tom Battlefront.
Annorlunda spread och recoil reset där det är lika bra att köra "spray & pray" än bursts.
Snipers är det enda jag tycker känns bra där man vet att om man siktar på något så träffar man det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Knappast, gunplay är väldigt annorlunda mot tidigare titlar och tom Battlefront.
Annorlunda spread och recoil reset där det är lika bra att köra "spray & pray" än bursts.
Snipers är det enda jag tycker känns bra där man vet att om man siktar på något så träffar man det.

Första personen jag ser dela uppfattning med mig angående vapnen. Kanske finns fler på officiella forumet.. I BF3/4 har jag mellan 20-25% men i BF1 spelar det ingen roll hur man siktar, det känns som turen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Första personen jag ser dela uppfattning med mig angående vapnen. Kanske finns fler på officiella forumet.. I BF3/4 har jag mellan 20-25% men i BF1 spelar det ingen roll hur man siktar, det känns som turen.

Mjo inte sett många med samma åsikt. I det communityn jag spelar i så är det bara vi "bättre" spelare som känner av det och undrar hur fan DICE tänkte när man valde att införa vapen som knappt klarar av att träffa en lada.
För att inte glömma vilka skitvapen vissa klasser som Medic och Support får...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Det tycker jag absolut inte att man ska förvänta sig så länge.

Håller med dig, men tyvärr... så är verkligheten.
Vi pratar trots allt om en optimerings sak, inte en hårdvarudefekt som akut måste lagas. Utan ett problem i ett spel som även det är i Beta stadiet.

Skrivet av Sisyfos:

Det enda problemet jag haft med mitt GTX 1060 är med DPC latency som Nvidia löste redan inom en vecka med en hotfix, sedan dess har jag inte haft ett enda problem.

480 vill jag minnas hade ju sin PCI-E ström problem som fixades snabbt också. Min poäng är ju att sakerna rättas till, men ibland tar det mer eller mindre tid, och man får räkna med problem med helt nya produkter.

Skrivet av Sisyfos:

Vilka fläktproblem?

Detta...
http://www.sweclockers.com/nyhet/22244-nvidia-slapper-drivrut...
https://forums.geforce.com/default/topic/938256/geforce-1000-...
http://videocardz.com/60915/nvidia-geforce-gtx-1080-founders-...

Om man nu ska vara petig så är ett sådant fel på ett 8000kr+ kort, som är designat (och förhoppningsvis testat), inkl kylare, av Nvidia minst lika dåligt. Men det rättades till, så ingen fara idag.

Min poäng här är att alla tillverkarna, Nvidia som AMD, som Intel har sina defekter på pyr-färska produkter. Det är tyvärr så det är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Mjo inte sett många med samma åsikt. I det communityn jag spelar i så är det bara vi "bättre" spelare som känner av det och undrar hur fan DICE tänkte när man valde att införa vapen som knappt klarar av att träffa en lada.
För att inte glömma vilka skitvapen vissa klasser som Medic och Support får...

Ja det är en hyffsad skillnad mot BF4. Upplever det som att det är en rejäl spread på skotten. Närstrid går väl an men så fort det är lite mer avstånd så träffar inte så många skott även om man kör små bursts.

Tror att de bössor som är mer som DMR var i bf4 är att föredra i bf1 då de har mindre spread. Vapnen var lite mer all-round i bf4 än vad de är nu.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

@milky81: Använder mig av AT-granat och AT-gevär(man låser upp det efter man nått lvl. 1 i Assault). Sen finns det även kanoner utsatta på kartan som man kan använda sig av. Dom är som mest effektiva på Rush när man försvarar. Tar ungefär 2 skott att disabla och 3 för att spränga tanken helt.
Annars finns ju alltid minor att lägga ut och dynamit om man är våghalsig.

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

480 är trots allt ett nytt kort, ny kärna och ny tillverkningsteknik. På det sättet så ja, då har AMD lite att jobba på. Man får dock inte glömma att 1000 serien för Nvidia släpptes för rätt många månader sedan, och de har haft problem med allt från kort leverans till drivrutiner som ställt till en hel del problem.

Det är ny generation... vad förväntar man sig?

Personligen anser jag att köper man splitter ny teknik, får man också räkna med div problem (oavsett vilken tillverkare det är).

1000 serien många månader?! Släpptes i början av juni. Nvidias drivrutiner hade problem med 980ti i kombination med win 10, men med1000 serien har jag inte märkt sådana problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

1000 serien många månader?! Släpptes i början av juni. Nvidias drivrutiner hade problem med 980ti i kombination med win 10, men med1000 serien har jag inte märkt sådana problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är september imorgon... så juni är en liten bit bak.

Och det är ju bra att du inte hade några problem, men nyheterna står länkade och dessa gäller just 1080, inte 980Ti, även om det kanske också hade problem vid något tillfälle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Fortfarande bättre än Starwars varianten av BF4, BF1 känns som att man får mer för valutan.

Fattar inte varför folk menar på att Battlefront är ett reskinnat BF4 när det är riktigt stor skillnad på spelen. Den enda likheten som jag ser det är väl att båda kör Frostbite och kanske några liknande animationer på rörelser, hur nu det gör hela spelet till en reskin. Om man kommer med argument som att båda har stora maps med mycket spelare eller liknande så är det bara korkat för det var ju samma med gamla Battlefront. Nej jag ser absolut ingen större likhet alls mellan själva spelupplevelsen i BF4 och SW:BF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Det är september imorgon... så juni är en liten bit bak.

Och det är ju bra att du inte hade några problem, men nyheterna står länkade och dessa gäller just 1080, inte 980Ti, även om det kanske också hade problem vid något tillfälle.

Fast hur får du Juni-September till "många månader"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Fast hur får du Juni-September till "många månader"?

Skulle själv avrundat det till 3 då 1000serien släpptes väldigt sent i maj dessutom och det nu är endast första september. Men alla tänker väl annorlunda. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Fast hur får du Juni-September till "många månader"?

Känner du dig bättre om jag skriver "några" då?

480s 3:e part har just nu börjat nå marknaden... den har varit betydligt kortare tid på marknaden, och folk gnäller på ett spel som är Nvidia optimerat i grunden (Battlefield har varit det länge), ett spel som än är i beta och på ett kort som knappt ens nått marknaden. Jag förstår att de inte hunnit optimera ett skit...
Tycker nog fan att petigheten får sluta nu, ni agerar fan som gnälliga 5-åringar. Väx up.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Känner du dig bättre om jag skriver "några" då?

480s 3:e part har just nu börjat nå marknaden... den har varit betydligt kortare tid på marknaden, och folk gnäller på ett spel som är Nvidia optimerat i grunden (Battlefield har varit det länge), ett spel som än är i beta och på ett kort som knappt ens nått marknaden. Jag förstår att de inte hunnit optimera ett skit...
Tycker nog fan att petigheten får sluta nu, ni agerar fan som gnälliga 5-åringar. Väx up.

Så man ska alltså inte rätta folk numera för då är man en gnällig 5-åring. Check.

Ang. Battlefield, sen när är det Nvidia optimerat "i grunden"? Vad jag vet så har det varit en AMD titel i ett bra tag nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Så man ska alltså inte rätta folk numera för då är man en gnällig 5-åring. Check.

Ang. Battlefield, sen när är det Nvidia optimerat "i grunden"? Vad jag vet så har det varit en AMD titel i ett bra tag nu.

Det är ju en sak att rätta, och en hel annan sak att skriva en mening med med enda syfte att kommentera att du anser "många" borde vara "några".
Tycker dock vi lägger ner detta nu och fokuserar på annat.

Ang optimeringen, så kan du ha rätt. Jag vet att 1942 och så är Nvidia optimerad med deras funktioner, men det verkar inte vara så med Battlefield 1.

Men sen kan man å andra sidan också tillägga att AMD har släppt nya drivare igen, så frågan är om hela denna diskussionen är löst...(?). Du har även fått CF profiler vilket inte är dåligt till ett beta spel. Synd att Sweclockers hann göra sitt test med 16.8.2 precis innan 16.8.3 släpptes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Det är ju en sak att rätta, och en hel annan sak att skriva en mening med med enda syfte att kommentera att du anser "många" borde vara "några".
Tycker dock vi lägger ner detta nu och fokuserar på annat.

Ang optimeringen, så kan du ha rätt. Jag vet att 1942 och så är Nvidia optimerad med deras funktioner, men det verkar inte vara så med Battlefield 1.

Men sen kan man å andra sidan också tillägga att AMD har släppt nya drivare igen, så frågan är om hela denna diskussionen är löst...(?). Du har även fått CF profiler vilket inte är dåligt till ett beta spel. Synd att Sweclockers hann göra sitt test med 16.8.2 precis innan 16.8.3 släpptes.

Har du glömt bort detta inlägget?

Skrivet av Paddanx:

Huh?
De har ju släppt en version den 12 aug, eller är det "för tidigt" för dig? Den släpptes ju till Beta versionen.

Varför är det bättre att behöva byta drivrutin för varje spel, vs att kunna köra samma drivare i 1-2 månad iaf? Måste ju vara bättre att slippa installera om drivare hela tiden.

Eller var det bara ett meningslöst inlägg du gjorde?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Har du glömt bort detta inlägget?

Nej. Din poäng?
Jag har inte bytt drivare, men folk med bråkiga 480 kanske borde prova.

Permalänk
Medlem

Kan inte alla bara köra Codename Eagle, då alla BF är en reskin av det Funkar bra på gamla trötta laptops, man behöver (bör) inte skaffa några 480s eller 1080s samt det flyter bra på både Windows XP och 7an! CE har ju skönaste CTF nånsin

Visa signatur

When the Twilight Eye doth open, so too shall the path to me.
Discourse with me and against that power fight.
When the key that overturns all is possessed, everything shall unfold.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoerwick:

Kan inte alla bara köra Codename Eagle, då alla BF är en reskin av det Funkar bra på gamla trötta laptops, man behöver (bör) inte skaffa några 480s eller 1080s samt det flyter bra på både Windows XP och 7an! CE har ju skönaste CTF nånsin

Åååh Codename Eagle, har det fortfarande på datorn efter alla dessa år

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem

"AMD och Nvidia rekommenderar drivrutiner för Battlefield 1 Beta"

Har inte AMD och Nvidia alltid rekommenderat drivrutiner till sina GFX kort ?