Direktrapportering från IFA 2016 i Berlin

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Direktrapportering från IFA 2016 i Berlin

Teknikvärldens blickar riktas mot Tysklands huvudstad Berlin. SweClockers kontorskollegor är på plats och rapporterar löpande från IFA 2016.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Sep 2009

Bara jag som inte ens vet vad IFA är?

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

*räcker upp en hand*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Some Days, You Just Can't Get Rid of a Bomb!
Registrerad
Aug 2008

Ser fram emot uppföljaren till Z5 Compact, och då med en rimligare prissättning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Maj 2006

Gear S3 kom igeeeeeeeeeeeeeeen

Aquatic Ambiance | Vattenkylning i CaseLabs Mercury S3 (Work in progress)
Emerald Moon | Custom vattenkyld mITX speldator i NCASE M1.
Magmoor V2 | Byggd på EK Fluid Gaming Kit
Tristram | Unik loop med X-Flow radiatorer
Cairodrome | Vattenloop i det enorma Tower 900

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2002

Jag ser inte fram emot någon Xperia Z1 Ultra uppföljare på 6,4-ish tum skärm, för om jag inte ser fram emot det så slipper jag bli ledsen när det inte kommer någon... som det inte har gjort på de senaste 3-4åren :'(
Men jag hoppas ändå på det lite blygsamt innerst inne.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2016
Skrivet av Orisons:

Jag har inte hört talas om det heller. Det har gått sedan 1924 så jag vet inte hur man har missat det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av SolidReactor:

Jag ser inte fram emot någon Xperia Z1 Ultra uppföljare på 6,4-ish tum skärm, för om jag inte ser fram emot det så slipper jag bli ledsen när det inte kommer någon... som det inte har gjort på de senaste 3-4åren :'(
Men jag hoppas ändå på det lite blygsamt innerst inne.

Det florerade rykten tidigare i sommar om en andlig uppföljare till just Ultra, var sjukt taggad...
Tills det kom fram att det i princip skulle bli en medioker telefon med halvmesig och klen hårdvara, någorlunda snålt med ram, bara 1080p och där bara skärmen var det som stack ut. Efter dom ryktena avfärdade jag det hela. Får inte fram artikeln nu på rak arm men vill minnas att det var swedroid som rapporterade.

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2002

@Bruce Wayne: Jag kommer ihåg det, det hade till och med fått "arbetsbeteckningen" typ C6900 (eller något C###), typ som att de dumpade det i slutet av processen.

Som sagt... jag ser "inte" fram emot något

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av SolidReactor:

@Bruce Wayne: Jag kommer ihåg det, det hade till och med fått "arbetsbeteckningen" typ C6900 (eller något C###), typ som att de dumpade det i slutet av processen.

Som sagt... jag ser "inte" fram emot något

Fattar inte varför man skulle vilja släppa en telefon i den stoeleken med dom urusla specsen och låga upplösningen. Får hoppas vi båda blir motbevisade helt enkelt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av Greve Våfflan:

Jag har inte hört talas om det heller. Det har gått sedan 1924 så jag vet inte hur man har missat det.

Efter 1945 var det allt färre som valde tyska före engelska som första Fremdsprache.

Skickades från m.sweclockers.com

| Fractal Design Define R5 | Asrock X399 Fatal1ty | AMD Ryzen Threadripper 1950X | Enermax Liqtech 360 | Corsair Vengeance LPX 4x8GB 3200 C16 | OCZ ZX 1000W | ASUS GTX 1070 Ti Strix | Samsung TA24-550 | Debian Sid | LXQt |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2006
Skrivet av ggalaxyy:

Samsung ska ha event imorgon.
Kommer kasta mina pengar på dom så fort S3 kommer

Skickades från m.sweclockers.com

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | Asus GTX 1070 | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | Samsung EVO 500GB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Orisons:

Inte konstigt. IFA har brukat vara en branschmässa för hemelektronik, dvs. TV, HiFi, etc. inte för datateknik.
Det är först det senaste årtiondet som datateknik och hemelektronik verkligen har närmast sig varandra iom HTPC, smartphones etc.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2006
Skrivet av ggalaxyy:

https://www.youtube.com/watch?v=c1rb8rhwpVM

Mr mobile har ett klipp ute nu!

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | Asus GTX 1070 | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | Samsung EVO 500GB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av flukke:

!!!!!!!!!!!!!!

Aquatic Ambiance | Vattenkylning i CaseLabs Mercury S3 (Work in progress)
Emerald Moon | Custom vattenkyld mITX speldator i NCASE M1.
Magmoor V2 | Byggd på EK Fluid Gaming Kit
Tristram | Unik loop med X-Flow radiatorer
Cairodrome | Vattenloop i det enorma Tower 900