Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2016

Ersättare Razer copperhad

Hej

Nu när jag investerar i en ny dator så borde jag även byta bort min gamla razer copperhead. Orsaken är att den är nött och jag har redan fått fila om plaständarna på knapparna för att den slutade registrera klick.

Några reflektioner över min "spelstil":

• Det är främst FPS spel som kommer liras. Från BF 1, COD till quake champions. Därav är det främst den användningen, men jag är även ett stort fan av dota och vill köra Total war warhammer. MMORPG som WOW är jag inte intresserad av.

• Jag har alltid haft väldigt hög känslighet på musen. De flesta som kommer hit brukar svära lite över det och inte kunna hantera det

• Back in the days var det ju razer(lätta möss) jämtemot logitechs klassiker som jag upplevde som tyngre/trögare. jag är mer för den lätta sorten dem mellan.

Jag vill inte ha någon mus som ser ut som en transformer eller kostar en hacka. Ska vara ganska stilrent. Har razer en ny modell som är ungefär som copperhead? I kosntrast till razer så har jag ju noterat logitchs PRO G släppt en rätt kompetent mus med låg profil som lovordats lite. Den här:
http://gaming.logitech.com/en-us/product/pro-gaming-mouse
Någon som vet om den är "trög" eller lätt? Hoppas ni förstår vad jag menar. Många år sedan jag hade koll på detta.

Eller har ni andra tips?

Corsair carbide 600C Black | 3X Aerocool DS 140 mm White | MSI z170A Gaming Pro carbon | i7 6700-K | Corsair Vengeance DDR4 3200 2X16GB | EVGA SuperNova 705W G2 | Deepcool 240EX White | Samsung 850 EVO 500GB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2008

Läs denna, blir inte lättare.

http://www.nordichardware.se/svenska-musguiden

| Asus ROG Crosshair VII Hero | AMD Ryzen 2700X | Noctua NH-D15 SE-AM4 | G.Skill TridentZ 16GB DDR4 @ 3200Mhz | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | Samsung 860 EVO 500GB + Samsung 860 EVO 1TB | Corsair AX850 | Fractal Define R6 TG Blackout | Acer XG270HU |

Monitor Audio Silver 200 + Yamaha WXC-50 + Rotel RB-1552 MkII
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2016

Hur kan en gammal räv som en annan inte välja Razer diamonback 2015..
Blev den iaf. Är ju så van med copperheaden och det var väldigt lika..

Corsair carbide 600C Black | 3X Aerocool DS 140 mm White | MSI z170A Gaming Pro carbon | i7 6700-K | Corsair Vengeance DDR4 3200 2X16GB | EVGA SuperNova 705W G2 | Deepcool 240EX White | Samsung 850 EVO 500GB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH.