Permalänk
Medlem

Logitech Master MX knapp mappning

Idag har jag en Logitech MX mus, och mappat den följande:
- Scroll wheel tilt - Fram och Tillbaka i webbläsaren
- Sidoknapparna ("fram och bak") har jag mappat till Skapa ny Tab och Stäng Tab i webbläsare. Mycket snabbsurfat.

Kan man ha det vertikala scrollhjulet som bakåt/framåt knapp, är det hack eller freespinn på det?

Nu vill jag ha en Logitech MX Master, pga dess storlek och ergonomi! Men, hur har ni fram/tillbaka knapparna mappade för att ha en så effektiv surf som möjlig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hardrade:

Idag har jag en Logitech MX mus, och mappat den följande:
- Scroll wheel tilt - Fram och Tillbaka i webbläsaren
- Sidoknapparna ("fram och bak") har jag mappat till Skapa ny Tab och Stäng Tab i webbläsare. Mycket snabbsurfat.

Kan man ha det vertikala scrollhjulet som bakåt/framåt knapp, är det hack eller freespinn på det?

Nu vill jag ha en Logitech MX Master, pga dess storlek och ergonomi! Men, hur har ni fram/tillbaka knapparna mappade för att ha en så effektiv surf som möjlig?

Jag använder dom två fram/bakåtknapparna som sitter bakom sido-scrollhjulet för att gå fram/bak på webbsidor etc.
Det hjulet på sidan är varken hack eller freespin-variant, det är ett belastat (lite lite trögt faktiskt) hackfritt hjul. Jag använder det till att scrolla i sidled i excellark

Personligen kör jag ny flik / tab med mittenknappen på länken (det "gamla" sättet att skapa ny flik på) och stänger flikar med ctrl+w på tangentbordet då min fingersättning gör att det är snabbare än att binda till en knapp.

Knapparna är generellt mappningsbara och den medföljande mjukvaran är smidig.

Nackdelen är att batteritiden är för lång (+1 vecka utan problem) för att man ska få som rutin att ladda musen på fredag när man går hem. Vilket gör att man sitter som ett frågetecken varje gång batteriet tar slut. (i-landsproblem)

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Scrollhjulet på MX Master har ingen "tilt-funktion". Något som jag faktiskt inte ens tänkt på förrän nu när jag läste den här tråden. Tydligen en funktion jag aldrig använt på möss. xD

Jag har allt på "standard", förutom den så kallade "Gesture button" som finns på den "utstickande" delen på vänstersidan. Den ändrade jag till "Media Controls".

Har haft sladden ansluten konstant så batteritiden har jag ingen aning om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Scrollhjulet på MX Master har ingen "tilt-funktion". Något som jag faktiskt inte ens tänkt på förrän nu när jag läste den här tråden. Tydligen en funktion jag aldrig använt på möss. xD

Jag har allt på "standard", förutom den så kallade "Gesture button" som finns på den "utstickande" delen på vänstersidan. Den ändrade jag till "Media Controls".

Har haft sladden ansluten konstant så batteritiden har jag ingen aning om.

Meh, jag kollade nu med... vad ÄÄÄÄÄR det här!!! ingen tilt liksom!
(har inte saknat det tydligen)

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T